به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۴۷۳۲۶۸

 ایلان ماسک مشاور  ترامپ می‌شود

 ایلان ماسک مشاور  ترامپ می‌شود
گروه بین الملل: روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد دونالد ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ایلان ماسک را که در هفته‌های اخیر چند بار با هم گفتکو کرده‌اند، به عنوان مشاور خود در امور سیاست‌گذاری منصوب کند.
بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ و ایلان ماسک، نخستین بار در اوائل ماه مارس در محل اقامت نلسون پلتز، میلیاردر آمریکایی، دیدار کردند و از آن زمان در چندین تماس تلفنی درباره موضوع‌هایی از جمله مهاجرت با هم گفت‌وگو کرده‌اند.وال‌استریت ژورنال نوشته دو طرف در این دیدارها درباره استفاده رسمی از نظرات ماسک که مالک و اداره‌کننده شبکه اجتماعی ایکس، شرکت فضایی اسپیس‌اکس و شرکت خودروسازی و انرژی پاک تسلا است، با هم گفتگو کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، ماسک درباره کارزار فعال خود هم با ترامپ صحبت کرده است، کارزاری که هدفش متقاعد کردن سرمایه‌داران و مدیران تجاری قدرتمند آمریکایی برای عدم حمایت از جو بایدن در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری ایالات متحده است.وال‌استریت ژورنال بدون اشاره به جزئیات گزارش داده در این گفتگوها که با حضور نلسون پلتز، میلیاردر آمریکایی انجام شده بحث‌هایی هم درباره تامین مالی یک «پروژه مبتنی بر داده برای جلوگیری از تقلب در انتخابات» صورت گرفته است.نمایندگان ترامپ و ماسک بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. نمایندگان کمپین بایدن نیز از اظهارنظر در این مورد خودداری کردند.برایان هیوز، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در پاسخ به پرسش ول‌استریت ژورنال درباره این گزارش گفته این تنها ترامپ است که تصمیم می‌گیرد چه افرادی در دوره ریاست‌ جمهوری او نقض ایفا خواهند کرد.
ماه مارس سال جاری، ماسک که در سال‌های اخیر به جمهوری‌خواهان نزدیک شده است پس از دیداری با ترامپ در فلوریدا، گفت به کمپین انتخاباتی ترامپ یا بایدن کمک مالی نخواهد کرد، اما آن طور که وال‌استریت ژورنال به نقل از یک منبع گزارش داده او گفته «از نفوذ خود استفاده خواهد کرد ... تا با جلب حمایت هم‌پیمانان با نفوذ، بایدن را شکست دهد.» ماسک پیشتر بدون ارائه شواهد گفته بود بایدن عمدا به مهاجران غیرقانونی اجازه می‌دهد از مرز آمریکا-مکزیک عبور کنند و وارد خاک ایالات متحده شوند.
با این حال و با وجود انتقادات علنی ایلان ماسک از سیاست‌های بایدن در زمینه مهاجرت، خودروهای الکتریکی و تعرفه‌های گمرکی، او هنوز به طور رسمی از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده و ترامپ هم گفته است نمی‌داند آیا ماسک از او حمایت خواهد کرد یا نه.رابطه ایلان ماسک و دونالد ترامپ در سال‌های اخیر پیچیده و پر از فراز و نشیب بوده است. رابطه این این دو از همکاری در اوایل دوران ریاست جمهوری ترامپ در مواردی به نزاع‌های عمومی هم رسیده است.
سال ۲۰۱۶، در دوران رقابت‌های انتخاباتی، ماسک نسبت به شخصیت و سیاست‌های ترامپ انتقادات زیادی داشت و حتی به کمپین هیلاری کلینتون کمک مالی کرد.با این حال، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، ماسک به دو شورای مشورتی اقتصادی دولت ترامپ منصوب شد.در ژوئن ۲۰۱۷، پس از این‌که ترامپ اعلام کرد آمریکا را از توافق زیست‌محیطی پاریس خارج می‌کند، ماسک از عضویت در شوراهای مشورتی استعفا کرد.
دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ ماسک را به عنوان یکی از نوابغ بزرگ آمریکا تحسین کرد و در جریان همه‌گیری کووید-۱۹ از ماسک در برابر قوانین سختگیرانه کالیفرنیا حمایت کرد.
ایلان ماسک نیز در ماه می ۲۰۲۲ اعلام کرد که اگر صاحب توییتر شود، حساب ترامپ را باز خواهد کرد، اما کمتر از دو ماه بعد، ترامپ با عنوان «هنرمند خالی‌بند» ماسک را خطاب کرد و ماسک هم در پاسخ گفت ترامپ صلاحیت ندارد دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.با همه این فراز و نشیب‌ها، اکنون رویترز گزارش داده که نتایج یک نظرسنجی نشان داده دیدگاه‌های ایلان ماسک موجب شده جایگاه او در میان شماری از مصرف کنندگان آسیب ببیند.

 
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها