به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۸۲۳۳۹

اوج‌گیری تنش بین اسرائیل و حوثی‌ها 

اوج‌گیری تنش بین اسرائیل و حوثی‌ها 
گروه بین الملل: ارتش اسرائیل اعلام کرد که پدافند هوایی آن كشور روز یکشنبه یک موشک زمین به زمین را که از یمن شلیک شده بود، رهگیری کرد. به گفته این نهاد،‌ سامانه دفاع موشکی «پیکان (آرو) ۳» این پرتابه را قبل از ورود به خاک اسرائیل سرنگون کرده است.
قبل از این رهگیری، آژیرهای حمله هوایی  در شهر بندری ایلات در حاشیه دریای سرخ در جنوب اسرائیل به صدا درآمد و ساکنان محلی را بر آن داشت تا به دنبال پناهگاه باشند.
یک روز پیش از آن، جنگنده‌های اسرائیلی در تلافی حمله پهپادی حوثی‌ها به تل آویو، مواضع نظامی  حوثی‌ها را در نزدیکی بندر حدیده یمن هدف قرار دادند.
در همین حال،‌ نخست‌وزیر اسرائیل،  بعد از این حملات گفت که کشورش «به هر وسیله‌ای» که لازم باشد از خود دفاع خواهد کرد.
 بنیامین نتانیاهو در یک نطق تلویزیونی گفت که «هر کسی که به ما آسیب برساند به خاطر تجاوز خود هزینه سنگینی خواهد پرداخت» و ادعا کرد که بندر مورد حمله مبداء ورود تسلیحات ایرانی بود.
گفتنی است كه حوثی‌های یمن در دریای سرخ و خلیج عدن حملاتی را علیه کشتی‌ها، از جمله کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، انجام می‌دهند که تاکنون خساراتی به چندین کشتی عبوری وارد کرده و دو کشتی را غرق کرده است. بسیاری از خطوط مهم کشتیرانی تجاری برای پرهیز از این حملات مسیرهای خود را تغییر داده‌اند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها