به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۶:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۴۶۹۳۴۴

اولین دستگاه ۶G دنیا رونمایی شد

اولین دستگاه ۶G دنیا رونمایی شد
گروه اقتصادی:کنسرسیومی ژاپنی با ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه ۶G به سرعت ۱۰۰ گیگابیت‌برثانیه دست یافت؛ یعنی ۲۰ برابر سریع‌تر از ۵G.به گزارش بازار، یک کنسرسیوم ژاپنی نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه ۶G را معرفی کرد. این دستگاه می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت‌برثانیه منتقل کند و مسافت بیش از ۱۰۰ متر را پوشش دهد. این سرعت ۲۰ برابر سریع‌تر از سرعتی است که ۵G ارائه می‌دهد.

نمونه اولیه‌ی ۶G حاصل همکاری شرکت‌های پیشرو مخابراتی ژاپن از جمله DOCOMO، شرکت NTT، شرکت NEC و فوجیتسو است.نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه می‌تواند با استفاده از باند ۱۰۰ گیگاهرتز در داخل ساختمان و باند ۳۰۰ گیگاهرتز در فضای باز، به سرعت ۱۰۰ گیگابیت‌برثانیه دست یابد.

سرعت‌های به‌دست‌آمده در این آزمایش بسیار چشمگیر هستند، اما عملیات انجام‌شده در حد یک آزمایش بوده است و خبری از شبکه‌ی تجاری نیست و نباید انتظار داشت دستیابی به این سرعت با پایداری بالا در نمونه‌ی تجاری کار راحتی باشد.

۵G، استاندارد طلایی فعلی، حداکثر سرعت تئوری ۱۰ گیگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، سرعت دنیای واقعی به طور معمول بسیار کمتر است؛ به‌طور مثال، سرعت اینترنت ۵G اپراتور T-Mobile در ایالات متحده به ۲۰۰ مگابیت‌برثانیه می‌رسد.

شبکه‌ی ۶G از باندهایی با فراکانس فراتر از ۵G استفاده می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که عواملی مثل دیوارها و حتی باران می‌توانند به‌طور قابل توجهی سیگنال‌های ۶G را مختل کنند.شبکه‌های ۶G می‌توانند دنیای کاملاً جدیدی از امکانات را باز کنند. با افزایش سرعت، ۶G می‌تواند امکان برقراری ارتباط هولوگرافیک بدون تأخیر و تجربیات فراگیر واقعیت مجازی و ترکیبی را فراهم کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها