به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۰۸ - ۰۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۷ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۸۱۶۵۴

با وجود تب دنگی، کدام ماه برای رزرو تور چابهار و مقاصد مشابه امن‌تر است؟

گروه گردشگری: چکیده : این روزها وجود تب دانگی بیشتر از سال‌های قبل جان شهروندان شهرهای جنوب کشور و مسافران این شهرها را تهدید می‌کند. در اصل به دلیل گرم‌تر شدن هوا، پشه آئدس به شهرهای بیشتری در ایران نسبت به سال قبل سر زده است. با نیش این پشه افراد دچار بیماری‌ای به نام تب دنگی می‌شوند که در گذشته فقط در کشورهای آفریقایی، نظیر کنیا و آفریقای جنوبی دیده می‌شد.
با وجود تب دنگی، کدام ماه برای رزرو تور چابهار و مقاصد مشابه امن‌تر است؟
با وجود تب دنگی، کدام ماه برای رزرو تور چابهار و مقاصد مشابه امن‌تر است؟
این روزها وجود تب دانگی بیشتر از سال‌های قبل جان شهروندان شهرهای جنوب کشور و مسافران این شهرها را تهدید می‌کند. در اصل به دلیل گرم‌تر شدن هوا، پشه آئدس به شهرهای بیشتری در ایران نسبت به سال قبل سر زده است. با نیش این پشه افراد دچار بیماری‌ای به نام تب دنگی می‌شوند که در گذشته فقط در کشورهای آفریقایی، نظیر کنیا و آفریقای جنوبی دیده می‌شد. اما امسال مسافران تور چابهار هم به وضوح وجود این پشه‌ها را حس کردند. اما به غیر از چابهار چند شهر مهم دیگر جنوب کشور هم درگیر این پشه‌ها شده‌اند.

قشم و کیش هم در معرض خطر هستند!
علاوه‌بر چابهار، قشم و کیش هم در معرض خطر پشه‌های آئدس هستند. البته کیش تقریبا هرساله با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند. اما در سال 1403 وضعیت کمی متفاوت است و تعداد بیماران کمی افزایش یافته است. در این شرایط بسیاری از مسافران به کیش سفر نمی‌کنند. آن دسته از گردشگران که سفر به جزیره را در فصل تابستان انتخاب کرده‌اند، باید اقدامات پییشگیرانه متعددی را انجام دهند.
اقدامات پیش گیرانه برای جلوگیری از پشه آئدس
این بیماری که توسط نیش پشه آلوده منتقل می‌شود و می‌تواند علائمی مانند تب، سردرد، درد عضلانی، تهوع و استفراغ ایجاد کند. به همین علت باید برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در شهرهای مختلف جنوب کشور، اقدامات پیشگیرانه ساده‌ای را انجام دهیم:

•    دفع پشه: استفاده از پشه بند و اسپری‌های دورکننده پشه، به خصوص در طلوع و غروب آفتاب که پشه‌ها فعال‌تر هستند، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار بلند، از جمله اقدامات ضروری برای دفع پشه‌ها به شمار می‌رود.
•    کنترل آب‌های راکد: از بین بردن آب‌های راکد در اطراف محل زندگی و سکونت، به عنوان محل تکثیر پشه‌ها، نقش مهمی در پیشگیری از شیوع بیماری دارد.
•    اقدامات درمانی: در صورت مشاهده علائم تب دنگی، مراجعه فوری به پزشک و پرهیز از مصرف داروهای مسکن بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن که می‌توانند خونریزی را بدتر کنند، از جمله اقدامات ضروری درمانی است.
•    مصرف مایعات: نوشیدن مایعات فراوان برای جلوگیری از کم‌آبی بدن در طول دوره بیماری، از جمله اقدامات حمایتی مهم به شمار می‌رود.
•    اطلاع‌رسانی به پزشک: در صورت بستری شدن در بیمارستان، اطلاع‌رسانی به پزشک در مورد سفر به کیش، برای تشخیص و درمان دقیق‌تر بیماری، ضروری است.
با رعایت این نکات ساده، می‌توان از ابتلا به تب دنگی در کیش پیشگیری کرد و از سفر به این جزیره زیبا لذت برد. به یاد داشته باشید که در صورت بروز هرگونه مشکل سلامتی، مراجعه به پزشک و دریافت مشاوره پزشکی، امری ضروری است.

سرما عامل از بین برنده‌ی پشه آئدس!
با سردتر شدن هوا می‌توان این امید را داشت که پشه آئدس به طور کامل از بین برود. به همین علت هم ممکن است امکان رزرو تور قشم، کیش و چابهار بدون دردسر برای مسافران تا پایان تابستان وجود نداشته باشد. مگر اینکه صرفا قصد پکیج‌های مسافرتی به مقصد این شهرها را با قیمت ارزان داشته باشید. اما پس از اتمام فصل گرم سال می‌توانید با قیمت‌های نسبتا مناسب، بدون نگرانی از وجود این بیماری راهی سفر به جزیره‌های قشم و کیش یا شهر چابهار شوید.

سرما عامل از بین برنده‌ی پشه آئدس!

پاییز و زمستان دو فصل بی‌خطر برای سفر به قشم و کیش
با آغاز پاییز و در صورت فراگیر نشدن تب دانگی، احتمال از بین رفتن این بیماری به طور کامل وجود دارد؛ زیرا در پاییز هوا خنک‌تر شده و می‌توانید به راحتی بدون هیچ دغدغه‌ای راهی شهرهای کیش، قشم و چابهار شوید. البته باید در نظر داشته باشید که همه‌ی مزایای سفر به شهرهای جنوب کشور در پاییز و زمستان به این موارد خلاصه نمی‌شود؛ بلکه با رزرو تور در این ایام مزایای دیگری نیز نسیب شما می‌شود.

قیمت ارزان با وجود شرایط ایده‌آل آب‌وهوایی
یکی دیگر از خوبی‌های سفر به کیش در پاییز و زمستان این است که شرایط آب‌وهوایی شهرهای جنوب کشور از جمله جزیره‌های کیش و قشم ایده‌آل است. به‌این‌ترتیب می‌توانید از تفریحات آبی به خصوص در پاییز استفاده کنید و به راحتی هم در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید. علاوه‌بر این موضوع، می‌توان به قیمت ارزان تورها نیز اشاره کرد. به خصوص اگر قصد رزرو پکیج مسافرتی به مقصد یکی از این شهرها در مهر ماه را داشته باشید. در این ماه به دلیل کاهش تقاضای سفر و عدم درخواست خانواده‌ها برای حضور در این شهرها، امکان رزرو تور با قیمت پایین وجود دارد.

قیمت ارزان با وجود شرایط ایده‌آل آب‌وهوایی

رزرو تور از لحظه آخر با مشاوره رایگان
اگر قصد رزرو تورهای شهرهای ساحلی جنوب کشور را داشته باشید، می‌توانید به سراغ سایت لحظه آخر بروید. در این سایت امکان مقایسه قیمت پکیج‌های مختلف وجود دارد. همچنین می‌توانید در نهایت برای رزرو تور از سایت لحظه می‌توانید از مشاوران آژانس‌های مسافرتی لحظه آخر مشاوره رایگان دریافت کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها