به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۴۷۳۹۰۴

حضور زلنسكی در کنفرانس امنیتی آسیا

حضور زلنسكی در کنفرانس امنیتی آسیا
گروه بین الملل: ولودمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، در سفری غیرمنتظره به سنگاپور در بزرگ‌ترین کنفرانس امنیتی آسیا شرکت کرد و در سخنانی خواستار مشارکت بیشتر کشورهای جهان در کنفرانسی شد که قرار است به زودی در سوئیس درباره جنگ اوکراین برگزار شود.
زلنسکی با پوشیدن لباس سبزرنگ همیشگی خود  در آخرین روز از برگزاری مجمع گفت‌وگوی شانگری-لا در سنگاپور سخنرانی کرد.
او در این سخنرانی خواستار حمایت و مشارکت بیشتر کشورهای جهان در کنفرانس سوئیس شد که قرار است اواخر این ماه میلادی با هدف برقراری صلح در اوکراین برگزار شود.
زلنسکی در این باره گفت: «متقاعد شده‌ایم که جهان ما می‌خواهد متحد باشد و بتواند با هماهنگی کامل عمل کند.»حضور زلنسکی در سنگاپور دومین سفر او به آسیا از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در بیش از دو سال پیش است.او در یک کنفرانس خبری نیز گفت که قادر به دیدار با هیات چینی در این کنفرانس نیست و از اینکه پکن در کنفرانس سوئیس شرکت نخواهد کرد، ناامید است.
رییس جمهوری اوکراین افزود: «متاسفانه چین تلاش می کند تا کشورها به اجلاس صلح نیایند.»چین اعلام کرده که شی جین‌پینگ، رییس‌جمهوری این کشور، در کنفرانس سوئیس شرکت نخواهد کرد.پکن روز جمعه اعلام کرد که اگر روسیه به این کنفرانس دعوت نشود، شرکت در این اجلاس «دشوار» خواهد بود.هنوز مشخص نیست جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، در این کنفرانس شرکت می‌کند یا نه.
رییس‌جمهور اوکراین همچنین با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در سنگاپور دیدار کرد.زلنسکی این دیدار را «بسیار خوب» توصیف کرد و گفت که بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان متعهد شده‌اند در کنفرانس سوئیس شرکت کنند.دیدار بین زلنسکی و آستین پس از چراغ سبز ایالات متحده برای استفاده کی‌یف از سلاح‌های تامین‌شده از طرف آمریکا برای حمله، تحت شرایطی، به اهدافی در خاک روسیه است.اوکراین در تلاش است تا حمله زمینی روسیه را در منطقه خارکیف مهار کند؛ جایی که مسکو اخیرا بزرگترین پیشروی ارضی خود را طی یک سال و نیم گذشته انجام داده است.
ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، در یک نشست خبری گفت که آستین «حمایت تزلزل‌ناپذیر آمریکا از اوکراین در مواجهه با تجاوز روسیه» را در دیدارش با زلنسکی تکرار کرد.
زلنسکی در روزهای اخیر از چندین کشور اروپایی بازدید کرده تا خواستار کمک نظامی بیشتر برای ارتش اوکراین شود.ارتش اوکراین در مقابل حملات بی‌وقفه روسیه در حال از دست دادن موقعیت خود است.



 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها