به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۰۹:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۲۸۱۶

آغاز ليگ‌جهاني‌واليبال با جدال‌غول‌ها در برزيل

گرو ورزشي: بيست‌وپنجمين دوره ليگ جهاني واليبال از فردا در برزيل، بلغارستان، آرژانتين و آلمان شروع مي‌شود.
آغاز ليگ‌جهاني‌واليبال با جدال‌غول‌ها در برزيل
به طور قطع بهترين بازي هفته اول مرحله بين قاره‌اي بين غول‌هاي واليبال جهان، ايتاليا و برزيل برگزار مي‌شود. شاگردان برناردو رزنده، ميزبان 2 بازي اول در برزيل هستند. آتزوري و سلسائو، تنها تيم‌هاي جهان هستند که در هر 24 دوره قبلي ليگ جهاني حاضر بوده‌اند و در مجموع 17 مدال طلا را به نام خودشان ثبت کرده‌اند. ايران و لهستان، ديگر تيم‌هاي اين گروه هستند که بازري‌هاي خود را در مرحله بين قاره‌اي يک هفته ديرتر شروع مي‌کنند.

در گروه B بلغارستان که به تازگي با تيم ملي ايران در ديدارهايي دوستانه روبرو شد، ميزبان آمريکاست. در گروه C استراليا ميهمان بلژيک است و شاگردان خوليو ولاسکو در شهر «مندوزا»ي آرژانتين، ميزبان تيم ملي فرانسه هستند. فرانسه يکي از حريفان ايران در مسابقات قهرماني جهان 2104 در لهستان است.

در آخرين بازي اين هفته، آلمان از تيم ملي ژاپن پذيرايي مي‌کند. ويتال هاينن، سرمربي بلژيکي تيم ملي آلمان گفته که آخرين بار با ژاپني‌ها در سال 1989 بازي کرده‌ و اگر چه اين تيم آسيايي،‌مربي و بازريکنان جديد دارد اما نحوه بازي آنها چندان تغيير نکرده است. تيم ملي واليبال ايران در اولين بازي خود در مرحله بين قاره‌اي ليگ جهاني واليبال، روزهاي نهم و يازدهم خرداد ميهمان آتزوري است.

ديدار تدارکاتی تیم ملی ایران-صربستان لغو شد


در همين حال، اعلام سه روز عزای عمومی در صربستان به دلیل جاری شدن سیل، یک ساعت مانده به نخستین مسابقه تدارکاتی ایران با تیم ملی این کشور اروپای شرقی، موجب لغو این دیدار در روز پنجشنبه شد. تیم های ملی والیبال ایران و صربستان قرار بود ساعت 20 امروز به وقت تهران نخستین دیدار تدارکاتی خود را برگزار کنند. این در حالی است که در صربستان به دلیل جاری شدن سیل سه روز عزای عمومی اعلام شده است و به این دلیل امروز هیچ مسابقه ورزشی برگزار نمی شود.

این وضعیت موجب شد مسئولان فدراسیون والیبال صربستان با وجود تلاش فراوان نتوانند اجازه برگزاری این مسابقه را برای امروز کسب کنند و با توافق مسوولان دو تیم، ورزشکاران به انجام یک تمرین مشترک رضایت دادند. با این حال، مسئولان تیمهای دو کشور توافق کردند نخستین مسابقه تدارکاتی خود را ساعت 20 فردا (به وقت تهران) برگزار کنند.