به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۴۴۲۷۶۳

غذا‌هایی که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند

غذا‌هایی که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند
گروه علمی:عوامل زیادی می‌توانند در تضعیف سیستم ایمنی نقش داشته باشند. تضعیف سیستم ایمنی منجر به خستگی و تأخیر در التیام زخم‌ها می‌شود.فردی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی است احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا در آن افزایش پیدا می‌کند.
 
 نوشابه
نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین حاوی مقادیر زیادی قند و کالری هستند، و هیچ ارزش غذایی برای بدن ندارند، بعلاوه این نوشیدنی‌ها باعث افرایش وزن می‌شوند و با جذب مقادیر زیاد قند در بدن، باعث افزایش التهاب و سرکوب عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شوند. به گفته متخصصین تغدیه نوشابه به دلیل داشتن قند و کالری زیاد در صدر لیست مواد غذایی تضعیف کننده سیستم ایمنی قرار دارد و باید تا حد امکان از برنامه غذایی افراد حذف شود.
 
غذا‌های سوخاری شده
اگر چه غذا‌های سوخاری ظاهر جذاب و طعم ترد و فوق العاده‌ای دارند، اما این غذا‌های خوشمزه به دلیل سرخ شدن در روغن، حاوی چربی زیادی هستند به همین دلیل برای سیستم ایمنی مضر محسوب می‌شوند.

انواع شکلات، شیرینی، پاستیل و کوکی
شیرینی‌ها، شکلات‌ها، بیسکوئیت‌ها، پاستیل‌ها، آدامس‌ها، کوکی‌ها و حتی لواشک‌های ترش که نه تنها در میان بزرگسالان بلکه در میان کودکان هم بیشترین میزن مصرف را دارند حاوی قند‌های فرآوری شده هستند که باعث بروز التهاب در بدن و فعال کردن رادیکال‌های آزاد می‌شوند، این دو عامل منجر به اسیب رساندن به سلول‌های دفاعی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

 بستنی
اگرچه بستنی یک دسر محبوب و شیرین برای همه ما است، اما این دسر محبوب سرشار از چربی‌های اشباع شده و شکر است. دو ترکیبی که نقش بسیار زیادی در سرکوب سیستم ایمنی بدن برعهده دارند. ازآنجایی که بستنی حاوی شش برابر قند مورد نیاز ما در روز است و مصرف آن با افزایش چند برابری ایجاد التهاب در بدن همراه است در نتیجه این التهاب موجب تضعیف عملکرد سیستم ایمنی خواهد شد.

 فست فود
همه ما کم و بیش با مضرات فست فودها، این غذا‌های خوشمزه و وسوسه انگیز آشنا هستیم، اما به دلیل سبک زندگی جدید و مشغله‌های زیاد کاری اکثر ما نمی‌توانیم فست فود‌ها را ا برنامه غذایی خود حذف کنیم. اما باید بدانید که فست فود‌ها حاوی چربی‌های اشباع شده، سدیم و قند هستند، ترکیباتی که می‌توانند سیستم ایمنی را سرکوب کنند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی افزاش دهند.

غذا‌های سرشار از سدیم
مصرف مقدار کم سدیم برای عملکرد صحیح قلب، ماهیچه‌ها و حتی سیستم ایمنی نیاز است. اما مصرف بیش از حد آن خطر ابتلا به فشار خون، التهاب و سرکوب سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد. غذا‌هایی سرشار از سدیم شامل غذا‌های منجمد، سوپ‌ها و سبزیجات کنسرو شده، سوسیس و کالباس، پیتزا، انواع پنیرها، اسنک‌ها (چیپس، پفک، میان وعده‌های آماده) و گوشت هستند.
برچسب ها: فست فود بستنی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها