به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۱۵:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۷۸۱۲۴

پوست زنده روی صورت ربات‌ها

پوست زنده روی صورت ربات‌ها
گروه علمی:محققان ژاپنی روشی برای چسباندن پوست زنده به صورت ربات‌ها ابداع کرده‌اند تا خنده و حالات صورت این ابزار‌ها واقعی‌تر باشد‌.این دستاورد حاصل کپی کردن ساختار بافت بدن انسان ها است که گروهی از محققان دانشگاه توکیو آن را انجام داده اند. نمونه اولیه این پوست بسیار ژله ای مانند است. اما محققان معتقدند ابداع مذکور سبب می شود ربات های انسان نمای متحرک با پوست قابل ترمیم که به آسانی پاره نمی شود، واقعی تر به نظر برسند.
 
به گزارش بی‌بی‌سی، پوست مذکور در آزمایشگاه از سلول های زنده ابداع شده و نه تنها نرم است، بلکه مانند نمونه واقعی می تواند در صورت بریدگی خود را درمان کند. این درحالی است که تلاش های پیشین برای ساخت چنین پوستی سخت بود. محققان سعی کردند از قلاب های کوچک به عنوان لنگر استفاده کنند، اما آنها به پوست ربات هنگام راه رفتن آسیب می رساندند.

در انسان ها پوست با پیوندهایی به ساختارهای زیرین متصل است. این پیوندها از جنس کلاژن انعطاف پذیر هستند. محققان برای بازسازی این پیوندها سوراخ های ریزی در ربات ایجاد کرند و ژل حاوی کلاژن را در آن ها ریختند و در مرحله بعد یک لایه پوست مصنوعی روی آن قرار دادند.. ژل سوراخ ها را پر کرد و در نتیجه پوست به ربات متصل ماند.
 
 

شوجی تاکوچی محقق ارشد پژوهش می گوید:با تقلید از ساختارهای رباط پوست انسان و با استفاده از سوراخ های V شکل مخصوص ساخته شده در مواد جامد، راهی برای اتصال پوست به ساختارهای پیچیده پیدا کردیم. انعطاف پذیری طبیعی پوست انسان و روش قدرتمند چسباندن پوست، بدان معناست که پوست می تواند با قطعات مکانیکی ربات حرکت کند و پاره نمی شود.
برچسب ها: ربات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها