به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۱:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۴۳۷۲۱

پنج دانشگاه سوئد که رتبه زیر 200 دارند در سال 2024 مشخص شد

گروه دانش: هر ساله دو موسسه اعتبار سنجی دانشگاههای جهان (THE، QS)، لیست برترین دانشگاه ها در هر کشوری را منتشر می کنند و براین اساس، دانشجویانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی گرفته اند، می توانند رتبه دانشگاه مورد نظرشان در سطح جهانی را بدانند و باتوجه به آن، این تصمیم مهم را بگیرند. یکی از معتبرترین سیستم های رتبه بندی Times Higher Education است که از سال 2004 فعالیت خود را آغاز کرده است.
پنج دانشگاه سوئد که رتبه زیر 200 دارند در سال 2024 مشخص شد
آشنایی با سیستم رتبه بندی THE
در Times Higher Education رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را ارائه میدهد تا عملکرد دانشگاه را در صحنه جهانی مورد ارزیابی قرار گیرد تا منبعی برای خوانندگان باشد که از اهداف، تحقیقات و خدمات دانشگاه ها اطلاع داشته باشند. رتبه بندی THE سه ماموریت اصلی فعالیت دانشگاه را پوشش می دهد: تحقیق، آموزش و تاثیر.

سیستم THE براساس چه معیارهایی دانشگاه ها را رتبه بندی می کند؟
تیم کارشناسان داده THE، دانشگاه‌ها در سطح جهانی را بر اساس 13 شاخص عملکرد جداگانه ارزیابی می‌کنند که طیف کاملی از حوزه‌های اساسی فعالیت یک دانشگاه برتر را پوشش می‌دهد، که عبارتند از: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی.

5دانشگاه برتر سوئد با رتبه زیر 200 جهانی
سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان به همراه خانواده برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند، تحصیل در سوئد مزایای بیشماری دارد و امکانات مختلفی برای دانشجویان و همراهانشان در نظر می گیرد، از جمله آنها می توان به
•    تحصیل رایگان همسر دانشجو
•    تحصیل رایگان در مدارس سوئد
•    کار همزمان با تحصیل
اشاره کرد.

در آخرین به روز رسانی سایت THE، 5 دانشگاه در کشور سوئد، رتبه زیر 200 را در سطح جهانی به خود اختصاص داده اند و این موضوع حاکی از کیفیت بالای آموزش در سوئد است، برای تحصیل در سوئد، باید از سایت رسمی ادمیشن اقدام کرد، هرچند زبان رسمی این کشور سوئدی هست و به واسطه تاریخ گذشته، بسیاری به زبان فنلاندی هم تسلط دارند، اما مهاجرت تحصیلی به سوئد با زبان انگلیسی امکان پذیر است. اسامی 5 دانشگاه برتر سوئد در سال 2024، عبارت است از:

1. موسسه کارولینسکا، رتبه 50
2. موسسه سلطنتی فناوری کی‌تی‌اچ، رتبه 97=
3. دانشگاه لوند، رتبه 106=
4. دانشگاه اوپسالا، رتبه 140=
5. دانشگاه استکهلم، رتبه 185=

دانشگاه استکهلم (تحصیل در پایتخت سوئد)
دانشگاه استکهلم در سال 1878 به عنوان کالج تاسیس گردیده و در سال 1960، به عنوان دانشگاه فعالیتش را شروع کرد. این دانشگاه برتر سوئد، 9 رتبه کاهش را در مقایسه با سال 2023، تجربه کرده است.

دانشگاه اوپسالا (قدیمی ترین دانشگاه سوئد)
دانشگاه اوپسالا در سال 1477 میلادی تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه سوئد است، در عین حال یکی از مدرن ترین و مجهز ترین پردیس های سوئد را دارد. این دانشگاه قدیمی 8 رتبه پیشرفت در سطح جهانی را نسبت به سال 2023 داشته است.

دانشگاه لوند (دانشگاهی محبوب برای کادر درمان ایران)
دانشگاه لوند سه پردیس در شهرهای لوند، مالمو و هلسینگبوری دارد و به دلیل ارائه دوره زبان سوئدی، یکی از معروف ترین دانشگاه های سوئد برای کادر درمان است، این دانشگاه در سطح جهانی 13 رتبه افزایش را در مقایسه با سال 2023 پشت سر گذاشته است.

موسسه سلطنتی فناوری کی‌تی‌اچ (صعود 58 پله ای)
دانشگاه KTH، یکی از قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه های کشور سوئد است و تمرکز اصلی این دانشگاه بر روی رشته های مهندسی است، و صعودی 58 پله ای داشته است.

موسسه کارولینسکا (برترین دانشگاه سوئد)
این دانشگاه در ابتدا با هدف آموزش جراحان ارتش تاسیس شده است، و همچنان به عنوان یکی از برترین موسسات آموزشی پزشکان در سراسر جهان شناخته می شود، در سال 2023، این دانشگاه رتبه 49، و در سال 2024، رتبه 50 را به خود اختصاص داده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها