به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۴:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۷۸۹۹۶

افزایش هشدار خطر  در اروپا 

افزایش هشدار خطر  در اروپا 
گروه بین الملل: در چندین پایگاه نیروهای آمریکایی در اروپا هشدار خطر "شماره دو" اعلام شده است. به گزارش رسانه‌های آمریکایی این درجه از هشدار به معنای احتمال حمله تروریستی علیه نیروهای آمریکایی است.
پایگاه‌های آمریکا در آلمان و چند کشور اروپایی دیگر هشدار خطر تروریستی را بالا برده‌اند.  پنتاگون  درجه هشدار را به شماره دو که "چارلی" خوانده می‌شود، افزایش داده است.
به گفته ارتش آمریکا این درجه از هشدار مربوط به "زمانی است که یک پیشامدی روی داده یا اطلاعاتی از نهادهای امنیتی در دست است که انجام یک عملیات یا حمله به پرسنل یا پایگاه‌ها را محتمل می‌داند". بالاترین درجه هشدار "دلتا" نام دارد و زمانی اعلام می‌شود که یک حمله تروریستی انجام شده یا "قریب‌الوقوع" است.
پنتاگون تصریح کرده که "به دلیل مجموعه عواملی" که می‌توانند بر امنیت سربازان آمریکایی و خانواده آنها در پایگاه‌های اروپا تاثیر بگذارند، مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا (Eucom) تلاش‌هایش را دوبرابر کرده است.
Eucom که مرکز آن در اشتوتگارت آلمان است در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان جزییات بیشتری ارائه نکرده است. یک سخنگوی این مرکز فرماندهی گفته این نهاد به طور مرتب موارد متعددی را بررسی می‌کند که برای امنیت ارتش آمریکا در خارج از این کشور، مهم هستند. مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا در ادامه گفته است: «در چارچوب این تلاش‌ها ما اغلب مقررات بیشتری را وضع می‌کنیم تا امنیت نیروهای نظامی تحت فرمان خود را تامین کنیم.» او توضیح بیشتری در این باره نداده است.
مقامات اروپایی به خصوص پیش از آغاز بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس که در ماه ژوئیه برگزار می‌شود و نیز مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که در آلمان در حال برگزاری است درباره احتمال حملات تروریستی هشدار داده بودند.بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه درجه هشدار تروریستی را به بالاترین حد افزایش داده‌اند. این اقدام پس از حمله تروریستی ماه مارس در حومه مسکو به یک سالن کنسرت صورت گرفت که در آن ۱۴۰ نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را پذیرفت.
وزیر کشور آلمان، نانسی فیزر نیز پس از این حمله از یک خطر تروریستی "قریب‌الوقوع" در آلمان صحبت کرد.
 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها