به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۴۸۲۷۷۵

شرایط برای آزادی گروگان‌ها فراهم شده است

شرایط برای آزادی گروگان‌ها فراهم شده است
گروه بین الملل: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، می‌گوید شرایط برای آزادی ربوده شدگان اسرائیلی گروگان در دست گروه  حماس «فراهم شده است».
حماس، هنوز ۱۲۰ گروگان اسرائیلی را در غزه در اختیار دارد.ارزیابی شده که بیش از یک چهارم این اسرائیلی‌ها کشته شده باشند و حماس جسد آن‌ها را برای معامله نزد خود نگه داشته است.نخست‌وزیر اسرائیل  به خانواده شماری از گروگان‌های اسرائیلی که همراه خود به سفر واشینگتن برده است، گفت مذاکرات برای توافق گام به گام به پیش می‌رود و «امیدوار کننده» است.
او افزود: مصمم به بازگرداندن همه گروگان‌ها است و برای همین است که به حماس «فشار زیادی» وارد می‌کند.
 نتانیاهو در این دیدار از مرگ دو گروگان دیگر اسرائیلی که خبر کشته شدن آن‌ها همزمان با آغاز سفر او به واشینگتن از سوی ارتش اسرائیل اعلام شد، ابراز تأسف کرد.
ارتش اسرائیل  خبر داد بر اساس تحقیقات پیگیرانه به شواهد و اطلاعات متقنی دست یافته که حاکی از مرگ الکس دانتسیگ و یِگِو بوخشتاو است که در گروگان حماس بودند.
به گفته ارتش، دانتسیگ و بوخشتاو در خان یونس کشته شده‌اند. الکس دانتسیگ ۷۵ ساله یک مورخ سرشناس هولوکاست و یگو بوخشتاو ۳۴ ساله نوازنده گیتار و آهنگساز بود که همسرش نیز پس از حدود دو ماه در گروگان بودن توسط حماس آزاد شد.اعلام خبر مرگ دو تن دیگر از گروگان‌ها خانواده سایر ربوده شدگان اسرائیلی را نسبت به سلامت جان عزیزان خود نگران کرده و به اعتراض‌ها در اسرائیل دامن زده است.
مخالفین سیاسی بنیامین نتانیاهو در اسرائیل مدعی هستند که او به خاطر بقای سیاسی خود به جنگ ادامه داده و حاضر به قطعی کردن معامله با حماس نبوده است.
نخست‌وزیر اسرائیل  ضمن ابراز امیدواری به نتیجه‌بخش بودن فشارها بر حماس برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی افزود: «من به هیچ وجه حاضر نیستم از پیروزی بر حماس دست بکشم زیرا در آن صورت، از ناحیه تمامی محور شرارت ایران در خطر خواهیم بود».
وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد کناره‌گیری جو بایدن از رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری تأثیری بر کوشش دولت کنونی برای آتش‌بس در جنگ غزه ندارد.
جو بایدن نیز  گفت دولت او به تلاش پیگیر برای پایان دادن به جنگ غزه ادامه می‌دهد، با اسرائیلی‌ها و فلسطینیان کار می‌کند تا همه ربوده‌شدگان اسرائیلی را به خانه بازگرداند. او افزود: فکر می‌کنم به این امر نزدیک هستیم.
جو بایدن که قرار بود دوم مرداد با بنیامین نتانیاهو دیدار کند، ملاقات در کاخ سفید با نخست‌وزیر اسرائیل را به روز پنج‌شنبه موکول کرده است.
 بایدن پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و رویدادهای سیاسی مرتبط با کناره‌گیری از صحنه رقابت ریاست‌جمهوری آمریکا،  دیرتر از زمان مقرر به کاخ سفید بازمی‌گردد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها