به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۰۸ - ۰۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۷ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۴۸۱۶۷۵

پادشاه بریتانیا دوره جدید پارلمان را افتتاح کرد

پادشاه بریتانیا دوره جدید پارلمان را افتتاح کرد
گروه بین الملل: پارلمان جدید با نطق سنتی چارلز سوم، پادشاه بریتانیا رسما افتتاح و در آن ۳۵ برنامه دولت جدید کارگر اعلام شد، از جمله ملی کردن تمام قطارهای مسافری و برنامه‌هایی برای مسکن، سلامت روان و آموزش.
پادشاه بریتانیا طی تشریفاتی از کاخ باکینگهام به محل پارلمان رفت و سپس در مجلس اعیان سخنرانی کرد.
در این سخنرانی‌ برنامه دولت کی یر استارمر از جمله لوایحی که قرار است در یک سال آینده برای تبدیل شدن به قانون بررسی شود، اعلام شد.
قوانین مربوط به مهاجرت غیرقانونی، برنامه‌ریزی برای مسکن، حقوق کارگران و ملی کردن حمل و نقل ریلی و راه‌آهن از جمله پیش‌نویس قوانین و لوایحی است که پادشاه بریتانیا در روز افتتاح دوره جدید قانونگذاری به عنوان برنامه حزب کارگر اعلام کرد.
کی‌یر استارمر نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید که این برنامه‌ها، «بندها را از پای اقتصاد بریتانیا باز خواهند کرد.»دولت بریتانیا می‌گوید هدف از لوایح بهبود استانداردهای زندگی از طریق رشد اقتصادی است.پادشاه بریتانیا در سخنرانی خود گفت که دولت بریتانیا نقش خود را در تلاش برای تأمین «صلح و امنیت بلندمدت در خاورمیانه» ایفا خواهد کرد.
چارلز سوم با اشاره به جنگ در غزه، گفت که بریتانیا «متعهد» به راه‌حل دو کشوری با «یک اسرائیل امن و مطمئن در کنار یک دولت فلسطینی پایدار و مستقل» است.
حزب کارگر در انتخابات زودرس پارلمان بریتانیا به پیروزی رسید و آقای استارمر رهبر این حزب به جای ریشی سوناک نخست‌وزیر شد.حزب کارگر با کسب ۴۱۲ کرسی از ۶۵۰ کرسی، اکثریت قاطعی در مجلس عوام به دست آورد و پس از ۱۴ سال قدرت را از حزب محافظه‌کار گرفت.
برای دولت بریتانیا، سخنرانی پادشاه در مجلس اعیان در روز افتتاح دوره جدید قانونگذاری به معنای تعیین اولویت‌هاست.موضوعاتی که در سخنرانی پادشاه می آیند، لوایحی است که دولت فکر می‌کند باید ابتدا به تصویب برسند.هر لایحه‌ای که در سخنرانی پادشاه در روز افتتاح دوره جدید پارلمان اعلام شود، لزوما به تصویب نخواهد رسید و دولت ممکن است قوانین دیگری را که در سخنرانی چارلز سوم نیامده در دستور کار پارلمان قرار دهد.
کی‌یر استارمر دومین نخست‌وزیر بریتانیا پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم و آغاز پادشاهی چارلز سوم است.

 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها