به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۵ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۴۸۱۲۴۵

بهترین‌های هفته‌اول:خبری‌از لالیگایی‌ها نیست

بهترین‌های هفته‌اول:خبری‌از لالیگایی‌ها نیست
گروه ورزشی:یک روز نفس‌گیر سپری شد و تیم‌ها ایستگاه‌ اول را پشت‌سر گذاشتند. در حالی که همه چشم‌ها به بازگشت فوق ستاره‌ها و عملکردشان خیره بود، سرنوشت‌ مسابقات را بازیکنانی دیگر رقم زدند.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ‌برتر فوتسال ایران به شکل هیجان‌انگیزی آغاز شد و جنگ ستاره‌ها تب و تاب زیادی را داشت. معمولا سرنوشت بازی‌ها را این فوق ستاره‌ها هستند که رقم می‌زنند و لحظات حساس را تعیین می‌کنند. در حالی بازگشت چهره‌های مشهور و ملی‌پوش همه سرها را به سوی آن‌ها برگردانده بود، که درخشش بازیکنان دیگر همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد و نشان داد که لیگ برتر فقط متعلق به ستاره‌ها نیست و بازیکنان دیگری هم هنر تغییر همه چیز را دارند. مثلا تصورات، لحظات، نتایج و سرنوشت لیگ را. پس به ترکیب منتخب نگاه کنید.* در این مطلب، از بهترین‌های هفته نخست رونمایی می‌کنیم. ترکیبی خالی از لژیونرهای لالیگایی، حتی روی نیمکت ذخیره‌ها که شما را مات می‌کند.

* دروازه‌بان؛ سعید مومنی 
تیم: کراپ الوند
بخشی جدایی‌ناپذیر از برجسته‌ترین پیروزی در هفته اول که برابر ستاره‌ها دوام آورد و سیوهای فوق‌العاده‌ای داشت. مومنی نشان داد خود را به سطح دیگری رسانده و برای حضور در اولین جام جهانی دوران حرفه‌ای‌اش سخت تلاش کرده است. او فصل را بی‌نقص آغاز کرد، با مهار یک پنالتی حیاتی که پیروزی بزرگ را به ارمغان آورد و چند واکنش دیگر در برابر ضربات بازیکنان حریف، اولین کلین‌شیت وی و تیمش را به همراه داشت. به نظر می‌رسد مرد شماره یک تیم ملی در آوردگاه بزرگ خودش را شگفت‌انگیز آماده می‌کند.

* عقب‌گیر؛ محمد شجری 
تیم: مس سونگون ورزقان
شجری سال‌هاست در تیم‌های مطرح ایران توپ می‌زند و روزگاری نه چندان دور پیراهن تیم ملی را بر تن کرده است. بازیکنی که از فضای مجازی و رسانه‌ها می‌گریزد و فقط در زمین مسابقه ماجراجویی می‌کند. شجری، عقب‌گیری سرعتی است و با توجه به نقطه قوت و استعداد بی‌نظیرش در موقعیت گلزنی جای می‌گیرد و همچنین در کمترین زمان به محوطه وظایفش باز می‌گردد. برتری مس سونگون در هفته اول، با دبل این بازیکن و پاس‌های معرکه هم تیمی‌هایش به‌دست آمد. در فوتسال ایران به ندرت شبیه او پیدا می‌شود. شجری قادر به تکل زدن و گلزنی است و در هر تاکتیکی توقعات را برآورده می‌کند.

* فلنگ چپ؛ امیرحسین دهقانی 
تیم: پالایش نفت بندرعباس
قهرمان دربی هرمزگان، یک ستاره نوظهور بود. دهقانی به لطف دو گل پیروزی‌بخش، پالایش نفت بندرعباس را بر حریف همشهری‌اش چیره کرد. دهقانی پیش از این فرصت حضور در سیاهه شمسایی را داشته است ولی جایگاهش را تثبیت نکرده و هنرنمایی در مسابقات لیگ برتر می‌تواند او را به رویایش برساند. دهقانی از اعضای کلیدی نسل بعدی و یکی از باهوش‌ترین بازیکنانی که تماشا می‌شود. او به دنبال رشد و پیشرفت است و در تیم پالایش اهمیت والایی دارد.

* فلنگ چپ؛ محمدحسین درخشانی 
تیم: گیتی پسند اصفهان
آقای گل فصل گذشته لیگ برتر باری دیگر مأموریتش را به نحو چشمگیری سپری کرد. یک گل به ثمر رساند، یک گل دیگر را ساخت، در عقب زمین جنگید و به آمار مورد علاقه‌اش یعنی کلین‌شیت دست یافت. گیتی پسند با شروع درخشانی شکست نمی‌خورد و همیشه یکی از تاثیرگذارترین بازیکنانش بوده است. چگونه در یکی از بهترین فصل‌هایی که لیگ ایران تا به حال دیده است، کولاک می‌کنید؟ اگر کسی بتواند این کار را انجام دهد، درخشانی است. تنوع، گلزنی، جنگندگی و دید این بازیکن در پاس دادن تقریباً او را  در فوتسال ایران نسبت به سایر هم پستی‌هایش متمایز کرده. در حالی که او همچنین می‌تواند در فضاهای تنگ به طور ماهرانه عمل کند.

* راس؛ امیرحسین ابطحی
تیم: شهرداری ساوه
او برای اینکه در صف بهترین‌ها چشم‌نوازی کند، به درخشش در بازی‌های بزرگ‌تری نیاز دارد، اگرچه نقش فوق‌العاده موثر این بازیکن آینده‌دار و طلایی با یک گل و تأثیرگذاری روی گل دیگر، نفر اول در برتری شهرداری ساوه در اصفهان قلمداد شد. ابطحی از پدیده‌های فصل گذشته لیگ با شکوه باشگاهی ایران بود. ابطحی، در رساندن توپ به هم‌تیمی‌هایش در موقعیت‌های سخت مهارت ویژه‌ای دارد. بازیکنی پر کار در گلزنی و پاس ‌گل‌های واقعی که از ویژگی‌ها منحصر به‌فرد اوست. اگر همان نسخه همیشگی‌اش در تمامی بازی‌های شهرداری ساوه باشد، این تیم می‌تواند برای جایگاه تک رقمی رقابت کند.

* ترکیب منتخب ذخیره، شامل بازیکنانی است که در هفته اول نقش ویژه‌ای در پیروزی‌های تیمشان داشتند و جزء بهترین‌ها بوده‌اند:
* باقر محمدی؛ گیتی پسند اصفهان 
* مجتبی پارساپور؛ تیم مس سونگون ورزقان 
* علی‌رضا رفیعی‌پور؛ گیتی پسند اصفهان 
* علی جوذری؛ پالایش نفت بندرعباس 
* سجاد یوسف‌خواه؛ کراپ الوند
برچسب ها: لیگ برتر فوتسال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها