به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۳:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۶۷۷۱۸

واردات لوازم جانبی موبایل از چین؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

گروه کسب و کار: یکی از راه‌های تامین کالاها در حوزه لوازم جانبی موبایل، واردات مستقیم آنها از چین به ایران است که با قطع کردن زنجیره واسطه‌ها بر کسب سود بیشتر اضافه می‌کند.
خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین
خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین
خرید عمده لوازم جانبی موبایل و واردات آن در صورتی که با نحوه تامین کالاها آشنا باشید می‌تواند به یک فرصت سرمایه ساز برای شما تبدیل شود. این گزارش خبری به بررسی نحوه واردات لوازم جانبی موبایل از چین می‌پردازد و چالش‌ها و فرصت‌هایی که در این مسیر وجود دارد در ادامه بررسی خواهد شد.

هزینه و سود واردات لوازم جانبی موبایل از چین
سود واردات لوازم جانبی موبایل از چین می‌تواند بسیار بالا باشد مخصوصا اگر توانایی و دانش این را داشته باشید که به صورت مستقیم و با همراهی یک تیم قوی به چین سفر کرده و خرید عمده لوازم جانبی موبایل را به انجام برسانید. علت سوددهی بالا واردات از چین، تنوع زیاد و البته رقابتی است که بین فروشندگان وجود دارد. البته این تمام ماجرا نیست و روش حمل نیز بر روی ذخیره سرمایه و کسب سود بیشتر کمک می‌کند؛ برای مثال روش حمل دریایی با اینکه زمان بیشتری طول می‌کشد به نسبت روش هوایی ارزان تر است.
به طور کلی اگر دنبال اعداد و ارقام هستید باید بگوییم که طبق آمارها و گزارش‌های رسمی و غیررسمی سود واردات می‌تواند 20، 40 و حتی 100 درصد باشد. این درصدها کاملا به نوع کالایی که برای وارد کردن انتخاب می‌شود بر می‌گردد و نیز بازار فروش و تقاضایی که در ایران دارد. هزینه‌های مربوط به واردات از چین هم شامل هزینه سفر، ثبت و خرید کالا، حمل، ترخیص از گمرک، دریافت مجوز در ایران، بیمه، بازرسی کالا و… می‌شود. به علت متغیر بودن این موارد نسبت به نوع کالا و شاخص‌های دیگری که شامل حال آن می‌شود نمی توان درصد خاصی را برای میزان هزینه تعیین کرد.

لیست بهترین لوازم جانبی موبایل جهت واردات از چین
 
واردات لوازم جانبی از چین

قبل از بررسی راه‌های واردات لوازم جانبی موبایل از چین بهتر است بدانیم که واردات کدام دسته از لوازم جانبی موبایل بهتر بوده و سوددهی بیشتری دارد. طبق بررسی آمار‌ها بهترین گزینه گروه کالاهایی هستند که آنها را با نام کالاهای مصرفی می‌شناسیم. از جمله کالاهای مصرفی در حوزه لوازم جانبی موبایل می‌توان به کاور و قاب گوشی، گلس و محافظ لنز، کابل موبایل، هندزفری با سیم، هندزفری بی سیم، هدفون، باتری موبایل، شارژر و… اشاره کرد.
برندهایی که در حوزه تولید این کالاها به صورت موفق عمل کرده اند و می‌توانید در بازار چین آن را خریداری کنید نیز شامل انکر (Anker)، شیائومی (Xiaomi)، باسئوس (Baseus)، الدینیو (Ldnio) و… است. اگر قصد دارید کالاهای درجه یک وارد کنید خرید عمده محصولات برند توصیه می‌شود که در ایران بازار فروش خوبی دارند. در مورد سایر محصول‌ها نیز مثل قاب، گلس و… که برند آنچنان مطرح نیست، می‌توانید بیشتر روی کیفیت آنها تمرکز کرده و محصولات بدون برند نیز خریداری کنید.

نحوه واردات لوازم جانبی موبایل از چین
یکی از موضوعات مهمی که در این گزارش قصد بررسی آن را داریم بررسی نحوه واردات لوازم جانبی موبایل از چین است. روش‌های مختلفی برای انتخاب کالاها و سپس خرید آنها وجود دارد، از جمله این که به صورت حضوری به چین سفر کنید، کالاها را از وب سایت‌های خارجی سفارش دهید یا اینکه تمامی کارها را به شرکت‌های وارد کننده لوازم جانبی موبایل از چین بسپارید. اما هر کدام از این روش‌ها چالش‌ها و فرصت‌های خاصی را ایجاد خواهند کرد که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

1. واردات مستقیم لوازم جانبی موبایل از چین
 
صفر تا صد واردات لوازم جانبی موبایل از چین

در این روش با همراهی یک مترجم یا تسلط بر زبان چینی و انگلیسی باید به چین سفر کرده و به بهترین بازارهای شناخته شده در حوزه فروش عمده لوازم جانبی موبایل سر بزنید. فرصتی که این روش ایجاد می‌کند آشنایی با فروشندگان مختلف، کیفیت مختلف کالاها، لمس و دیدن محصولات از نزدیک و کسب تجربه ای است که سفر به چین برایتان به ارمغان می‌آورد. اما در مقابل چالش‌هایی اعم از مانند دشواری پیدا کردن برندهای اصلی و فروشندگان معتمد، تنوع بی شمار کالاها در کیفیت‌های مختلفی، خطر خرید کالاها فیک و… نیز وجود دارد.

2. خرید آنلاین از وب سایت‌های خارجی
سایت‌های مختلفی هستند که به فروش لوازم جانبی موبایل می‌پردازند که از آن جمله می‌توان به سایت‌های علی بابا، علی اکسپرس، تائوبائو، دی اچ گیت، بنگ گود و… اشاره نمود. چالشی که در این بخش وجود دارد عدم تطابق محصولی که سفارش دادید با کالایی است که تحویل خواهید گرفت. چرا که ممکن است مانند اغلب سایت‌ها حتی در ایران، محصول با رنگ و طرح و کیفیتی جدیدی شارژ شده باشد اما اطلاعات و عکسی که در سایت است بروز نشده باشد.

3. سپردن به شرکت واردات لوازم جانبی موبایل
یکی از بهترین راه‌های واردات لوازم جانبی موبایل از چین سپردن تمامی مراحل به شرکت‌هایی است که در زمینه واردات لوازم جانبی موبایل از چین فعالیت دارد. کار کردن با چنین شرکت‌هایی مخصوصا به افرادی که به تازگی در مسیر فروش لوازم جانبی موبایل ورود کرده اند توصیه می‌شود چرا که ریسک خیلی پایینی داشته و به علت وجود مشاور و افراد با تجربه در چنین شرکت‌ها و موسسه‌هایی فرصت کسب تجربه با کمترین ضرر وجود خواهد داشت.

قوانین واردات لوازم جانبی موبایل از چین
برای وارد کردن کالا از چین به ایران نیاز به مجوز ثبت سفارش کالا خواهید داشت که برای تهیه آن باید به سازمان توسعه و تجارت کشور مراجعه نمایید. همچنین ممکن است با توجه به حجم واردات، قوانینی دیگری نیز وجود داشته باشند یا در بازه زمانی خاصی وارد کردن برخی از کالاها ممنوع اعلام شود، کشور چین نیز قوانین خاص خود را در این زمینه دارد. توصیه می‌شود برای آشنایی با تمامی این موارد از یک تیم مشاور خبره در زمینه واردات از چین کمک بگیرید که مخصوصا در حوزه واردات لوازم جانبی موبایل نیز سابقه و تجربه داشته باشند.
در آخر باید بگوییم که با اینکه واردات لوازم جانبی موبایل از چین یکی از تجارت‌های پرسود محسوب می‌شود اما بی گدار به آب زدن در این راه ریسک زیادی خواهد داشت. قبل از ورود به این مسیر شناخت بازار ایران نیز اهمیت ویژه ای دارد، مخصوصا آشنایی با محصولات ترندی که می‌توانند در بازه زمانی کوتاه سود زیادی برایتان به ارمغان بیاورند. مجددا تاکید می‌شود جهت کسب نتیجه بهتر با تمامی چالش‌های واردات لوازم جانبی موبایل از چین به ایران و نیز مراحل و قوانین مربوطه آشنا شوید و در این راه از هزینه کردن برای کسب مشاوره غافل نشوید تا با کمترین نگرانی و ریسک، سود خوبی کسب کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها