به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - ۱۴:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۷۹۵۳۷

سناتور افغان‌تبار استرالیا استعفا داد

سناتور افغان‌تبار استرالیا استعفا داد
گروه بین الملل: فاطمه پیمان، سناتور افغان‌تبار مجلس سنای استرالیا، چند روز پس ازآن که علیرغم سیاست حزب خود یعنی حزب حاکم کارگر، از طرحی برای تشکیل کشور فلسطینی حمایت کرد، از مقام خود استعفا داده است.
حزب کارگر استرالیا برای اعضای خود که در برابر سیاست‌های حزب قرار بگیرند، مجازات‌های سختی دارد و خانم پیمان پیشتر و در پی مخالفت با سیاست حزب، به مدت نامعلوم از عضویت در کمیته پارلمانی آن تعلیق شده بود.این زن ۲۹ ساله متولد افغانستان، گفت: «این موضوعی است که من نمی‌توانم درباره آن سازش کنم.»آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا گفت که خانم پیمان ضمن تشکر از رهبری او، این اتهام را رد کرده که وادار به استعفا شده بوده است.
این سناتور مسلمان ۲۹ ساله که همراه با اعضای خانواده‌اش پس از سقوط افغانستان به دست طالبان در سال ۱۹۹۶ از این کشور گریخت، اولین و تنها سیاستمدار با حجاب استرالیا در این سطح است.«برخلاف همکارانم، من می‌دانم مورد بی‌عدالتی قرار گرفتن چه احساسی دارد. خانواده من از یک کشور جنگ‌زده فرار نکردند تا به عنوان پناهنده به اینجا بیایند و وقتی می‌بینم جنایات بر مردم بی‌گناه اعمال می شود، سکوت کنم.»
جنگ در غزه به یک موضوع جنجالی سیاسی در استرالیا تبدیل شده است و همه طرف‌ها تلاش داشته‌اند این موضوع را به دقت مدیریت کنند.

 
برچسب ها: استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها