به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ - ۱۸:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۸۱۹۴۴

تصویب قطعنامه در مخالفت با کشور فلسطین

تصویب قطعنامه در مخالفت با کشور فلسطین
گروه بین الملل: پارلمان اسرائیل با تصویب قطعنامه‌ای، بر مخالفت خود با تشکیل یک "کشور فلسطینی" تأکید کرد. این قطعنامه با حمایت حزب وزیر دفاع سابق و رهبر اپوزیسیون بنی گانتس به تصویب رسید. حزب اپوزیسیون یائیر لاپید به آن رأی نداد.
پارلمان اسرائیل بار دیگر مخالفت خود را با تشکیل یک کشور فلسطینی اعلام کرد. در پی ارائه پیشنهاد حزب راستگرای اپوزیسیون "امید نو" ۶۸ عضو پارلمان کنست، از جمله اعضای حزب میانه‌روی "اتحاد ملی" به رهبری بنی گانتس که در ماه گذشته کابینه جنگی اسرائیل را ترک کرد، به آن رای مثبت دادند.
 ۹ نماینده پارلمان به این قطعنامه رأی منفی دادند که همگی اعضای احزاب عربی بودند.روزنامه تایمز اسرائیل در این رابطه نوشت نمایندگان حزب چپ میانه یائیر لاپید، از رهبران اپوزیسیون، پیش از رأی‌گیری تالار پارلمان را ترک کردند تا از این اقدام حمایت نکنند.
در این قطعنامه آمده است: «تشکیل یک کشور فلسطینی در قلب سرزمین اسرائیل تهدیدی برای موجودیت کشور اسرائیل و شهروندان آن است، به مناقشه اسرائیل و فلسطین تداوم می‌بخشد و منطقه را بی‌ثبات می‌کند.»گیدئون سار، رهبر حزب "امید نو" در این رابطه گفت "تصویب این قطعنامه مخالفت اصولی مردم اسرائیل با تشکیل یک کشور فلسطینی را بیان می‌کند" که می‌تواند امنیت و آینده اسرائیل را به خطر اندازد.حزب اپوزیسیون بنی گانتس پس از رای‌گیری در پارلمان کنست، بیانیه‌ای صادر کرد تا توضیح دهد که چرا حزب او به این پیشنهاد رای مثبت داده است. این بیانیه به رسمیت شناختن احتمالی یک کشور فلسطینی پس از کشتار ۷ اکتبر را به منزله "پاداش ترور و حماس" توصیف کرد.
مجلس کنست در ماه فوریه سال جاری نیز قطعنامه‌ای را با حمایت نتانیاهو تصویب کرد که بر اساس آن تشکیل یک کشور فلسطینی رد شده بود. در آن زمان اما این قطعنامه در مخالفت با تشکیل یکجانبه یک چنین دولتی به تصویب رسیده بود.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها