به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۵۶۰۹۴

زندگی کارگر با حقوق های اعلام شده برای سال آینده نمی‌چرخد

زندگی کارگر با حقوق های اعلام شده برای سال آینده نمی‌چرخد
گروه اقتصادی: یک فعال کارگری گفت: مسئولان دولتی اعلام کردند که حقوق کارگران در سال آینده ماهانه بیش از ۱۱ میلیون است که با این تورم سنگین و کمر شکنی که در جامعه وجود دارد حداقل دستمزد کارگران نباید کمتر از ۱۵ میلیون تومان باشد.
 
به گزارش ایلنا، جواد کمیزی  اظهار کرد: تورم در جامعه بیش از ۴۰ درصد است و تأمین هزینه اجاره مسکن، خوراک و ... از دغدغه‌های جدی کارگران است. متاسفانه قیمت‌ها روند افزایشی دارد ولی حقوق ها به اندازه نرخ تورم و شرایط اقتصادی جامعه افزایش پیدا نکرده است.وی گفت: هزینه‌های زندگی مردم به ویژه قشر ضعیف کارگران اعم از مسکن، خوراک، تحصیل فرزندان و ... هر روز در حال افزایش است و مساله مزد مطالبه جدی جامعه کارگری است. در شرایط سخت اقتصادی هستیم که امیدواریم دولت برای ترمیم حقوق سال جدید تصمیم بهتری بگیرند.

وی ادامه داد: تورم هر ماه افزایش پیدا می‌کند ولی دستمزدها متاسفانه سالی فقط یک بار افزایش داده می‌شود، پس دولت باید جلوی تورم را در جامعه بگیرد.وی بیان کرد: حداقل حقوق باید به گونه‌ای باشد که یک خانواده چهار نفره بتواند از پس هزینه‌های خود برآید. امروزه کارگران برای تأمین هزینه‌های خود مجبور به شغل دوم و سوم هستند.

کمیزی تصریح کرد: قشر زحمت کش کارگر از آسیب‌پذیرترین طبقات جامعه است که اولین آثار از فشارهای اقتصادی را می‌بیند. در حال حاضر فاصله زیادی بین خط فقر و حقوق کارگران است.وی خاطرنشان کرد: از جامعه کارگری می‌خواهیم که حضور پرشوری در انتخابات مجلس داشته باشند.جامعه کارگری با چشم باز به نمایندگانی رآی بدهند که بعد از ورود به مجلس مشکلات آنها را حل کنند.
برچسب ها: حقوق کارگران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها