به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۲۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۴ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۷۵۸۳۴

دیدار رئیس ستادارتش اسرائیل با همتایان عرب خود 

دیدار رئیس ستادارتش اسرائیل با همتایان عرب خود 
گروه بین الملل: رئیس ستاد ارتش اسرائیل با سفر به بحرین با همتایان خود از کشور میزبان، عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و اردن دیدار کرده تا درباره ترتیبات امنیتی مرتبط با باریکه غزه با آن‌ها گفت‌وگو کند.
این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که مصر، اردن، امارات و بحرین همزمان با ادامه مناسبات کامل دیپلماتیک با اسرائیل، از آغاز جنگ غزه به‌طور علنی از اسرائیل انتقاد کرده‌اند.
عربستان نیز در حمایت از غیرنظامیان غزه، منتقد عملکرد اسرائیل در جنگ غزه است.
 ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام، ستاد مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه، این دیدار شش‌جانبه بین رئیس ستاد ارتش اسرائیل با ژنرال‌های کشورهای عربی را ترتیب داد اما به دلیل حساسیت‌های منطقه‌ای و سیاسی ناشی از جنگ جاری، خبر آن رسانه‌ای نشده بود.
بحرین، میزبان بزرگ‌ترین نیروی نظامی آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس، در چارچوب پیمان‌های صلح موسوم به «توافق ابراهیم» در دولت وقت دونالد ترامپ، مناسبات نظامی و همکاری امنیتی سال‌های پیشین خود با اسرائیل را علنی کرد و آن را به روابط کامل دیپلماتیک ارتقا داد.رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی اسرائیلی در طول چند سال که مناسبات آشکار اسرائیل با بحرین رو به رشد بود، بارها از منامه دیدار کرده و از جمله بر عرشه ناوهای آمریکایی مستقر در بحرین حضور یافتند.
 بحرین، امارات و اردن روابط سردی با حماس دارند و قطر که میزبان شماری از سران این گروه است، در دوره جنگ غزه همراه با مصر دو میانجی‌گر اصلی در مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل بوده است. آمریکا حامی این مذاکرات است.
این نشست  نشانه آن است که گفت‌وگوها و همکاری‌های نظامی بین اسرائیل با کشورهای عربی، با وجود انتقادات شدید عمومی و محکومیت عملیات نظامی اسرائیل در غزه، زیر نظر سنتکام ادامه یافته است.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها