به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۳۳۶۹۴

امباپه بهترین است، حتی اگر دوستش ندارید!

امباپه بهترین است، حتی اگر دوستش ندارید!
گروه ورزشی:کیلیان امباپه در آمستردام انتقادات و تمسخرها علیه خود را با دو گل تماشایی به دروازه هلند پاسخ داد.به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه با یک والی بی نظیر به انتقادات علیه خودش پاسخ داد؛ یا اینطور بگوییم که انتقادات چند روز اخیرا را با یک والی به تور دروازه چسباند.

ستاره فرانسوی از بازی رن به بعد سوژه فضای مجازی و رسانه‌ها شد که چطور یک موقعیت بی نظیر را به گل تبدیل نکرد. او روی پاس اشرف حکیمی زمین حریف را طی کرد و پس از دریبل زدن بازیکن و دروازه‌بان حریف، به طرز عجیبی دروازه خالی را گل نکرد.امباپه که در 24 سالگی به عنوان یکی از ستاره‌های عصر فعلی فوتبال جهان شناخته می‌شود، تنها به 5 روز فرصت نیاز داشت که نشان بدهد اشتباهات هم جزوی از زندگی ستاره‌هاست و قرار نیست همیشه عملکرد دور از انتظاری داشته باشد.

کیلیان امباپه شب گذشته فرانسه را به مسابقات یورو 2024 رساند و دو گل زد تا تیمش رکورد شکست ناپذیری در دور مقدماتی را با پیروزی 2-1 مقابل هلند حفظ کند. این 3 امتیاز باعث شد که شاگردان دیدیه‌دشان با وجود 2 بازی باقی مانده مرحله مقدماتی به یورو 2024 راه پیدا کنند.

نگرانی‌هایی در مورد وضعیت امباپه در این بازی وجود داشت زیرا او پس از آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا وارد بازی می‌شد. اما ستاره پاری سن ژرمن رکورد بزرگی را مقابل هلند ثبت کرد و تنها 8 دقیقه فرصت لازم داشت تا گلزنی کند. پس از چند پاس برنامه ریزی شده از سمت چپ خط دفاعی هلند، جاناتان کلاوس ارسال دقیقی به محوطه جریمه داشت که امباپه آن را با ضربه پای راست وارد دروازه کرد.

فرانسه در دیدار رفت در ماه مارس با نتیجه 4-0 میزبان خود را شکست داده بود. غیبت ممفیس دیپای، مهاجم اتلتیکومادرید و کودی خاکپو، مهاجم لیورپول، دردسر خاصی را برای رونالد کومان، سرمربی هلند ایجاد کرد، که پیش از بازی گفته بود با بازیکنانی که در اختیار ندارد "هیچوقت در چنین موقعیتی قرار نگرفته است."

هلند در نیمه اول تلاش داشت تا برابر حریفش قدرتنمایی کند اما در نهایت این فرانسه بود که با گل امباپه برنده به رختکن رفت. زیباترین اتفاق این بازی در دقیقه 53 رقم خورد. امباپه اگرچه گل زیبایی در نیمه اول داشت اما در نیمه دوم یک گل استثنایی به ثمر رساند. او پس از یک دو با آدریان رابیو در نزدیکی محوطه جریمه به توپ رسید. او پیش از اینکه با کنترل شانس گلزنی‌اش را امتحان کند یک تصمیم جالب گرفت.

این توپ را بدون کنترل، درحالیکه کمی از زمین فاصله گرفته بود از سمت چپ محوطه جریمه با ضربه قوس‌دار مهار نشدنی به گوشه بالای دروازه هلند فرستاد تا بارت وربروگن هرچه دستانش را کشید به این توپ نرسد. این چهل و دومین گل ملی مهاجم پاری سن ژرمن بود که از میشل پلاتینی، اسطوره تیم ملی فرانسه، پیشی گرفت و او حالا چهارمین گلزن برتر تاریخ خروس‌ها پس از اولیویه ژیرو، تیری آنری و آنتوان گریزمان است.

کوئیلیندشی هارتمان یکی از گل‌های خورده هلند را جبران کرد اما در نهایت این فرانسه بود که با درخشش مهاجم 24 ساله‌اش به ششم برد پیاپی در مسابقات مقدماتی یورو دست پیدا کرد و به راحتی جواز صعود را به دست آورد.

دشان در مورد عملکرد امباپه در این بازی گفت: "با حضور کیلیان، نیازی به نگرانی نیست. وقتی او اینطور باشد، فرانسه شانس بیشتری برای بردن بازی‌ها دارد. ما برای او خوشحالیم مخصوصاً با آنچه در این چند روز گذشته پشت سر گذاشته است. او رکوردها را خلق می‌کند. بازیکنان حریف از او می‌ترسیدند. او در زمانی که لازم بود تلاش کرد. می‌دانم که برخی دوست دارند او کمی بیشتر صحبت کند. اما من ترجیح می‌دهم که با پاهایش صحبت کند."

امباپه اکنون یک هدف دیگر را دنبال می‌کند. او می‌تواند در بازی‌های پیش رو از رکورد آنتوان گریزمان پیشی بگیرد. گریزمان 44 گل زده و امباپه با رکورد او تنها 2 گل فاصله دارد. فرانسه در 17 اکتبر در بازی دوستانه میزبان اسکاتلند است و سپس در مسابقات باقی مانده مرحله مقدماتی یورو 2024 به مصاف جبل الطارق و یونان می‌رود.انتقادات برای از دست دادن یک فرصت گلزنی مسلم انگیزه‌ای را در او به وجود آورده که باید دید در مسابقات باقی مانده تیم ملی فرانسه هم عملکرد شب گذشته را تکرار می‌کند یا نه.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها