به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ - ۲۲:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۴۷۱۴۹۲

۳ مکملی که طول عمر را افزایش می‌دهند

۳ مکملی که طول عمر را افزایش می‌دهند
گروه سلامت:در کنار داشتن یک سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی و خواب کافی، مکمل‌هایی وجود دارند که به داشتن دوران پیری سالم کمک می‌کنند و حتی در صورت مصرف منظم می‌توانند طول عمر شما را افزایش دهند.به گزارش خبرآنلاین،در کنار عاداتی چون ورزش، پرهیز از استعمال دخانیات، فعال نگه‌داشتن مغز و رژیم غذایی سالم، مصرف برخی مکمل‌های خاص در رژیم غذایی نیز ممکن است در افزایش طول عمر مفید باشد:
 
۱) امگا ۳
تحقیقات نشان می‌دهد که امگا ۳ به حفظ فشار خون و سطح تری گلیسیرید در محدوده نرمال کمک می‌کند. افرادی که، چه از طریق رژیم غذایی و چه به واسطه مصرف مکمل، امگا ۳ بالاتری دریافت می‌کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و مرگ زودرس هستند. بنابراین مصرف مکمل‌های EPA و DHA امگا ۳، با کاهش خطر مرگ زودهنگام، به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

۲) کلاژن
سقوط ناشی از ضعف مفاصل، علت اصلی مرگ ناشی از آسیب‌های جسمی در میان بزرگسالان ۶۵ سال به بالا است. این مکمل می‌تواند بر سلامت مفاصل و تحرک تأثیر بگذارد و با سالم نگه‌داشتن مفاصل، آسیب‌های احتمالی مانند ضربه مغزی و حتی مرگ را در اثر خطر سقوط و افتادن ناگهانی کاهش دهد.

۳) اسید فولیک
اسید فولیک به رشد سلولی کمک کرده و بدن را در برابر خطر سکته مغزی و سرطان‌های خاص حفظ می‌کند. براساس تحقیقات، مصرف مکمل‌های اسید فولیک خطر سکته مغزی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و از این طریق به طول عمر بیشتر کمک می‌کند.
برچسب ها: طول عمر مکمل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها