به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۷۴۶۴۷

برنامه  توکیو برای افزایش نرخ زاد و ولد 

برنامه  توکیو برای افزایش نرخ زاد و ولد 
گروه بین الملل: مقامات شهری پایتخت ژاپن می‌گویند به منظور تشویق افراد به ازدواج و بالا بردن نرخ رشد جمعیت قصد دارند یک برنامه دوستیابی را راه‌اندازی کنند.
یک مقام رسمی در شهرداری توکیو گفت که دولت برنامه دوستیابی خود را در اوایل تابستان امسال و به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جبران کاهش نرخ موالید به راه خواهد انداخت.
وی که مسئول برنامه دوستیابی جدید است، گفت: «ما دریافتیم ۷۰ درصد از افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند به طور فعال در رویدادهای دوستیابی شرکت نمی‌کنند یا در برنامه‌ها عضو نمی‌شوند تا به دنبال شریک زندگی خود بگردند. ما می‌خواهیم آن‌ها را یک هُل ملایم بدهیم تا یک نفر را پیدا کنند.»
کاربران برای استفاده از این اپلیکیشن باید مدارکی را ارائه کنند که ثابت کند به صورت قانونی مجرد هستند. آن‌ها همچنین باید برگه‌ای مبنی بر تمایل به ازدواج را امضا کنند.
اعلام درآمد در برنامه‌های دوستیابی ژاپنی رایج است، اما کاربران در برنامه دوستیابی توکیو برای اثبات حقوق سالانه خود به برگه گواهی مالیاتی رسمی نیاز خواهند داشت. مصاحبه برای تایید هویت کاربر نیز به عنوان بخشی از فرآیند ثبت‌نام برای اپلیکیشن توکیو الزامی است.
این اپلیکیشن از اواخر سال گذشته به صورت آزمایشی و رایگان در دسترس قرار گرفته است.
سازماندهی رویدادهای دوستیابی در ژاپن برای شهرداری‌ها غیرعادی نیست، اما به ندرت پیش می‌آید که یک شهرداری محلی خود اپلیکیشنی را توسعه دهد.
با این وجود بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به موفقیت این طرح‌ها ابراز تردید کرده‌اند. یک کاربر نوشت: «این کاری است که دولت باید با مالیات ما انجام دهد؟»
در سوی مقابل اما شماری دیگر اظهار کردند که علاقه‌مند به این برنامه هستند، زیرا احساس امنیت بیشتری می‌کنند.
سال گذشته تعداد موالید سالیانه در ژاپن به پایین‌ترین حد خود و برابر با بیش از دو برابر تعداد مرگ و میر ثبت‌شده رسید.
داده‌های دولتی نشان می‌دهند که تعداد موالید جدید برای هشتمین سال متوالی کاهش نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۳ در حالی که ۷۶۰ هزار نوزاد در ژاپن به دنیا آمدند، تعداد فوتی‌ها یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است.ژاپن با کمبود فزاینده نیروی کار مواجه است و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر، سیاست‌هایی از جمله کمک مالی به خانواده‌ها، دسترسی آسان‌تر به مراقبت از کودکان و مرخصی بیشتر والدین را وعده داده است.

 
برچسب ها: ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها