به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۳:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۵۳۹۸۹

آیا پمپ هیدرولیک قابل تعمیر است؟

گروه کسب و کار: پمپ‌های هیدرولیک در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند. گاهی اوقات باید این پمپ‌ها یکسره کار کنند و توقف آن‌ها ضررهای زیادی به صنعت وارد می‌کند.
آیا پمپ هیدرولیک قابل تعمیر است؟
اگرچه پمپ‌ها کیفیت بالایی دارند اما پس از مدتی دچار آسیب می‌شوند که باید آسیب آن‌ها را برطرف کرد. حالا این سوال پیش می‌آید که پمپ‌های هیدرولیک قابل تعمیر هستند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم نه تنها این پمپ‌ها تعمیر می‌شوند بلکه مزایای زیادی هم دارند. برای اطلاع از تعمیر این پمپ‌ها و معرفی یک فروشنده معتبر انواع پمپ هیدرولیک با ما همراه شوید.

تعمیر پمپ هیدرولیک
در صنعت هیدرولیک محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از آنها پمپ هیدرولیک نام دارد. بستگی به اینکه از چه نوع پمپ هیدرولیکی در صنعت استفاده شود می‌توان آن را تعمیر کرد. برخی از پمپ‌های هیدرولیک به گونه‌ای تولید می‌شوند که پس از خراب شدن آنها باید از یک نوع جدید استفاده کرد. بیشتر پمپ‌های هیدرولیک به راحتی قابل تعمیر هستند و با پرداخت هزینه مناسب می‌توان مشکل آنها را برطرف کرد. پمپ‌های هیدرولیکی به سه دسته دنده‌ای، پیستونی و پره‌ای تقسیم می‌شوند.تعمیر هر یک از این پمپ‌ها با یکدیگر متفاوت است و نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد.

تعمیرپمپ هیدرولیک صنعتی دنده‌ای
این پمپ‌های گران قیمت نیز قابل تعمیر هستند. در این پمپ‌ها مکش و دهش توسط دنده‌های پمپ انجام می‌شود. در انواع پمپ‌ دنده‌ای، دنده‌ها در شکل‌های مختلفی کنار هم قرار می‌گیرند و ساختار پمپ تشکیل می‌شود. پمپ‌هایدنده‌ای به دو نوع دنده داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. برای نگهداری پمپ‌های دنده داخلی نیاز به یک روغن مخصوص است و قیمت بسیار بالایی دارند. در دستگاه‌های عمومی و پرمصرف از این پمپ‌ها استفاده نمی‌شود. نوع دیگر پمپ‌های دنده‌ای که پمپ‌های دنده خارجی هستند با کاربرد بیشتر و قیمت کمتر قابل استفاده هستند. این پمپ‌ها قابل تعمیر نیستند و اگر دچار مشکل شوند باید آن‌ها را به کلی تعویض کرد.

تعمیر پمپ هیدرولیک صنعتی پیستونی
همانطور که گفتیم یکی دیگر از انواع پمپ‌های هیدرولیکی، پمپ‌ پیستونی است. این پمپ‌ها با کاربرد بسیار زیاد خود به عنوان پمپ‌های قابل تعمیر شناخته می‌شوند. با هزینه‌های کمتر می‌توان به راحتی آسیب این پمپ‌ها را برطرف کرد.

تعمیر پمپ هیدرولیک صنعتی پره‌ای
پمپ‌های پره‌ای با نام پمپ تیغه‌ای نیز شناخته می‌شوند. این پمپ‌ها از قسمت پوسته و کارتریج تشکیل شده‌اند که احتمال فرسودگی پوسته آن بسیار کم است. در صورتی که خوبی از این پمپ‌ها نگهداری نشود، باید آنها را تعویض کرد. این پمپ‌ها قابل تعمیر هستند و در صورتی که مشکل آنها جدی نباشد می‌توان به راحتی آنها را تعمیر کرد.



مزیت‌های تعمیر پمپ هیدرولیک صنعتی
پمپ‌های هیدرولیکی با تنوع بالای خود در صنعت به دلایل مختلف دچار آسیب می‌شوند. اگر این پمپ‌ها توسط فرد متخصص تعمیر شوند مزایای زیادی دارد. مزایای تعمیر این پمپ‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

افزایش طول عمر پمپ بعد از تعمیر
یکی از مهمترین مزیت‌های تعمیر پمپ‌های هیدرولیکی افزایش طول عمر آنها پس از تعمیر است. پمپ‌های هیدرولیکی در صورت مشکل باید مورد تعمیر قرار بگیرند. اگر یک فرد متخصص این پمپ‌ها را تعمیر کند طول عمر بالایی پیدا خواهند کرد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با تعمیر پمپ هیدرولیک صنعتی
یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهمی که در تعمیر پمپ هیدرولیک صنعتی اهمیت دارد صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. برای خرید مجدد پمپ‌ها باید هزینه بسیار زیادی را صرف کرد اما در صورتی که آنها را تعمیر کنید نیازی به هزینه زیادی وجود ندارد. پمپ‌های هیدرولیکی با برندهای معتبر قیمت بسیار بالایی دارند. این روزها با شرایط اقتصادی که در صنایع مختلف به وجود آمده خرید مجدد پمپ کار دشواری شده است. بدون تعویض پمپ می‌توان به راحتی آنها را تعمیر و مورد استفاده قرار داد.

عیب‌یابی سیستم هیدرولیک در حین فرایند تعمیر
یکی دیگر از مزیت‌هایی که برای تعمیر پمپ‌های هیدرولیک اهمیت دارد عیب یابی در حین کار است. زمانی که پمپ‌های هیدرولیکی روشن هستند می‌توان ایرادهای آنها را به راحتی پیدا و برطرف کرد.

علائم خرابی پمپ هیدرولیک
زمانی که پمپ‌های هیدرولیک دچار آسیب شوند شما را با علائمی مواجه می‌کنند که از طریق آنها می‌توانید نسبت به تعمیر پمپ اقدام کنید. از این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سروصدای زیاد  پمپ هیدرولیک
در صورتی که سیستم‌های هیدرولیکی دچار آسیب شوند سر و صدای زیادی از آنها ایجاد خواهد شد. اگر در منزل یا محل کار خود از پمپ هیدرولیک استفاده می‌کنید باید در صورتی که این سیستم دچار آسیب شود سریع آن را تعمیر کنید. صدای ناله و سرو صدای بسیار زیادی که از پمپ‌ها ایجاد می‌شود ممکن است ناشی از خرابی بلبرینگ باشد.

کاهش راندمان پمپ
یکی دیگر از علائم خرابی پمپ با کاهش راندمان آنها است. عملکرد نامناسب یک بمب و کاهش راندمان آن وابسته به عواملی مانند کاهش روغن پمپ، کاهش ویسکوزیته روغن و افزایش یا خوردگی پمپ است.

درجه حرارت بالای سیال پمپ
اگر سیال خروجی از پمپ هیدرولیک با دمای بسیار بالایی از این وسیله خارج شود یعنی مشکلی در پمپ به وجود آمده است. این دمای بالا باعث آسیب به قسمت‌های مختلف سیستم هیدرولیک می‌شود. هرچه سیال خروحی دمای بیشتری داشته باشد باعث فرسودگی بیشتر قسمت‌های پمپ هیدرولیک خواهد شد. در اثر افزایش دمای سیال راندمان پمپ نیز کاهش پیدا می‌کند.

نشت سیال
یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در پمپ‌های هیدرولیکی ایجاد شود نشت سیال آنها است. علت این مشکل آب‌بندهای پوسیده و فرسوده است که باید آنها را تعویض کرد. گاهی اوقات کاهش مدام سطح روغن در مخزن و دبی خروجی کم سیال و باعث نشتی می‌شوند.

جذب هوا در سیستم هیدرولیک
یکی از مشکلات شایعی که در پمپ‌های هیدرولیکی ایجاد می‌شود جذب هوا در سیستم آنها است. این مورد باعث افت شدید بمب می‌شود که از علائم نشان‌دهنده آن می‌توان به داغ شدن بیش از حد پمپ اشاره کرد.

کاویتاسیون
این پدیده هم یکی از مشکلات رایج پمپ هیدرولیکی است. اگر حباب‌های کوچکی در روغن پمپ هیدرولیک مشاهده کردید این پدیده ایجاد شده است. در حین مرحله مکش و دهش با ترکیدن این حباب‌ها انرژی زیادی در یک سیستم هیدرولیکی آزاد می‌شود که به اجزای پمپ آسیب وارد می‌شود.

تعمیر پمپ هیدرولیک باید توسط چه کسی انجام شود؟
از آنجایی که پمپ‌های هیدرولیکی حساسیت بسیار بالایی دارند و از قسمت‌های مختلف تشکیل شده‌اند تعمیر آن‌ها باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. اگر با علائم خرابی پمپ‌های هیدرولیکی مواجه شدید سریعاً نسبت به تعمیر آنها اقدام کنید. سهل انگاری برای تعمیر پمپ باعث می‌شود که آسیب آن به قسمت‌های مختلف دیگر نیز وارد شود.  



صنعت هیدرولیک بهترین فروشنده پمپ‌های هیدرولیکی
همانطور که در این مطلب توضیح دادیم پمپ‌های هیدرولیکی انواع مختلفی دارند که برخی از آنها قابل تعمیر و برخی دیگر قابل تعمیر نیستند. با توجه به اینکه در سیستم‌های مختلف از صنایع گوناگون از کدام پمپ هیدرولیکی استفاده می‌شود باید نسبت به خرید آن اقدام کرد. مجموعه صنعت هیدرولیک یکی از بهترین فروشندگان پمپ‌های هیدرولیکی در کشور است. برای خرید انواع پمپ‌ها می‌توانید از طریق این مجموعه اقدام کنید. کافی است روش غیر حضوری را انتخاب کرده و با مراجعه به سایت این مجموعه سفارش خود را در هر زمان و مکانی که حضور دارید ثبت کنید. تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه به فروش می‌رسند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 02166683260 تماس حاصل کرده یا به سایت sanat-hydraulic.com مراجعه کنید و با کارشناسان این سایت ارتباط بگیرید.  
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها