به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۷۹۰۴۰

تحلیل جبهه اصلاحات ایران از نتیجه انتخابات

تحلیل جبهه اصلاحات ایران از نتیجه انتخابات
گروه سیاسی: جبهه اصلاحات ایران در واکنش به نتیجه انتخابات ۸ تیر ۱۴۰٣ با صدور بيانيه اى ضمن تأكيد بر پيام اعتراضى ٦٠ درصد مردم نسبت به شیوه حکمرانی و اعلام نارضايتى آنها از وضعیت نامطلوب موجود، براى نجات ايران از گرفتار آمدن به افراط‌گرایی خطرناک از مردم ايران خواست كه با آمدن به پاى صندوق هاى رأى در دور دوم انتخابات، توان خود را به شكلى ديگر به نمایش بگذارند. متن بیانیه را بخوانید:

به نام خداوند گشاینده بن بست‌ها
رفتار معنادار جامعه آگاه ایران در دور اول انتخابات ریاست جمهوری حاوی پیام‌ها و مضامین روشنی بود.
عدم شرکت ٦٠ درصد مردم و همزمان بالاترین رأی به "دكتر پزشکیان" نامزد جبهه اصلاحات ايران در حقیقت یک پیام مشخص داشت و آن عدم رضایت و اعتراض عمومی به شیوه حکمرانی و وضعیت نامطلوب موجود بود.
ما ضمن احترام به کسانی که با رأی ندادن، اعتراض و نارضایتی خود را به مدنی‌ترین و مسالمت آمیزترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند از همه کسانی که با رأی خود نامزد اصلاح‌طلبان را بر صدر نشاندند و کشور را تا این مرحله از حاکمیت جریان افراطی متحجر به نام جبهه انقلاب حفظ کردند، تشکر می‌کنیم. بدیهی است عدم مشارکت این بخش از جامعه می‌توانست در همان دور اول به پیروزی جریان فرقه‌گرای مذکور بینجامد و کشور را برای دست‌کم هشت سال گرفتار افراط‌گرایی خطرناک کند.
نتایج دور اول انتخابات به ویژه شکست سخت رئیس مجلس مورد حمایت ارکان نظام نشان داد به رغم تلاش‌های سال‌های اخیر برای یکدست سازی حاکمیت، معادلات توازن قدرت در ایران کاملا به هم ریخته است. بنابراین می‌توان امیدوار بود همراهی و همسویی اصلاح‌طلبان، تحول‌خواهان، اعتدال‌گرایان و طرفداران عقلانیت به تغییر تدریجی مناسبات قدرت به نفع جامعه و کشور بینجامد.
اگر این همراهی و همسویی در دور نخست انتخابات می‌توانست در قالب دوگانه مشارکت و عدم مشارکت تعریف شود و در واقع براى حاكميت و همه نيروهاى سياسى عبرتى باشد، در دور دوم انتخابات باید با هدف نجات ایران از حاکمیت کامل تحجر و افراط، توان خود را به نمایش بگذارد. آنان که با عدم مشارکت در دور اول انتخابات می‌خواستند اعتراض و نارضایتی خود را از وضع موجود به مؤثرترین شکل ممکن اعلام کنند، می‌توانند مطمئن باشند به هدف خود رسیده‌اند و با مشارکت در دور دوم انتخابات کسی نمی‌تواند رأی آنان را مصادره کند.
ضمن باور به پاكدستى، صداقت در گفتار و عمل و رويكرد كارشناس محورى دكتر پزشكيان در نحوه اداره كشور، يادآور مى شويم مسئله ما امروز انتخاب میان دو نامزد یا دو حزب یا دو برنامه برای اداره کشور نیست، تا پرسش‌هایی انکاری نظیر این که "چه فرقی می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد!؟"، ما را در رأی دادن دچار تردید کند. مسئله ما امروز نجات ایران از گرفتار آمدن به افراط‌گرایی خطرناک است که ایرانیان را از حق برخورداری از یک "زندگی معمولی" محروم خواهد کرد. ادامه این مسیر نیمه تمام در گرو تصمیم در روز ۱۵ تیرماه است.
مطمئن باشیم ایران با "دكتر پزشکیان" جای بهتری برای زندگی فرزندانمان خواهد بود.

 
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۷ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها