به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۶۹۵۶۳

کراس‌اوور برقی ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

کراس‌اوور برقی ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟
گروه اقتصادی:هوندا ENS1 کراس‌اوور تمام برقی ژاپنی به شمار می‌رود که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شهرآفتاب در معرض دید عموم قرار گرفت. به گزارش تجارت نیوز،این کراس‌اوور برقی قرار است توسط دو شرکت معین خودرو ایرانیان و اروین خودرو وارد بازار کشور شود که در حال حاضر، ظرفیت فروش سامانه یکپارچه برای معین خودرو باز شده است.
این کراس‌اوور برقی به همراه هوندا ENP1 جزو اولین محصولات خودروساز ژاپنی است که با همکاری دانگ‌فنگ در کشور چین مونتاژ می‌شود.

مشخصات فنی
هوندا ENS1 معین خودرو از یک پیشرانه تمام برقی استفاده می‌کند که قادر به تولید حداکثر 204 اسب‌بخار (150 کیلووات) قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور است. این نیروی تولیدی از طریق گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، اما شتاب صفر تا 100 آن به صورت رسمی اعلام نشده است.ظرفیت باتری‌های کراس‌اوور برقی معین خودرو 68.8 کیلووات ساعت بوده که در ایستگاه‌های شارژ سریع در عرض 40 دقیقه می‌تواند فول شارژ شود، اما پر شدن کامل باتری‌های خودرو با شارژر خانگی 9.5 ساعت طول خواهد کشید.انرژی برقی مصرفی معادل بنزین هوندا ENS1 1.56 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده و با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند 510 کیلومتر را پیمایش کند.

طراحی ظاهری
با نگاه در ظاهر کراس‌اوور ژاپنی معین خودرو، می‌توان متوجه پیشرانه برقی هوندا ENS1 شد. جلوپنجره محصول مونتاژی دانگ‌فنگ به کلی حذف شده و پورت‌های شارژ آن در این بخش قرار گرفته است.

در قسمت جانبی رینگ‌های آلیاژی را می‌توان با اندازه 17 اینچ یا 18 اینچ سفارش داد، اما اندازه دقیق رینگ‌ها در نسخه وارداتی این خودرو مشخص نیست. همچنین C خودرو (بخش پشتی) شیب نسبتاً تندی دارد که احتمالاً فضای سر بهتری نسبت به رقبا داشته باشد.بخش پشتی خودرو از چراغ‌های یکپارچه با رنگ مشکی استفاده شده که طرح فوق را می‌توان امروزه در اغلب خودروهای جهانی مشاهده کرد. محل قرارگیری پلاک خودرو نیز به جای سپر، روی درب صندوق کار شده است.این خودرو 4390 میلی‌متر طول، 1790 میلی‌متر عرض و 1560 میلی‌متر ارتفاع دارد که در رده کراس‌اوورهای سایز متوسط دسته‌بندی می‌شود.

طراحی داخلی
با ورود به کابین هوندا ENS1 با دو نمایشگر نسبتاً بزرگ روبه‌رو می‌شوید که نمایشگر اول برای کلاستر خودرو و در پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است. همچنین نمایشگر دوم در حالت عمودی و با اندازه 15.4 اینچ در بخش میانی کنسول به چشم می‌خورد.محصول برقی هوندا با دو تریم مشکی و سفید عرضه می‌شود که احتمال عرضه تریم تماماً مشکی بیشتر است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی
به دلیل محدودیت سقف نرخ واردات، نسخه‌های فول خودروها را نمی‌توان وارد بازار کرد. اما هوندا ENS1 دارای امکاناتی همچون کروزکنترل تطبیقی، ایربگ‌های جلو، جانبی جلو و پرده‌ای، اتوهلد، کنترل کشش و پایداری، کنترل لغزش خودرو هنگام شتاب‌گیری، اتوپارک، کنترل حرکت در سربالایی، حالت‌های مختلف رانندگی، رادار هشدار خروج از خط، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، رادار تابلوخوان و دوربین 360 درجه است.بنابراین از لحاظ امکانات رفاهی، هوندای وارداتی معین خودرو در وضعیت قابل قبولی قرار می‌گیرد. البته تا زمان تحویل خودرو به مشتریان، احتمال کم یا زیاد شدن این آپشن‌ها وجود دارد.

قیمت هوندا ENS1
با توجه به اضافه شدن هوندا ENS1 به فهرست انتخابی خریداران سامانه یکپارچه، قیمت علی‌الحساب آن در مبادی ورودی به کشور یک میلیارد و 850 میلیون تومان اعلام شده است. با توجه به فاصله 40 درصد الی 45 درصدی قیمت علی‌الحساب و قیمت نهایی کارخانه اغلب خودروهای وارداتی، احتمالاً این کراس‌اوور برقی ژاپنی در محدوده سه میلیارد تومان برای فروش قرار گیرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها