به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۱:۵۹
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۴۳۴۵۹
انتقاد از تلاش براي جدايي انداختن بين مردم و امام

سيدحسن خميني: بايد به آزادي‌هاي مردم احترام گذاشته شود

گروه سیاسی: نوه امام خميني اظهار کرد: استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي سه اصل مهمي است که تمام پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي کشور را رقم مي‌زند.
سيدحسن خميني: بايد به آزادي‌هاي مردم احترام گذاشته شود
حجت‌الاسلام سيدحسن خميني در کنگره بين‌المللي ‌چشمه آفتاب‌ که در خمين برگزار مي‌شود، با تأکيد بر اينکه ‌بي‌توجهي به يکي از اين سه اصل، زمينه شکست کشور را فراهم خواهد کرد‌، افزود: درس‌هاي زندگي امام راحل جوهره‌اي براي ادامه حرکت کشور است. به واسطه مرور و بررسي دوران زندگي حضرت امام مي‌توان درس‌هاي بزرگي براي ادامه حرکت کشور گرفت.وي در ادامه با اشاره به ضرورت آزادي مردم در جامعه، خاطرنشان کرد: آباداني کشور در گرو آزادي است؛ به آزادي مردم بايد احترام گذاشت و در تربيت فرزندان نيز بايد به اين اصل توجه داشت.

سيدحسن خميني، اخلاق ديني و پافشاري به اين اصل را شرط تکامل و موفقيت در اين دنيا و همچنين دنياي باقي دانست و گفت: بايد به نفوذ اخلاق در جامعه نگاه ويژه داشت. پيامبر(ص) براي ما دين آورد؛ ديني که به واسطه آن اخلاق‌مداري را نهادينه کند و متوليان دين در کشور نيز بايد پيشگام در امر اخلاق و ادب باشند.نوه امام خميني با بيان اينکه ‌ياد، نام و ذکر امام براي ما پرچمي است تا راه را گم نکنيم و بتوانيم اين انقلاب را به سر منزل مقصود برسانيم‌، اظهار کرد: امام پرچمي است که آينده سرزمين و جهان اسلام وامدار نام اوست.وي همچنين با اشاره به تاکيدات امام خميني بر لزوم اخلاق‌مداري، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره بر اخلاق تأکيد داشتند و سعادت را در گرو اخلاق‌مداري مي‌دانستند. 

همچنين يادگار امام با تشکر از استقبال باشکوه مردم خمين از وي گفت: حضور شما در اين مراسم، بيش از هر چيز، خط بطلاني بر انديشه جدايي مردم از امام است. حجت‌الاسلام سيد حسن خميني که ‌مقارن با سالروز مبعث پيامبر ختمي مرتبت‌(ص)‌ وارد شهرستان خمين شد، با انتقاد از تفکر نابابي که در قامت دوست براي جدايي انداختن ميان مردم و امام در تلاش است، گفت: حضور پرشور مردم در اين مراسم همچنين خط بطلاني بر تفکري ناباب و غلط است که مي‌پنداشت مي‌تواند ميان امام و مردم فاصله بيندازد.

وي با بيان اين‌که تدبير امروز شما مردم، به حرکتي بزرگ دامن زد؛ گفت: کساني که در قامت دوست، با دشمن هستند؛ امروز گوشه‌اي از عظمت پيوند ناگسستني مردم و امام را ببينند و عبرت بگيرند.سيد حسن خميني در ادامه با قرائت ابياتي از شعري به زبان عربي در توصيف حکايت ليلي و مجنون گفت: معناي اين ابيات آن است که مجنون مي‌گويد: در خيابان‌ها و کوچه‌هاي ديار ليلي گذر کردم/ تک تک ديوارها و کوچه‌ها و خشت‌هاي آن را مي‌بوسيدم/ مرا حبِ ديار به اين محل نکشانده بود/ بلکه اين حب کسي است که در اين خانه‌ها بود.وي با بيان اين تعبير حافظ که ‌دور مجنون گذشت و نوبت ماست/ هر کسي پنج روز نوبت اوست‌

وي افزود: امام بزرگوار ما که افتخارش تمام شهرها و ديارها را دربر گرفته، به گونه‌اي که بنده کمترين، که نام او را به خود دارم، مورد محبت شما قرار مي‌گيرم؛ روزي از ميان همين خشت‌ها و کوچه‌ها گذر کرده و در همين قلعه شهر در مقابل هجمه دشمنان ايستاده است. نام خمين نه با نام تاريخ ايران و مسلمانان، بلکه با نام تاريخ جهان گره خورد و خمين امروز يک شهر و قطعه‌اي از جغرافيا و حتي قطعه‌اي از تاريخ نيست بلکه قطعه و بخشي از عشق و علاقه يکايک مردم به پيامبر، به عنوان صاحب اين روز است. امروز به خاطر نام امام، همه نگاه‌ها از جنوب آفريقا تا شرق جهان اسلام و تا هر آنجا که صدايي از آزادي‌خواهي و استقلال‌طلبي و مبارزه با ظلم و استبداد به گوش مي‌رسد؛ به خمين متوجه شده است.

وي يادآور شد: اين پيامبر ماست که به ما هشدار مي‌دهد تا اخلاقي زندگي کنيم و ما بايد پاي‌بند به دستورات آن حضرت باشيم و دل‌ها و جان‌هايمان را از رذائل اخلاقي پاک کنيم. يادگار امام گفت: امروز مناسب است اين جمع که انشاءالله همه عاشقان پيامبر هستند، همه با هم پيمان ببنديم تا از امروز يک گام ولو کوچک به سمت اخلاقي‌تر شدن حرکت کنيم و اين درسي بزرگ از امام خميني است؛ زيرا ما هر چه بيشتر به زندگي ايشان نزديک مي‌شديم، لحظه‌اي نمي‌ديديم که ايشان بر روي اخلاقيات پا بگذارند.