به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۸۲۷۱۲

چگونگی كناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی

چگونگی كناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی
گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در روز یکشنبه ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) تصمیم گرفت تا از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند، تصمیمی که او در ساعت ۱:۴۵ دقیقه بعد از ظهر یعنی تنها یک دقیقه قبل از انتشار عمومی به کارکنان ارشد خود اعلام کرد.
در حالی که کمپین انتخاباتی جو بایدن در حال برنامه ریزی برای جمع آوری کمک‌های مالی و راه‌اندازی سفرهای انتخاباتی او در چند هفته آینده بود، در نهایت او این تصمیم را به صورت کاملا شخصی و در حالی که در خانه ساحلی خود در قرنطینه برای از سر گذراندن کووید-۱۹ سر می‌کرد، اعلام کرد.
اگرچه بایدن در طی این انتخابات کاملا متعهد به نامزدی خود بود، اما عقب‌نشینی‌های اخیر و مخالفت‌های درون حزبی، همراه با نگرانی‌ها در مورد سن او در پی مذاکره ناموفقش با ترامپ، او را به ارزیابی مجدد برای کاندیداتوری خود در حزبش سوق داد.
بایدن با برخی از نزدیکترین دستیاران خود در این خانه ساحلی شامل مایک دونیلون استراتژیست ارشد، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور، آنی توماسینی معاون رئیس دفتر کاخ سفید و آنتونی برنال مشاور ارشد جیل بایدن بانوی اول حضور داشت.عصر شنبه بود که بایدن به این نتیجه رسید که برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد و شروع به نوشتن نامه‌ای برای مردم آمریکا کرد.
کناره گیری بایدن پس از تأمل عمیق و گفتگوهای خصوصی با کامالا هریس معاون رئیس جمهوری صورت گرفت، فردی که وی پس از آن حمایت کامل خود را از او برای جانشینی خود اعلام کرد.
بایدن پس از کاملا هریس، جف زینتز، رئیس دفتر کاخ سفید و جن اومالی دیلون، دستیار قدیمی و رئیس ستاد انتخاباتی خود را از این تصمیم مطلع کرد.
سناتور کریس کونز، نزدیکترین متحد بایدن در کنگره که روز یکشنبه با او صحبت کرده بود، در این‌باره گفت: «این باید یکی از سخت‌ترین تصمیم‌هایی باشد که بایدن تاکنون گرفته است. او می‌خواست به مبارزه ادامه دهد و نشان دهد که می‌تواند دوباره دونالد ترامپ را شکست دهد.»
کونز گفت که «با این حال، هرچه بایدن اطلاعات بیشتری دریافت کرد، برای آنچه خیر کشور بود، بیشتر تلاش کرد.»
«این بزرگترین افتخار زندگی من بوده که به عنوان رئیس جمهور به شما خدمت کنم و در حالی که قصد من انتخاب دوباره بود، اما معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که کناره گیری کنم و صرفاً بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور در باقیمانده دوره خود تمرکز کنم.»
 حدود نیم ساعت بعد، بایدن آشکارا از معاون خود، کامالا هریس حمایت کرد. این یک استراتژی با دقت برنامه ریزی شده بود تا بیانیه اولیه او تاثیر کاملی داشته باشد و سپس به حمایت از هریس تبدیل شود.الیزابت الکساندر، مدیر ارتباطات جیل بایدن، در مورد حمایت بی دریغ همسر بایدن از او گفت: «او تا آخرین ساعات از هر تصمیمی که جو بایدن می‌گرفت حمایت می‌کرد.» خانم الکساندر جیل بایدن را بزرگترین قهرمانی توصیف کرد که همیشه در کنار رئیس جمهوری آمریکا بوده است.
 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها