به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۲۱:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۷۳۲۵۹

کنگره کلمبیا گاوبازی را ممنوع کرد

کنگره کلمبیا گاوبازی را ممنوع کرد
گروه بین الملل: کنگره کلمبیا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن گاوبازی در سراسر این کشور از سال ۲۰۲۷ ممنوع می‌شود.این ممنوعیت نقطه اوج کارزار فعالان حقوق حیوانات است که مدت‌ها است گاوبازی را کاری بی‌رحمانه توصیف می‌کنند.گاوبازی ابتدا در دوران استعمار اسپانیایی‌ها در کلمبیا رواج یافت و بسیار محبوب شد. هزاران تماشاگر در شهرهایی مانند بوگوتا، مدلین و مانیزالس برای تماشای آن به میدان‌های بزرگ گاوبازی می‌رفتند.
مصوبه کنگره باید هنوز به امضای گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا برسد اما از آنجا که او از این ممنوعیت حمایت کرده است، تایید او امری تشریفاتی تلقی می‌شود.
رئیس جمهور از تصویب این لایحه در کنگره کلمبیا استقبال کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «کسانی که از مرگ حیوانات لذت می‌برند در نهایت از مرگ انسان‌ها هم لذت می‌برند، همانطور که کسانی که کتاب‌ها را می‌سوزانند در نهایت انسان‌ها را می‌سوزانند.»
حامیان گاوبازی به این لایحه اعتراض کرده و گفته بودند که این لایحه نه تنها به درآمد کسانی که که گاو نر پرورش می‌دهند ضربه می‌زند، بلکه دستفروشان حاشیه میدان‌های گاوبازی را هم از درآمدی برای گذران زندگی محروم می‌کند.به منظور کاهش این تأثیرات، در مصوبه کنگره کلمبیا یک دوره انتقالی سه ساله در نظر گرفته شده تا به کسانی که کسب و کارشان به گاوبازی وابسته است، برای یافتن درآمدهای جایگزین کمک شود.این لایحه تصریح می‌کند که در آینده از مکان‌های گاوبازی برای رویدادهای فرهنگی و ورزشی استفاده می‌شود.
کلمبیا تازه‌ترین کشور آمریکای لاتین است که گاوبازی را ممنوع کرده است.آرژانتین، کوبا و اروگوئه بیش از یک قرن پیش این عمل را ممنوع کردند و همچنین در برزیل و شیلی ممنوعیت‌هایی برای انجام آن وجود دارد.با این حال گاوبازی هنوز در اکوادور، مکزیک، پرو و ونزوئلا مجاز است.
مکزیکوسیتی در سال ۲۰۲۲ ممنوعیتی را در این مورد اعمال کرد که دو سال بعد لغو شد.
در پی لغو این ممنوعیت، بیش از ۴۰ هزار نفر برای تماشای اولین مسابقه در میدان گاوبازی مکزیکوسیتی که بزرگترین میدان گاوبازی جهان است، هجوم بردند.
در اروپا، گاوبازی هنوز در فرانسه و اسپانیا برگزار می‌شود، اگرچه برخی شهرهای این دو کشور آن را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.
برچسب ها: گاوبازی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها