به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۲۱:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۴۷۳۲۴۷

بازسازی اسکله امدادرسانی آمریکا در غزه 

بازسازی اسکله امدادرسانی آمریکا در غزه 
گروه بین الملل: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، اسکله موقت ساخت آمریکا که کمتر از دو هفته است کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی را به فلسطینی‌ها می‌رساند، از سواحل غزه خارج می‌شود تا در پی آسیب‌دیدگی در اثر طوفان‌های دریایی بازسازی شود.
سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون  با اعلام خبر لزوم بازسانی اسکله موقت امدادرسانی آمریکا به نوار غزه  گفت، طی دو روز آینده، اسکله از ساحل جدا شده، به شهر اسدود در جنوب اسرائیل فرستاده خواهد شد و در آنجا فرماندهی مرکزی آمریکا آن را تعمیر خواهد کرد.او گفت که این تعمیرات "دست‌کم بیش از یک هفته" به طول می‌انجامد و سپس اسکله در ساحل غزه لنگر خواهد انداخت.
 سخنگوی پنتاگون اظهار داشت که از زمان عملیاتی شدن این طرح، وضعیت بد آب‌وهوایی و طوفان‌های موسمی باعث شده که اسکله از کار بیفتد. او افزود: «امیدوارم فقط کمی بیشتر از یک هفته، دوباره آماده فعالیت آن باشیم.»
این اسکله که برای حمل کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا استفاده می‌شود، یکی از معدود راه‌هایی است که غذا و سایر آذوقه‌های رایگان را به فلسطینی‌هایی می‌رسد که به گفته سازمان ملل، در بحبوحه جنگ تقریباً ۸ ماهه میان اسرائیل و حماس در آستانه قحطی قرار دارند.
دو گذرگاه اصلی در جنوب غزه، رفح از مصر و کرم شالوم از اسرائیل، یا فعال نیستند یا به دلیل عملیات نظامی اسرائیل در رفح، برای سازمان ملل متحد قابل دسترس نیست. اسکله و دو گذرگاه از اسرائیل در شمال غزه جایی است که بیشتر کمک‌های بشردوستانه ورودی در سه هفته گذشته وارد آن شده است.
به گفته پنتاگون، اسکله ۳۲۰میلیون دلاری آمریکا در دو هفته گذشته کمک‌های قابل توجهی را وارد غزه کرده است. اما به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی اسکله آسیب دید که منجر به مجروح شدن سه سرباز آمریکایی شده است. سینگ گفت که دو تن از سربازان جراحات سطحی برداشته‌اند اما وضعیت نفر سوم همچنان وخیم است.
هفته گذشته نیز پس از این که شمار زیادی از فلسطینیان به کامیون‌های کمک‌رسانی که از اسکله می‌آمدند هجوم بردند و در جریان آن یک مرد فلسطینی کشته شد، فعالیت اسکله به مدت دو روز متوقف شد.
اسکله تا روز شنبه گذشته ۲۵ مه (۵ خرداد) کاملاً فعال بود. اما در این روز تلاطم سنگین دریا چهار قایق ارتش را که برای حمل پالت‌های کمک از کشتی‌های تجاری به اسکله استفاده می‌شد، از جا کند. کامیون‌ها از روی این اسکله کالاهای امدادی به ساحل منتقل می‌کنند.
مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که این اسکله قادر به تأمین تمام کمک‌های مورد نیاز مردم قحطی‌زده غزه نیست و گفته‌اند که گذرگاه‌های بازرسی بیشتری برای کامیون‌های انسان‌دوستانه باید باز شود. این اسکله با حداکثر ظرفیت خود قادر است غذای کافی برای ۵۰۰هزار نفر از مردم غزه را تأمین کند و مقامات آمریکایی بر نیاز به گذرگاه‌های زمینی برای ۱.۸میلیون نفر باقیمانده تاکید کرده‌اند.

 
برچسب ها: غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها