به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۲ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۷۷۴۳۵

 کره شمالی در حال ساخت دیوار مرزی است

 کره شمالی در حال ساخت دیوار مرزی است
گروه بین الملل: تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد که کره شمالی در حال ساخت بخش‌هایی از چیزی است که به نظر می‌رسد دیواری در چندین نقطه نزدیک مرز خود با کره جنوبی است.
زمین‌های داخل «منطقه غیرنظامی» پاکسازی شده است. کارشناسان می‌گویند این اقدامات می‌تواند ناقض آتش‌بس طولانی‌مدت با کره جنوبی باشد.
منطقه غیرنظامی یک منطقه حائل به عرض ۴ کیلومتر بین کره شمالی و کره جنوبی است. علیرغم پایان یافتن جنگ کره با آتش‌بس، معاهده صلح هرگز امضا نشده و دو کشور از نظر فنی همچنان در جنگ باقی مانده‌اند. منطقه غیرنظامی به دو قسمت تقسیم می‌شود و هر طرف توسط یکی از کشورهای مربوطه کنترل می‌شود.به گفته کارشناسان، این فعالیت اخیر «غیرعادی» است و در بحبوحه بالاگرفتن تنش‌های بین دو کشور صورت می‌گیرد.با توجه به عدم وجود تصاویر با وضوح بالا از قبل در منطقه، تاریخ دقیق شروع ساخت و ساز نامعلوم است. با این حال، این سازه‌ها در تصویری که در نوامبر ۲۰۲۳ گرفته شده بود، قابل مشاهده نبودند.دکتر یوک یانگ، کارشناس نظامی و دفاعی در موسسه مطالعات سیاستی آسان سئول گفت: «ارزیابی شخصی من این است که این اولین موردی است که آنها به طور خاص برای جدا کردن مناطق مختلف از یکدیگر یک مانعی ساخته‌اند.»دکتر یانگ می‌گوید: «در دهه ۱۹۹۰، کره شمالی برای جلوگیری از پیشروی تانک‌ها در صورت وقوع جنگ، دیوارهایی ضد تانک ایجاد کرده بود. اما در حوادث اخیر، کره شمالی در حال ساخت دیوارهایی به ارتفاع ۲ تا ۳ متر است و شبیه دیوارهای ضد تانک نیست.»
دکتر یانگ که تصاویر ماهواره‌ای را بررسی کرده می‌گوید: «شکل دیوارها نشان می‌دهد که آنها صرفاً موانعی [برای تانک‌ها] نیستند، بلکه برای تقسیم یک منطقه در نظر گرفته شده‌اند».
تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای از انتهای شرقی مرز نشان می‌دهد که ظاهرا یک جاده دسترسی جدید ساخته شده است.
جنگ کره در سال ۱۹۵۳ با یک آتش‌بس خاتمه یافت، که هر دو طرف در آن توافق کردند که «هیچ‌گونه اقدام خصمانه‌ای در داخل، از یا علیه منطقه غیرنظامی انجام ندهند». با این حال، صلح نهایی هرگز حاصل نشد.اتحاد مجدد دو کره سال‌ها بعید به نظر می‌رسید، اما تا آغاز سال ۲۰۲۴، که کیم جونگ اون اعلام کرد کشورش دیگر این هدف را دنبال نخواهد کرد، هدف اعلام‌شده رهبران کره شمالی همیشه این بود.
 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها