به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۱۹۵۸۸

دو دهه طول کشید تا اتفاقی که می‌خواستم بیفتد

دو دهه طول کشید تا اتفاقی که می‌خواستم بیفتد
گروه فرهنگی:واکین فونیکس بازیگر مستقل سینما همکاری دوباره با ریدلی اسکات را به خاطره‌ای نوستالژیک و دوست داشتنی تشبیه کرد و از انتظار دو دهه‌ای خود برای حضور در نقشی محوری در فیلمی از این فیلمساز گفت.
به گزارش صبا، بازیگر ۴۸ ساله سینما می‌گوید بیش از دو دهه منتظر یک همکاری تازه با این فیلمساز بوده است.
فونیکس که در «ناپلئون» اسکات نقش امپراطور معروف تاریخ کهنسال اروپا را بازی می کند، از کار مشترک با این هنرمند انگلیسی تبار می‌گوید.

به گفته این بازیگر: «تجربه فوق‌العاده‌ای در «گلادیاتور» با او داشتم. آنجا نقش اصلی متعلق به فرد دیگری بود. هنوز خیلی جوان و کم تجربه بودم. گلادیاتور اولین فیلم بزرگ من به حساب می‌آمد و چیزهای بسیار زیادی در طول فیلمبرداری آن یاد گرفتم. با خودم فکر می‌کردم که باید چنین تجربه‌هایی را دوباره تکرار کنم. اسکات به من گفت یک روز در فیلمی با یکدیگر همکاری خواهیم کرد که من نقش اصلی و محوری‌اش را به عهده خواهم داشت. دو دهه طول کشید تا این اتفاق بیفتد. اما احساس می کنم این مدت زمان طولانی ارزش انتظار داشت. ناپلئون درامی تاریخی و روانکاوانه است که حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد.»

فونیکس هم چنین از نقش مهم دیوید اسکراپا نویسنده فیلمنامه یاد کرده و ادامه می‌دهد: «تا دو هفته قبل از شروع کار فیلمبرداری نمی‌دانستم چه‌کار باید بکنم و نقش خود را چگونه بازی کنم. اسکات به من دلگرمی داد و برای ده روز تمام درباره نقش و حالات مختلف کاراکتر حرف زدیم. اسکراپا نقش بسیار زیادی در نزدیک کردن دیدگاه من و اسکات داشت و فیلمنامه‌اش به‌گونه‌ای بود که رضایت خاطر هر دوی ما را فراهم کرده و باعث شد ما بسیار به هم نزدیک شویم.»

ناپلئون بناپارت یکی از چهره‌های مطرح و بحث‌برانگیز تاریخی است که تاریخ‌نویسان را به چند دسته تقسیم کرده و نگاه‌های بسیار متفاوتی نسبت به او و کارهایش در دوران حکمرانی بر فرانسه وجود دارد.از این نظر، پیش بینی می‌شود درام تاریخی سینمایی اسکات درباره او، در زمان نمایش عمومی با واکنش‌های متفاوت و جنجال‌برانگیزی روبرو شود.

ریدلی اسکات اعلام کرده در فیلمش به بررسی روحی روانی کاراکتر این شخصیت تاریخی پرداخته است و به همین خاطر، ناپلئون او تفاوت‌های بسیار زیادی با ناپلئون‌های دیگری خواهد داشت که تاکنون روی پرده سینماها به تصویر کشیده شده‌اند.ناپلئون اسکات برای تاریخ ۲۲ نوامبر پیش رو راهی پرده سینماهای جهان می شود. فیلم با طول زمانی طولانی ۱۵۸ دقیقه توسط شبکه اپل تهیه شده واطلاعی از رقم هزینه تولید آن در دست نیست.
برچسب ها: واکین فونیکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها