هزارو سی و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیتهای آموزش و پرورش گفت: کتابهای درسی در اختیار همه استانها قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی در مدارس هم به موقع انجام شده است.
رضامراد صحرایی افزود: مجوز تدریس بازنشستهها تا سقف ۲۴ ساعت در هفته اخذ شده است با این کار تا حدودی کمبود معلم در برخی از نقاط کشور برای سال تحصیلی جدید جبران میشود. استخدام طلاب در آموزش و پرورش مانند سایر داوطلبان ورود به آموزش و پرورش است و هیچ امتیاز خاصی برای آنها در نظر گرفته نشده است. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازماندهی مدارس به خوبی انجام شده و مدارس آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند ابرازکرد: مدیران مدارس برای مواجهه و مدیریت آسیبهای اجتماعی در مدارس آموزشهای لازم را دیدهاند.
صحرایی با اشاره به نقش و جایگاه مدیران در مدارس گفت: نوع مدیریت در آموزش و پرورش با سایر دستگاهها متفاوت است، چون هدف آموزش و پرورش تربیت انسانهایی مسئولیت پذیر، قانونمند، موثر در تحولات اجتماعی، سیاسی و... در جامعه است.
وی با اشاره به دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: هدف ما از تهیه و تدوین آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استانها، ثبات مدیریت و ارتقای جایگاه آنها در آموزش و پرورش است.
صحرایی اظهارکرد: با تصویب این آئین نامه، فرصت انتخاب و انتصاب افراد توانمند، کارآمد، زبده و تاثیرگذار برای مدیریتهای کلان آموزش و پرورش در استانها را برای وزراء به وجود میآورد. صحرایی اضافه کرد: مدیری که توانمند، اثربخش و موثر در روند تعلیم و تربیت است باید فرصت کار داشته باشد تا بتواند خلاقیت، نوآوری و توانمندیهای خود را در جایگاه مدیر آموزشی و تربیتی به منصه ظهور برساند.
وی تاکید کرد: باید شاخصها، شرایط و ویژگیهایی که برای انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استانها تعیین میشود باعث بهبود روند کاری آنها شود و برای آنها مانعی ایجاد نکند. مدیران در آموزش و پرورش محور اصلی تحول هستند. نوع عملکرد و فعالیت آنها تاثیر زیادی در روند آموزش و پرورش دارد. وی در پایان تاکید کرد: مدرسه، نقطه اتکای ملت، دولت و کانون تحول در آموزش و پرورش است. تمام تلاش ما برای اعتلای مدرسه به عنوان کانون اصلی اجرای سند تحول بنیادین است.
* توضیح:
در متن خبر خبرگزاری ایسنا، در چند نوبت از وزیر آموزش و پرورش دولت رییسی، تحت عنوان «وزیر دولت مردمی» یاد شده است که این نکته را در اذهان متبادر میکند که انگار وزیران دولت های قبل، «وزیر دولت غیر مردمی!» بودهاند!
البته چاپلوسیهای رایج برای کسب امتیازات خاص را هم نباید فراموش کرد (437528)