به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۵:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۷۹۱۷۰

الهلال شلوغ‌ترین تیم فوتبال آسیاست

الهلال شلوغ‌ترین تیم فوتبال آسیاست
گروه ورزشی:بازیکنان بین‌المللی الهلال در فصل جدید که از 14 آگوست آغاز می‌شود، با چالش بزرگی روبرو خواهند بود.به گزارش "ورزش سه"، الهلال در فصل آینده کار خود را با سوپرجام عربستان آغاز می‌کند و سپس وارد مسابقات لیگ حرفه‌ای عربستان، جام پادشاهی و لیگ نخبگان آسیا می‌شود. این تیم به دنبال به دست آوردن مجدد عنوان قهرمانی آسیا و حفظ سلطه خود در مسابقات داخلی خواهد بود، اما بزرگترین چالش پیش‌روی این تیم ممکن است نحوه استفاده بین بازیکنان و حفظ آمادگی جسمانی آنها در طول این رقابت‌های طاقت‌فرسا باشد.

از طرفی با اعلام برنامه بازی‌های مهم تیم ملی عربستان در مقدماتی جام جهانی 2026، بازیکنان ملی‌پوش الهلال با شرایط سختی روبرو هستند که ممکن است عملکرد و آمادگی جسمانی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

تیم ملی عربستان در ژوئن 2025، در دو بازی پایانی خود مرحله سوم مقدماتی جام جهانی با دو چالش تعیین کننده روبرو است: بازی با تیم ملی بحرین در روز تاریخ 5 ژوئن و تقابل با استرالیا در تاریخ 10 ژوئن که احتمالا در سرنوشت عربستان در راهیابی به جام جهانی تعیین کننده باشد.

بلافاصله پس از این دو دیدار، بازیکنان الهلال که بخش بزرگی از تیم ملی عربستان را تشکیل می‌دهند، برای شرکت در جام باشگاه‌های جهان که از 15 ژوئن آغاز می‌شود، راهی ایالات متحده آمریکا خواهند شد. نکته مهم اینکه الهلال تنها تیمی خواهد بود که با برنامه فشرده‌ای مواجه است و در سفرهای متعدد خود نیارمند تلاش زیاد جسمی و روحی است.

بنابراین الهلال که لیگ عربستان در 26 می به پایان می‌رساند، پس از آن 19 روز فرصت دارد که خود را برای مسابقات جام باشگاه‌های جهان که از 15 ژوئن تا 13 جولای 2025 برنامه‌ریزی شده است، آماده کند، آن هم در شرایطی که مهم‌ترین بازیکنانش در تیم‌های ملی‌ حضور خواهند داشت.علاوه بر فشارهای بین‌المللی، الهلال منتظر یک فصل داخلی شلوغ است که با سوپرکاپ عربستان در 14 آگوست آغاز می‌شود و پس از آن لیگ عربستان، جام پادشاهی و لیگ نخبگان آسیا را به دنبال دارد.

این در حالی است که سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان هم از حضور تیم ملی در مسابقات جام خلیج فارس در دسامبر آینده خبر داد که چالش‌های بیشتری را به برنامه بازیکنان ملی الهلال اضافه می‌کند.

* کار الهلال و بازیکنان ملی‌پوش آن در ماه آگوست عادی خواهد بود، زیرا این تیم (در صورت صعود به فینال سوپرکاپ عربستان) 4 بازی برگزار می‌کند. در ماه سپتامبر، بازیکنان ملی‌پوش این تیم در تاریخ پنجم سپتامبر مقابل اندونزی بازی خواهند کرد و پنج روز بعد هم به مصاف تیم ملی چین خواهند رفت.

* این بازیکنان ملی‌پوش سپس 3 بازی در ماه سپتامبر در لیگ حرفه‌ای عربستان انجام خواهند داد و همچنین در یک بازی جام حذفی و یک یا دو بازی در لیگ نخبگان آسیا به میدان خواهند رفت که تعداد بازی‌هایشان در آن ماه به 7 یا 8 مسابقه می‌رسد.
* شروع ماه اکتبر برای الهلال با یک بازی در لیگ نخبگان آسیا یا لیگ حرفه‌ای عربستان همراه خواهد بود و پس از آن بازیکنان ملی‌پوش در دو بازی برابر ژاپن و بحرین در تاریخ 10 و 15 اکتبر شرکت خواهند کرد. پس از آن دو یا سه بازی نیز در لیگ حرفه‌ای عربستان برگزار خواهد شد.

* در ماه نوامبر و در شرایطی که الهلال باید مسابقات خود در لیگ روشن و لیگ نخبگان آسیا را پیگیری کند، تیم ملی عربستان راهی یک سفر طولانی به استرالیا (14 نوامبر) و سپس اندونزی (19 نوامبر) خواهد شد و پس از بازگشت از این سفر هم بلافاصله ملی‌پوشان باید به مسابقات داخلی بازگردند. این ماه در مجموع با 7 یا 8 بازی برای بازیکنان ملی‌پوش الهلال به پایان خواهد رسید.

* بازیکنان ملی‌پوش الهلال قبل از توقف مسابقات داخلی برای تورنمنت خلیج فارس، در هفته ششم لیگ نخبگان آسیا و هفته سیزدهم لیگ حرفه‌ای عربستان شرکت خواهند کرد. پس از تورنمنت‌ خلیج فارس، جام پادشاهی عربستان و 4 یا 5 هفته از مسابقات لیگ حرفه‌ای عربستان هم برگزار خواهد شد. در واقع در این مقطع، بازیکنان علاوه بر بازی با تیم ملی عربستان در مسابقات قهرمانی خلیج فارس، 5 یا 6 بازی نیز انجام خواهند داد.
* در ماه فوریه هفته‌های 19، 20، 21 و 22 و 23 لیگ عربستان و همچنین هفته‌های هفتم و هشتم مسابقات آسیایی برگزار می‌شود.

* در ماه مارس تیم ملی عربستان در دو بازی برابر چین و سپس ژاپن در توکیو شرکت می‌کند. البته پیش از آن بازیکنان الهلال در دو بازی در لیگ و همچنین مرحله یک هشتم نهایی لیگ نخبگان (در صورت صعود) حضور خواهند داشت.

* ماه آوریل با رقابت در نیمه نهایی جام پادشاهی آغاز خواهد شد و پس از الهلال در 4 هفته لیگ حرفه‌ای و سپس دو مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی آسیا به میدان خواهد رفت تا احتمالا تعداد کل بازی‌ها این تیم در این ماه به 7 مسابقه برسد.
* الهلال سپس هفته‌های پایانی لیگ عربستان را در پیش خواهد داشت و در ادامه در صورت صعود به فینال آسیا در این مسابقه شرکت خواهد کرد.

* پس از پایان لیگ، ملی پوشان در دو بازی حساس تیم ملی عربستان مقابل بحرین و استرالیا به میدان می‌روند و سپس سفر طولانی به آمریکا برای رقابت در جام باشگاه‌های جهان در ماه ژوئن آغاز می‌شود.
برچسب ها: الهلال عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها