به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۰۹۹۸۳

روسیه زندانیان بیشتری را به  جنگ می‌فرستد

روسیه زندانیان بیشتری را به  جنگ می‌فرستد
گروه بین الملل: مجلس سفلی روسیه قرار است قانونی را به تصویب برساند که به وزارت دفاع این کشور اجازه می‌دهد با مجرمان و بزهکاران بازداشت یا محکوم‌شده، برای جنگ در اوکراین قرارداد امضا کند.
 طبق این قانون، مجرمینی که پرونده‌های آنان در دادگاه جریان دارد، می‌توانند تا پیش از اجرایی شدن حکم دادگاه، شامل این قانون جدید شده و وارد نیروهای جنگی روسیه شوند.
افرادی که طبق این قانون ثبت نام می‌کنند، پس از اتمام قرارداد خود یا در صورت دریافت نشان رزمی از جزای کیفری معاف می‌شوند.
به نوشته پایگاه اطلاعاتی پارلمان روسیه، افرادی که به تجاوز جنسی، خیانت به کشور، تروریسم یا افراط‌گرایی محکوم شده‌اند، شامل ثبت نام برای رفتن به جبهه جنگ نمی‌شوند.
با گذشت بیش از ۱۵ ماه از آنچه روسیه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می‌نامد، مسکو که نیروهایش متحمل تلفات سنگینی شده‌اند، در تلاش است تا سربازان بیشتری را به جبهه‌های این جنگ بفرستد.

پیش از این، شرکت خصوصی «واگنر» که در جبهه روسیه می‌جنگد نیز از مجرمان زندانی در صفوف خود استفاده کرده و یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدوران نظامی واگنر، به خاطر استفاده از زندانیان به عنوان «گوشت دم توپ» در جنگ اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است
يوگنی پريگوژين روز دوم خرداد در مصاحبه‌ای گفت که بيش از ۲۰ هزار نيروی اين شرکت و حدود ۲۰ درصد از ۵۰ هزار زندانی و مجرمی که برای جنگ در اوکراين اجير کرده­‌ است، در نبرد طولانی شهر باخموت در شرق اوکراين کشته شده­‌اند.
تهاجم روسیه به اوکراین، بزرگ‌ترین جنگ زمینی اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است. اوکراینی‌ها که در روزهای اخیر ضد حمله بزرگی را در جبهه‌ها آغاز کرده‌اند، خبرهایی از آزادسازی شماری از روستاها در جبهه‌های شرق و جنوب اوکراین منتشر کرده‌اند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها