به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۳۷۱۹۴

قطع دوباره تلفن و اینترنت در غزه

قطع دوباره تلفن و اینترنت در غزه
گروه بین الملل: پالتل و جاوال دو شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی بامداد چهارشنبه اعلام کردند که تلفن و اینترنت در غزه برای دومین بار در پنج روز گذشته قطع شد. آژانس‌های ارائه کننده کمک‌های بشردوستانه هشدار دادند که این قطعی‌ها به‌شدت کار آنها را در وضعیت وخیم غزه مختل می‌کند.
گروه حامی دسترسی به اینترنت، نت‌بلاکس هم صبح چهارشنبه تایید کرد که ارتباطات اینترنتی در غزه تقریبا به طور کامل قطع شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داد که برقراری ارتباط تلفنی با غزه غیرممکن شده است.
اگرچه بیش از نیمی از ۲.۳ میلیون فلسطینی ساکن شمال نوار غزه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، اما هنوز چند صد هزار نفر در این منطقه که به صحنه نبرد نیروهای اسرائیلی و حماس بدل شده، حضور دارند. طبق گزارش‌ها، سربازان و تانک‌های اسرائیلی همچنان در حال پیشروی در شهر غزه هستند.

ماکرون: از بحث بر سر اهمیت بیشتر جان یهودیان یا جان فلسطینی‌ها متنفرم
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه  ضمن تاکید بر اهمیت «حفاظت از غیرنظامی‌های ساکن نوار غزه» گفت که از بحث بر سر اهمیت بیشتر «جان یهودیان» یا «جان فلسطینی‌ها» متنفر است. 
رئیس‌جمهوری فرانسه افزود که «تک تک جان‌ها در این جهان» ارزشمند است. او گفت: «از این بحث که انسان‌ها را به دسته‌ای که می‌گویند برای من جان یهودیان مهمتر است و عده‌ای دیگر که می‌گویند برای جان فلسطینی‌ها ارزشمندتر است متنفرم».
امانوئل ماکرون اظهار داشت که غیرنظامیان ارتباطی با حملات گروه حماس در روز هفت اکتبر ندارند.

ایران و ترکیه خواستار برگزاری کنفرانس پیشگیری از جنگ منطقه‌ای شدند
ایران و ترکیه روز چهارشنبه خواستار برگزاری کنفرانسی برای پیشگیری از جنگ منطقه‌ای شدند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در استانبول در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود گفت: «رئیس‌جمهوری ایران پیشنهاد کرده است که در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور رهبران منطقه، کشورهای اسلامی و عربی برای پایان دادن به جنگ برگزار شود.»
تهران همچنین خواستار «قطع» روابط کشورها با اسرائیل و «تحریم‌» کالاهای این کشور شده است. 
وزیر خارجه ترکیه نیز اظهار داشت: «کشورهای منطقه باید مسئولیت خود را بپذیرند در غیر این صورت بازتولید چرخه خشونت در منطقه ادامه خواهد یافت.»

حماس: شمار قربانیان در نوار غزه به ۸۷۹۶ نفر رسید
وزارت بهداشت حماس در نوار غزه  اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ در این باریکه به ۸۷۹۶ نفر رسیده است. 
طبق همین گزارش ۳۶۴۸ نفر از کشته‌شدگان کودک هستند. به گفته وزارت بهداشت حماس ۲۲۹۰ نفر از قربانیان نیز زن بوده‌اند. 
همچنین وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید «دستکم چهار فلسطینی» در پی عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری رود اردن کشته شدند. 
بنا به همین گزارش سه نفر در عملیات ارتش اسرائیل در جنین و یک نفر در عملیات مشابه در طولكرم کشته شدند. ارتش اسرائیل اعلام کرده است که «عملیات ضدتروریستی» در اردوگاه آوارگان جنین انجام داده است. 
بیش از ۱۲۵ فلسطینی از روز هفت اکتبر تاکنون در کرانه باختری بر اثر شلیک گلوله از سوی سربازان یا شهرک‌نشینان اسرائیلی  کشته شده‌اند. 

 ۷ نفر از گروگان‌ها در حمله به جبالیا کشته شدند
گروه حماس  اعلام کرد که هفت نفر از گروگان‌ها در جریان حمله اسرائیل به جبالیا در نوار غزه کشته شدند.
به گفته این گروه سه نفر از گروگان‌های کشته‌شده «اتباع خارجی» بودند. 
از سوی دیگر 
سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که بابت «جنایات جنگی» علیه خبرنگاران در جریان جنگ غزه به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کرده است. 
این سازمان می‌گوید که شکایت خود را تسلیم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی کرده است. در این شکایت به کشته شدن ۹ خبرنگار در جریان درگیری‌هایی که از روز هفت اکتبر آغاز شده اشاره شده است. 

نتانیاهو: «برغم تلفات دردناک» اسرائیل «پیروز» می‌شود
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به کشته شدن ۹ سرباز اسرائیلی در نوار غزه وعده داد که کشورش در جنگ با گروه حماس «پیروز» خواهد شد.
او گفت که اسرائیل «برغم تلفات دردناک» برنده جنگ خواهد بود. نخست‌وزیر اسرائیل افزود که جنگ کنونی با گروه حماس «دشوار» و «طولانی» خواهد بود. 

قهرمان فرانسوی المپیک نتانیاهو را با هیتلر مقایسه کرد
میدین مکیسی، دونده ۳۸ ساله فرانسوی که سه مدال المپیک کسب کرده است در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را با آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی مقایسه کرد.
او همچنین کشورهای غربی را مشابه «همدستان» حکومت آلمان نازی دانست. موضع‌گیری این دونده فرانسوی که از مسابقات ورزشی خود را بازنشسته کرده است اعتراض شماری از سیاستمداران فرانسوی را برانگیخته است. 
برچسب ها: غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها