به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۴۷۴۶۴۵

ناتو هیچ نیرویی در خاک اوکراین مستقر نمی‌کند

ناتو هیچ نیرویی در خاک اوکراین مستقر نمی‌کند
گروه بین الملل: ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان ناتو  در جریان بازدید از هلسینکی، پایتخت فنلاند گفت: «ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد.» علاوه بر این، از دیدگاه این ائتلاف دفاعی، "هیچ تهدید نظامی فوری علیه هیچ یک از کشورهای عضو ناتو وجود ندارد".
استولتنبرگ در اولین سفر خود به فنلاند پس از پیوستن این کشور شمال اروپا به ناتو در آوریل ۲۰۲۳، همچنین گفت: «این تصور که نوعی شمارش معکوس برای جنگ بعدی وجود دارد، اشتباه است.» ناتو به دنبال "تعهد مالی بلندمدت" از سوی متحدانش است تا بتواند "تا زمانی که لازم باشد" از اوکراین حمایت کند.
دبیرکل ناتو افزود: در ماه‌های اخیر "شکاف‌ها" و "تأخیرها" در حمایت‌ها وجود داشته است و لازم است "اطمینان حاصل شود که دیگر این اتفاق نخواهد افتاد".
کریستوفر کاوولی، فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا، از کشورهای عضو خواست تا تولید تسلیحات خود را گسترش دهند. او در مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد فرود نیروهای متفقین در نرماندی گفت: «از نظر تجهیزات نظامی ما باید بیشتر تولید کنیم، باید پایگاه صنعتی خود را گسترش دهیم.»
وی افزود: «فکر می‌کنم همه کشورهای عضو [ناتو] این موضوع را درک کرده و روی آن کار می‌کنند.»
فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا اظهار داشت که ناتو "آماده دفاع مشترک" از خاک کشورهای عضو است. این پیمان در سال‌های اخیر نقطه ثقل تمرکز خود را تغییر داده است.
کاولی گفت: «ما در گذشته مأموریت‌هایی خارج از قلمرو ناتو داشتیم، اما اکنون روی دفاع از قلمرو ناتو متمرکز شده‌ایم.» سربازان ناتو همچنین از "فناوری و تاکتیک" مورد استفاده در میدان نبرد در اوکراین درس خواهند گرفت. برای این منظور مرکز جداگانه‌ای در لهستان راه‌اندازی خواهد شد.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها