به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۶۹۰۵۲

گالانت: حماس قصد پذیرش هیچ توافقی را ندارد

گروه بین‌الملل: وزیر دفاع اسرائیل در جمع نیروهای ارتش اسراییل در غزه گفت: مشخص شده که حماس قصد ندارد با هیچ معامله‌ای موافقت کند، عملیات در رفح به زودی انجام خواهد شد.
گالانت: حماس قصد پذیرش هیچ توافقی را ندارد
یوآو گالانت که صبح امروز وارد نوار غزه شد و از منطقه این کریدور در مرکز نوار غزه بازدید کرد خطاب به سربازان گفت: ما نشانه‌هایی را تشخیص می‌دهیم که حماس قصد ندارد از هیچ طرحی پیروی کند ما اهداف روشنی برای این جنگ داریم، به نابودی حماس و آزادی ربوده‌شدگان متعهد هستیم، مهلت داده‌ایم و می‌خواهیم به موقعیتی برسیم که به سرعت آزادی ربوده‌شدگان را محقق کنیم. با تأخیر خاصی در عملیات عملیاتی امکان پذیر است، زیرا ربوده شدگان در شرایط سختی به سر می برند و باید تمام تلاش خود را برای آزادی آنها به کار بگیریم.
گالانت از عملیات ارتش اسرائیل در منطقه بازدید کرد و با فرمانده لشکر ۹۹، سرتیپ بارک هیرام و فرماندهان تیپ در مورد فعالیت‌های عملیاتی مورد انتظار در روزهای آینده گفتگو کرد. پس از آن با نیروهای ذخیره در تیپ‌های لشکر گفت و گو کرد و به سوالات آنها پاسخ داد و تلاش های مختلفی که این روزها برای تحقق اهداف جنگ در نوار غزه انجام می شود را بررسی کرد.
 گالانت گفت: ما نشانه‌های نگران‌کننده‌ای را می‌شناسیم که نشان می‌دهد حماس در واقع قصد ندارد با ما به هیچ توافقنامه‌ای دست یابد، معنای آن یعنی اقدام در رفح و کل نوار غزه در آینده نزدیک. من تمام منطقه را گشتم، فرماندهان را ملاقات کردم، در طول چند هفته گذشته، مقدمات را دنبال کردم و به شما می گویم که ما دقیقاً قبل از اقدام در آمادگی بالا هستیم، ارتش اسرائیل می داند چه باید بکند، ما برای همه چیز آماده هستیم و تمام باریکه را از شمال تا جنوب، تمام منطقه و در داخل آن رفح همراهی خواهد کرد. پس همانطور که تاکنون انجام داده اید، آماده باشید، کارها را جدی بگیرید، مطمئن شوید که وظایف خود را در بهترین سطح حرفه‌ای انجام می دهید تا هم در اجرا موفق شوید و هم جان خود و دوستانتان را نجات دهید.
بستن الجزیره
در همین حال، پس از تصمیم دولت اسراییل مبنی بر بستن شبکه الجزیره قطر، بازرسان وزارت ارتباطات به دفاتر الجزیره وارد شده و تجهیزات پخش آن را مصادره کردند. علاوه بر تعلیق پخش تلویزیون الجزیره، دستور لغو اعتبار روزنامه نگاران، مسدود کردن وب سایت‌های این شبکه در اسرائیل و درخواست از شبکه‌های اجتماعی برای مسدود کردن حساب‌های الجزیره نیز صادر شد.
حمله حزب‌الله لبنان
در تحولی دیگر، امروز حداقل ۶۵ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل و شمال جولان شلیک شد و شهردار کریات شمونا اعلام کرد: حملاتی که این شهر را هدف قرار داد، خسارت زیادی به بار آورد و چندین خانه را ویران کرد. حزب الله لبنان در بیانیه ‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به جنایت هولناک دشمن «اسرائیلی»، شهر میس الجبل و کریات شمونا را با ده‌ها راکت کاتیوشا و الفلق بمباران کردیم.

 
برچسب ها: یوآو گالانت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها