به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۴۹۲۶۵

ورود «جان سخت» جوان

ورود «جان سخت» جوان
گروه فرهنگی:ماجراجویی‌های جان مک کلین سرسخت با تولید سری جدید فرانچایز «جان سخت»، وارد مرحله تازه و متفاوتی می‌شود.به گزارش صبا، سری تازه این فرانچایز داستان آن را به دورانی قبل از شروع داستان قسمت اول فیلم می‌برد. دو کمپانی والت دیزنی و فوکس در تدارک ساخت قسمت تازه‌ای از «جان‌سخت‌ها» هستند که پیش درآمدی بر داستان کلی این مجموعه اکشن دلهره‌آور است.
 
«جان سخت» جدید هم مثل بقیه پیش درآمدهای سینمایی، فلاش بکی به دنیای کاراکتر اصلی داستان فیلم زده و کاراکتر جوان‌تر مک کالین را به تماشاگران معرفی می‌کند. تا اینجای کار، هنوز فیلمنامه‌ای آماده نشده و قرار است دو فیلمنامه نویس سرشناس و ماهر، کار نگارش فیلمنامه اصیل و غیراقتباسی «جان سخت» را شروع کنند.
 
در حالی که زمانی هم برای شروع کار فیلمبرداری قسمت جدید اعلام نشده، مدیران فوکس و والت دیزنی در حال انتخاب بازیگر اصلی آن هستند. این بازیگر باید بین بیست تا بیست و پنج سال سن داشته باشد، تا بتواند حداقل در چندین قسمت از سری تازه فیلم، بازی کند. نزدیکان به والت دیزنی و فوکس می‌گویند یک چهره تازه قرار است برای ایفای این نقش انتخاب شود.
 
داستان فیلم به شرح زندگی و ماجراجویی‌های کاراکتر اصلی خود در دهه هفتاد میلادی می‌پردازد. بحث تولید پیش درآمدی بر «جان‌سخت‌ها» اولین بار سال ۲۰۱۸ در کمپانی فوکس مطرح شد. آن زمان این کمپانی با مشکلات متعدد مالی روبرو بود. این مشکلات باعث شد تا مدیران کمپانی، آن را به مبلغی بالای ۴ میلیارد دلار به کمپانی والت دیزنی بفروشند و به صورت زیرمجموعه این کمپانی درآیند.
 
با قرار گرفتن آرشیو فیلم کمپانی فوکس در دست والت دیزنی، مدیران این کمپانی برای تولید «جان سخت» جدید چراغ سبز دادند. فرانچایز «جان سخت» اولین بار در سال ۱۹۸۸ تولید شد و بروس ویلیس را در قالب جان مک کلین یک پلیس وظیف شناس «جان سخت» نشان داد که مقابله‌ای جانانه با عوامل شرور داستان کرده و آنها را به سزای کارهای‌شان می‌رساند.استقبال تماشاگران از این فیلم و کاراکتر بروس ویلیس راه را برای تولید قسمت‌های بعدی آن در دهه هشتاد و نود میلادی فراهم کرد و لقب قهرمان جدید اکشن را برای بازیگرش به همراه آورد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها