به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۲۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۷۸۲۲۰

میم کوین‌ها پرچمدار سوددهی در بازار ارز دیجیتال

میم کوین‌ها پرچمدار سوددهی در بازار ارز دیجیتال
گروه اقتصادی: گزارش‌های منتشر شده توسط وبسایت‌های تحلیلی مشهور ارز دیجیتال، رتبه‌بندی سوددهی بخش‌های مختلف بازار در ۶ ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ را نشان می‌دهند.
به گزارش تجارت‌نیوز، به‌تازگی سوده‌ترین بخش‌های بازار ارز دیجیتال در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۴ میلادی مشخص شده است. با بررسی گزارش شرکت‌های Biteye، Coingecko و Wu Blockchain می‌توان گفت که بازار میم کوین‌ها و بازار‌های در حال ظهور بیشترین سوددهی را در این بازه داشته‌اند. با وجود اینکه حوزه دیفای در سال‌های گذشته در اوج سوددهی بود، در این سال، نتوانست برنده رقابت با میم کوین‌ها شود.
میم کوین‌ها در اوج سوددهی در سال ۲۰۲۴
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازار میم کوین با سود هزار و ۸۳۴ درصدی موفق به کسب بیشترین سود در ۶ ماه اول سال جاری میلادی میان دیگر بخش‌های بازار ارز دیجیتال شده است. در رتبه دوم، بازار توکن‌های دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) بوده است که سوددهی ۲۱۴ درصدی برای سرمایه‌گذاران به ثمر آورده است. در رتبه‌های بعدی، پروژه‌های بلاکچینی هوش مصنوعی با ۷۲ درصد سود و سیستم‌های زیرساخت فیزیکی شبکه‌های (DePIN) با سود ۵۹ درصدی قرار گرفته‌اند.
یکی از دلایل رشد بازار میم کوین در این بازه می‌تواند مرتبط با شبکه سولانا باشد. در ماه می‌سال جاری میلادی، ۵۴۱ هزار پروژه توکن جدید در این شبکه بلاکچینی مینت شده‌اند. تعدادی از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌های فضای مجازی نیز میم کوین‌های خود را در این بازه در شبکه سولانا عرضه کردند. با این وجود، بسیاری از این پروژه‌ها، پامپ و دامپ بسیاری داشته‌اند.
رشد بازار توکن‌های دارایی واقعی
یکی دیگر از بازار‌های نوظهور و رو به رشد در بازار ارز دیجیتال مرتبط با توکن‌های دارایی واقعی بوده است. دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) که مورد توکن سازی قرار می‌گیرند، شامل اموال و دارایی‌های مختلف مانند املاک و مستغلات، آثار هنری، طلا و نقره و وسایل نقلیه هستند. با استفاده از توکن سازی، این دارایی‌ها به صورت دیجیتال درمی‌آیند و در قالب یک دارایی دیجیتال، قابل معامله، تبدیل و انتقال می‌شوند.
برخی پیش‌بینی‌ها ادعا دارند که بازار توکن دارایی‌های واقعی می‌تواند به رشد بسیار بالایی دست پیدا کند و به ارزش بازار ۸۷۴ تریلیون دلاری برسد. یکی از پروژه‌های مشهور این بازار، چین لینک (Chainlink) است که در تلاش برای آوردن دارایی‌های واقعی به بلاکچین است و قصد دیجیتالی کردن دارایی‌ها و ثروت افراد را از طریق تکنولوژی دفتر کل توزیع شده، دارد. در سال جاری میلادی، گفتگو‌ها درباره رگولاتوری فرایند توکنیزه کردن دارایی‌ها از مواردی بود که توانست سیگنال مثبتی برای این بازار نوظهور باشد.
برچسب ها: ارز دیجیتال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها