به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۴۷۴۷۴۸

زلنسکی: اروپا دیگر قاره صلح نیست

زلنسکی: اروپا دیگر قاره صلح نیست
گروه بین الملل: رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در مجلس ملی فرانسه خواستار ادامه حمایت از کشورش در جنگ شد. 
ولودیمیر زلنسکی، در سخنرانی خود در مجلس ملی فرانسه نسبت به عدم وجود امنیت در اروپا، هشدار داد.او با اشاره به جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه کشورش تاکید کرد که "اروپا دیگر قاره صلح نیست."او تصریح کرد: «برای روسیه هیچ حد و مرزی وجود ندارد. به این خاطر در آینده کشورهای دیگر در اروپا نیز می‌توانند تبدیل به اهدافی برای روسیه شوند. امنیت اوکراین، برای امنیت اروپا جنبه حیاتی دارد.»
زلنسکی در سخنرانی خود اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را با رویکرد آدولف هیتلر مقایسه کرد.رئیس جمهور اوکراین در این مورد گفت: «در دهه ۱۹۳۰ میلادی، هیتلر از یک مرز پس از دیگری، عبور می‌کرد. پوتین هم دقیقاً دارد همین کار را انجام می‌دهد.»زلنسکی همچنین اشاره کرد که پوتین از "زرادخانه قرن گذشته، محاصره‌های دریایی و ربودن گسترده کودکان برای شستشوی مغزی آنها، استفاده می‌کند و مشغول ارعاب همه جهان است."
در همین حال فرانسه از ادامه حمایت نظامی خود از اوکراین خبر داده است. به گفته مکرون، پاریس قصد دارد جت‌های جنگنده "میراژ ۲۰۰۰-۵" به اوکراین ارسال کند.
او در این زمینه به رسانه‌های فرانسوی گفت: «این جنگنده‌ها موقعیت را برای اوکراین فراهم خواهند کرد تا این کشور از خاک و حریم هوایی خود دفاع کند.»
با این حال رئیس‌جمهور فرانسه در حال حاضر در مورد تعداد جنگنده‌های در نظر گرفته شده برای ارسال به اوکراین، اطلاع‌رسانی نکرده است.گفته شده قرار است خلبانان اوکراینی تا پایان سال جاری میلادی برای پرواز با جنگنده‌های میراژ در فرانسه آموزش ببینند.در عین حال کرملین وعده ارسال جنگنده‌های میراژ به کی‌یف توسط پاریس را به شدت مورد انتقاد قرار داده است. 
در این مورد خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اشاره کرد که "مکرون با اظهارات بسیار تحریک‌آمیز خود در مورد اوکراین، به تنش در اروپا دامن زده است."
بر اساس گزارش‌ها و طبق ارزیابی کمیسیون اتحادیه اروپا، کشورهای اوکراین و مولداوی در حال حاضر "از همه شرایط لازم برای مذاکره در زمینه پیوستن به اتحادیه اروپا، برخوردار هستند."
به گفته دیپلمات‌ها، "گزارش‌های مربوط به نتایج بررسی این موضوع به طور شفاهی به نمایندگان دولت‌های کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل، ارائه شده است."
با این حال به نظر می‌رسد که بحث‌ها پیرامون اجرای اقدامات لازم توسط اوکراین به منظور بهبود وضعیت حفاظت از اقلیت‌های ملی و نیز محدود کردن نفوذ سیاسی الیگارش‌ها در این کشور، ادامه خواهد یافت. 
به ویژه دولت مجارستان اخیرا در این مورد خواستار حفظ حقوق اقلیت شهروندان مجارستانی‌تبار در اوکراین شده و نارضایتی خود را از وضعیت فعلی در این مورد، ابراز کرده است.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها