به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۱۵:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۷۷۶۰۴

ترامپ معاونش را انتخاب کرد

ترامپ معاونش را انتخاب کرد
گروه بین الملل: در حالی که گمانه‌زنی‌ها در مورد معاون دونالد ترامپ با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته، او در جریان یک کارزار انتخاباتی گفت معاونش را برگزیده اما هنوز در این‌باره به کسی چیزی نگفته است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، می‌گوید شخص مورد نظرش برای تصدی پست معاونت ریاست‌جمهوری را یافته، اما نام او را پیش خود محفوظ نگه داشته است. ترامپ که برای کارزار انتخاباتی‌اش به شهر فیلادلفیا، واقع در ایالت پنسیلوانیا، سفر کرده بود، در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در رابطه با اینکه آیا معاون خود را برگزیده، پاسخ داد: «در ذهنم، بله.» وقتی خبرنگار از او پرسید آیا کسی از این انتخاب آگاه است، ترامپ گفت: «نه، کسی خبر ندارد.»
جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، اعلام کرده در صورت ورود به کاخ سفید کامالا هریس، معاون کنونی‌اش را در این سمت ابقا خواهد کرد. این در حالی است که نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش محبوبیت بایدن و هریس در نزد رأی‌دهندگان است.ترامپ ۷۸ ساله پیش از سفر به فیلادلفیا، در نشستی با مسیحیان انجیلی در واشنگتن دیدار کرد. محافظه‌کاران انجیلی، یک گروه پرنفوذ سیاسی و بخشی مهم از ائتلاف حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌روند. طبق گزارش‌ها بایدن ۸۱ ساله تعطیلات آخر هفته را در کمپ دیوید، محل استراحت و خانه ییلاقی رئیس‌جمهور در شمال غربی واشنگتن گذراند تا خود را برای مناظره انتخاباتی با ترامپ آماده کند. این مناظره قرار است روز پنج‌شنبه از تلویزیون پخش شود.
تا زمانی که کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه برگزار نشود، نامزدی ترامپ در انتخابات رسمی نخواهد بود. این کنوانسیون در روزهای ۱۵ تا ۱۸ ماه ژوئیه در میلواکی در ایالت ویسکانسین آغاز به کار می‌کند و یک رویداد بزرگ سیاسی تلقی می‌شود.دموکرات‌ها به طور رسمی نامزد خود برای انتخابات را در ماه اوت طی همایشی در شیکاگو انتخاب می‌کنند.
بایدن و ترامپ در طول رقابت‌های داخلی مقدماتی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه موفق شدند تا با کسب امتیاز لازم عملا نامزدی حزب خود در انتخابات پیش‌رو را بدست آورند.
ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود مایک پنس را به سمت معاونت خود برگزید. پنس ماه مارس امسال در مصاحبه‌ای با شبکه "فاکس نیوز" گفت در انتخابات نوامبر از ترامپ حمایت نخواهد کرد. او با اشاره به اختلاف نظرهای متعدد میان خود و ترامپ افزود این موضع او نباید برای کسی تعجب‌آور باشد.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها