به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۷۵۸۸۴

سرعت پیشروی روسیه در خارکیف کند شد

سرعت پیشروی روسیه در خارکیف کند شد
به گفته‌  وزیر دفاع ایالات متحده، سرعت پیشروی نیروهای ارتش روسیه در منطقه خارکیف، پس از رفع محدودیت‌های تسلیحاتی وضع شده از سوی آمریکا و دیگر متحدان اوکراین کاهش یافته است.
لوید آستین، گفت: «ما شاهدیم که روس‌ها در شرق اوکراین، به ویژه در اطراف خارکیف، با مقاومت سختی روبرو هستند.»
وی تصریح کرد که پیشروی ارتش روسیه در منطقه خارکف رو به کندی گذاشته است و نبردها در خط مقدم به حال ثابت بازگشته است.
به گفته وزیر دفاع آمریکا، این تحولات پس از آنکه برخی از متحدان اوکراین محدودیت وضع شده برای استفاده کی‌یف از تسلیحات اهدایی برای انجام عملیات در خاک روسیه را لغو کردند، به وقوع پیوسته است.لوید آستین که در حاشیه نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل سخن می‌گفت، تصریح کرد: «آنچه که من می بینم کند شدن پیشروی روس‌ها و تثبیت شرایط در بخش‌های ویژه‌ای از خط مقدم است. با این حال فکر می کنم شاهد پیشروی‌های تدریجی و البته فراز و نشیب هایی در آینده خواهیم بود.
وی در ادامه به نگرانی‌ها در هفته‌های گذشته نسبت به پیشروی قابل توجه نیروهای ارتش روسیه درمنطقه خارکیف اشاره کرد و گفت: فکر نمی‌کنم در آینده شاهد چنین چیزی باشیم.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده اواخر ماه مه در نهایت به استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله ارتش اوکراین به اهدافی در داخل خاک روسیه چراغ سبز نشان داد.
به گفته کی‌یف، اهداف مد نظر در خاک روسیه که اوکراین قصد حمله به آنها را در نزدیکی مرزهای خود دارد مراکزی پشتیبان برای انجام حمله به خارکیف و تقویت قوای نیروهای عمل‌کننده روس جهت تصرف دومین شهر بزرگ اوکراین به شمار می‌‌روند.مسکو تصمیم کشورهای غربی برای رفع محدودیت‌های مرتبط با استفاده از سلاح‌های اهدایی برای حمله به خاک روسیه را به عنوان نوعی تشدید تنش از سوی غرب محکوم کرده است.
شهردار خارکیف دو روز پیش  گفته بود که ارتش اوکراین در همین راستا به چندین سکوی پرتاب موشک در داخل خاک روسیه حمله کرده و این امر به کاهش شدت حملات ارتش روسیه به این شهر کمک کرده است.ایهور تِرِخوف ضمن اشاره به ادامه حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه به منطقه خارکیف، می‌گوید که این تغییر راهبرد به برقراری آرامش نسبی کمک کرده است.
وی در همین خصوص می‌افزاید: «به همین دلیل است که شاید خارکیف در روزهای اخیر ... دوره ... آرامی را تجربه کرده است ... زیرا دیگر شاهد حملات بزرگی همانند آنچه ماه گذشته روی داد، نیستیم.»لوید آستین، وزیر امور خارجه آمریکا  گفت که اوکراینی‌ها از سلاح‌های اهدایی به خوبی استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: «اوکراینی‌ها اقدامات زیادی برای تقویت مواضع دفاعی خود انجام داده‌اند و از سلاح‌ها و مهماتی که در اختیارشان قرار گرفته، به خوبی استفاده می‌کنند.»
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها