گروه اقتصادی:دو محصول جدید شرکت راسا موتور خاورمیانه یعنی جی ای سی امپو و جی ای سی امزوم که جزو خودروهای وارداتی است، احتمالا فردا در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شود.به گزارش بازار،به تازگی شرکت راسا موتور خاورمیانه اقدام به واردات دو برند جی ای سی و سوزوکی به کشور کرده است، دو محصول جدید از این شرکت یعنی جی ای سی امپو و جی ای سی امزوم (جی اس۳) احتمالا روز دوشنبه هفته جاری در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه خواهد شد. روزگذشته در محل این شرکت فرصتی ایجاد شد که رسانه «بازار» به بررسی دو محصول جدید راساموتور خاورمیانه پرداخت که در ادامه آن را از نظر خواهید گذراند:
جی ای سی امزوم یا همان جی اس ۳ کراس اوور به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با فناوری پاشش سوخت جی دی آی و توربوشارژر مجهز است. موتور این خودرو ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را به دیفرانسیل جلو منتقل می کند
کراس اوور ۱۷۵ اسب بخاری
جی ای سی امزوم یا همان جی اس ۳ کراس اوور وارداتی چینی به کشور است، نمای ظاهری این کراس اوور سایز متوسط به یک جلوپنجره عریض، کاپوتی با احجام و خطوط تیز در کنار یک سپر اسپرت مجهز است، در نمای جانبی ارتفاع خودرو در کنار خطوط تیز و حجم گلگیر عقب نمای این خودرو را بیشتر به یک کراس اوور اسپرت نزدیک کرده است، در کنار این مساله دستگیره های مخفی درها بیشتر خودنمایی می کند. در نمای عقب خودرو نیز شاهد کیت اگزوز و در صندوق با خطوط ساده تر هستیم. این خودرو به چراغ های کشیده و گرافیک خاص مجهز است.
در نمای داخلی این خودرو نخستین نکته ای که توجه ها را جلب می کند، نورپردازی داخل آن است. چینی ها سعی کردند از متریال با کیفیت برای ساخت قطعات و اجزای کابین این خودرو استفاده کنند، این خودرو به یک فرمان دی-کات و سقف پانوراما مجهز است. این خودرو به کلاستر۱۲.۳ اینچی (نمایشگر مرکزی و پشت داشبورد) دیجیتالی مجهز است که این موضوع منطبق با سلیقه مشتریان داخلی است.
جی ای سی امزوم یا همان جی اس ۳ کراس اوور به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با فناوری پاشش سوخت جی دی آی و توربوشارژر مجهز است. موتور این خودرو ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را به دیفرانسیل جلو منتقل می کند.
این خودرو قدرت تولید شده را به کمک یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر به محور جلو منتقل می کند، سیستم تعلیق جلو این خودرو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب آن نیمه مستقل محور پیچشی است. برای هدایت آسان تر این کراس اوور چابک چینی از یک فرمان برقی استفاده شده است.
جی ای سی امزوم به فناوری های ایمنی و رفاهی مانند ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، هشدار برخورد از جلو، رینگ های ۱۸ اینچی، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در شیب و سربالایی، ترمز پارک برقی، ایربگ های جلو و غیره مجهز است.
جی ای سی امپو به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است
سدان چینی با طراحی جدید
محصول دوم این شرکت، جی ای سی امپو است، این خودرو از نظر مشخصات فنی به امزوم شباهت بیشتری دارد. امپو به عنوان سدان سایز متوسط چینی شباهت زیادی به خودروهای کره ای دارد. این محصول در نمای جلو دارای چراغ های کشیده، جلو پنجره عریض و کیت اسپرت است. در نمای جانبی خطوط تیز آیرودینامیک و بدنه ای ساده دارد، در نمای عقب نیز این خودرو طراحی خودروهای لیفت بک را به خود گرفته و چراغ های کشیده و کیت اگزوز اسپرت بودن آن را دو چندان کرده است.
در نمای داخلی امپو فرمان دی-کات و کلاستر دیجیتال توام با لیور دنده کوتاه حس اسپرت بودن را افزایش داده است، امپو نخستین خودرو چینی است که به یک کنسول شناور در میان خودروهای سدان مجهز است.
جی ای سی امپو به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور به فناوری پاشش سوخت جی دی آی و توربوشارژر تجهیز شده که می تواند سایر رقبا را در کشور به چالش بکشد. برای افزایش حس سواری اسپرت در این خودرو از پدال شیفتر یا تعویض دنده پشت فرمان استفاده شده است.
امپو به فناوری های جدید مانند دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، نوربالا هوشمند، هشدار خروج از خط، رینگ های ۱۸ اینچی، ایربگ جانبی و پرده ای، صندلی های برقی جلو، کیت صدای اگزوز و سانروف مجهز است.باتوجه به اینکه احتمالا روز دوشنبه این خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه خواهد شد، تاکنون قیمت رسمی آن اعلام نشده است.