به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۱۲:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۸۲۹۱۷

مربی‌اسپانیا فاش کرد:برابر آلمان‌قلبم لرزید

مربی‌اسپانیا فاش کرد:برابر آلمان‌قلبم لرزید
گروه ورزشی:لوئیس دلافوئنته اعتراف کرد که در بازی یک چهارم نهایی یورو برابر آلمان هر لحظه خطر حذف و شکست را حس می‌کرد.به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا با ارائه بازی‌های تماشایی و هفت برد متوالی توانست برای چهارمین بار فاتح رقابت‌های یورو شود. مسیر اسپانیا در یورو 2024 واقعا دشوار بود. آنها در دور گروهی کرواسی و ایتالیا، دو رقیب بزرگ، را شکست دادند. در مراحل حذفی نیز گرجستان، آلمان میزبان، فرانسه و انگلیس از پیش رو برداشته شدند.

دشوارترین حریف لاروخا بدون شک آلمان بود ولی در دیداری پرحاشیه از نظر داوری در نهایت به لطف گل دقیقه 119 میکل مرینو برنده شدند. اسپانیا البته تا دقیقه پایانی وقت قانونی پیش بود ولی مانشافت گل مساوی را زد تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

لوئیس دلافوئنته در مصاحبه اختصاصی با مارکا اعتراف کرد که برابر آلمان به وضوح خطر حذف شدن را حس کرد: «بله، آلمان سخت‌ترین چالش ما در یورو بود و حذف، ممکن بود اتفاق بیفتد. دقایق دلهره‌آور زیادی به‌خصوص در وقت‌های اضافه داشتیم. شرایط سخت بود. آنها تا دقیقه پایانی عقب بودند و در خانه بازی می‌کردند. پتانسیل تیمی بالای آلمان و بازی مستقیمی که در دستور کار داشتند، باعث شد گل مساوی را بزنند. البته که می‌دانستیم هر لحظه ممکن است ببازیم. این را برابر آلمان بیش از هر زمان دیگری حس کردم. اما به طور کلی حسی که از بازی می‌گرفتم، احساس کنترل خوب روی حریف بود، اینکه در اغلب دقایق آنطوری که می‌خواستیم بازی کردیم. تیمی که بلوغش را نشان داد و ثابت کرد می‌داند چگونه رقابت کند و علاوه بر این، ما تیمی بسیار جوان بودیم.»

دلافوئنته ادامه داد: «چه زمانی حس کردم واقعاً می‌توانیم قهرمان شویم؟ از همان لحظه اول و این گروه به هدفش رسید. من در مورد برنده شدن یا باختن صحبت نمی‌کنم چون این بسیار پیچیده است. من می‌گویم که ما احساس می‌کردیم کاندیدای قهرمانی هستیم و مثل هر تیم بزرگ دیگری توانایی‌اش را داریم. ما در دقایق حساس و حیاتی بازی برمی‌گشتیم و نحوه رقابت را بلد بودیم. یک دستاورد مهم بدون رنج میسر نمی‌شود و این ذات ورزش است. چطور ممکن است برابر آلمان، فرانسه یا انگلیس رنج نکشید؟ هر کدام از این تیم‌ها نیز می‌توانستند قهرمان شوند.»
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها