به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۱۲:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۸۲۹۲۶

تکنیک‌های کوتاه نویسی متن پیامکی

گروه کسب و کار: امروزه یکی از راه‌های اصلی ارتباط و تبلیغ برای تمامی کسب‌وکارها، استفاده از پیامک و اس ام اس تبلیغاتی است. پیامک از روزگاران دور همواره مورد توجه انسان بوده است و برای برقرای ارتباط بدون نیاز به اینترنت می‌توان از آن استفاده کرد. به مرور زمان و با شکل‌گیری کسب و کارهای مختلف، شبکه ارتباطی و نحوه تبلیغات نیز تغییر شکل پیدا کرد. در این میان پیامک به یکی از ابزارهای قوی برای تبلیغ تبدیل شد.
تکنیک‌های کوتاه نویسی متن پیامکی
تکنیک‌های کوتاه نویسی متن پیامکی
اما نکته مهم و اساسی در این نوع بازاریابی نوشتن متن جذاب برای پیامک است. اینکه بدانید چطور باید متن اس ام اس خود را بنویسید که در عین تاثیرگذاری، زیبا و کوتاه نیز باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
یکی از نکات بسیار مهم در بازاریابی پیامکی، نوشتن متن‌هایی بهینه است که کوتاه و تاثیرگذار باشند تا هزینه زیادی را نیز روی دست شما نگذارد. در اصل اساس یک بازاریابی اس ام اسی بر آن است تا بتوانید با هزینه بسیار پایین‌تری تبلیغات خود را به گوش مشتری‌ها برسانید.

چگونه متن پیامک کوتاهی بنویسیم؟
این روزها بیشتر سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی و کسب‌وکارهای مختلف از ارسال پیام کوتاه برای ارتباط با مشتریان و کاربران خود استفاده می‌کنند. اما اصلی‌ترین ویژگی این نوع بازاریابی این است که هم باید متن شما کوتاه و در عین جذاب باشد و هم هزینه‌های بازاریابی شما کاهش یابد. در ادامه سعی داریم تکنیک های اثربخش نویسی را با هم بررسی کنیم. هرچه متن پیامک شما کوتاهتر و مختصرتر باشد، می‌توانید در گرفتن نتیجه، موفق‌تر عمل کنید.

هم زمان از چند کلمه مترداف استفاده نکنید
یکی از راه‌هایی که به شما در کوتاه نویسی پیامک کمک می‌کند، این است که از چند کلمه مترادف در اس ام اس خود استفاده نکنید. بهتر است منظور خود را در یک واژه برسانید و از معادل‌های آن استفاده نکنید. با این کار متن کوتاه و بهینه‌ای برای خود نوشته‌اید. با این کار هزینه ارسال پیامک شما نیز کاهش خواهد یافت.
از عبارات خلاصه استفاده کنید
تصور کنید قرار است در متن پیامک خود آدرس بنویسید. مثلا می‌توانید به جای نوشتن کلمه «خیابان»، فقط بنویسید «خ». با این خلاصه نویسی‌ها متن اس ام اس کوتاه‌تری خواهید داشت و پیامک شما تاثیرگذارتر خواهد بود.

فقط نکات ضروری را بنویسید
بسیاری از افراد در هنگام نوشتن پیامک زیاده‌گویی می‌کنند. اما باید به خاطر داشته باشید که همانطور که از نام این نوع تبلیغ پیداست، باید کوتاه و مختصر باشد. پیام کوتاه ابزاری است که به کمک آن بتوانید منظور و پیام خود را به صورت خلاصه به دست دیگران برسانید. نیازی نیست درباره تمامی اتفاقات در متن پیامک به مشتری‌های خود اطلاع‌رسانی کنید. فقط کافی است اطلاعات مهم را برای آن‌ها در متن اس ام اس قرار دهید. سپس به طور مثال می‌توانید لینک صفحات مجازی خود را در متن اس ام اس قرار دهید و اطلاعات تکمیلی را برای مخاطب خود شرح دهید.
اگر بخواهید درباره همه چیز در متن اس ام اس خود صحبت کنید، هم متن شما چند بخشی خواهد شد و هم هزینه زیادی را باید برای آن پرداخت کنید. در حالی که خواندن این متن طولانی ممکن است از حوصله مخاطب شما نیز خارج باشد و به طور کلی متن شما را نادیده بگیرد.



از لینک استفاده کنید
همانطور که گفتیم ارسال اس ام اس تبلیغاتی با محدودیت‌هایی همراه است و شما باید بتوانید منظور و تبلیغ خود را فقط در 70 کاراکتر به گوش مخاطب خود برسانید. اما اس ام اس این قابلیت را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید در متن خود از لینک استفاده کنید. برای مثال ممکن است شما بخواهید آدرس محل برگزاری برنامه‌ها و ایونت‌های خود را برای مخاطب بفرستید. فقط کافی است لینک محل را در متن اس ام اس قرار دهید تا هم تعداد کلمات پیامک شما کم شود، هم هزینه کمتری برای تبلیغات خود پرداخت کنید و هم مخاطب شما به راحتی مکان مورد نظر شما را پیدا کند.

مخاطب را ارجاع دهید
یکی از راه‌هایی که به کوتاه‌تر شدن متن اس ام اس شما کمک می‌کند، ارجاع مخاطب به سایر شبکه‌هایتان است. برای مثال ممکن است شما روی محصولات خود تخفیف گذاشته باشید و یا برنامه و مسابقه‌ای برای آن‌ها در اینستاگرام خود تدارک دیده باشید. شما به راحتی می‌توانید این تخفیف‌ها و مسابقات را در اینستاگرام برگزار کنید و از پیامک فقط به عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی و ارجاع به مشتریان خود استفاده کنید.
این کار باعث می‌شود هزینه کمتری برای بازاریابی اس ام اسی خود پرداخت کنید و در ضمن با تبلیغ ضمنی سایر شبکه‌های اجتماعی خود، باعث گسترش و رونق آن‌ها نیز شوید.

از فاصله‌های کمتری استفاده کنید
گاهی ممکن است در هنگام نوشتن اس ام اس تبلیغاتی به اشتباه چندین بار از فاصله استفاده کنید. این فاصله‌ها در تعداد کاراکترهای اس ام اس تاثیر دارند و پیامک شما را طولانی‌تر می‌کند. به همین دلیل بهتر است در گذاشتن فاصله‌ها دقت کنید تا پیامک شما خیلی طولانی نشود.

کوتاه نویسی پیامک چه تاثیری در بازاریابی پیامکی دارد؟
پیشتر درباره تکنیک‌های کوتاه نویسی پیامک صحبت کردیم. حالا بیایید ببینم اصلا این کوتاه نویسی چه تاثیری در بازاریابی پیامکی ما دارد.

هزینه شما کاهش می‌یابد
وقتی سعی کنید پیام خود را خلاصه‌تر بنویسید و از کاراکترهای کمتری استفاده کنید، هزینه هر پیامک شما به طبع کاهش خواهد یافت و در نتیجه هزینه کلی بازاریابی پیامکی شما نیز کاهش می‌یابد. با این ترتیب توانسته‌اید با روشی مقرون به صرفه با مشتری خود ارتباط بگیرید و آن‌ها را از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه خود باخبر کنید.

حوصله مخاطب سر نمی‌رود
اگر بخواهید مدام متن پیامک بلند و طولانی برای مشتری‌های خود ارسال کنید، بعد از مدتی آن‌ها کلافه می‌شوند و ممکن است به طور کلی اس ام اس های شما را نادیده بگیرند. با نوشتن یک پیام جذاب و کوتاه، خود را همیشه در ذهنشان ثبت کنید.

خاص بودن خود را نشان دهید
از قدیم گفته‌اند «کم گوی و گزیده گو، چون در»! شما می‌توانید با نوشتن چند کلمه کوتاه ولی تاثیر گذار، خاص بودن خود را برای مخاطب نشان دهید. یک اس ام اس جذاب نیازی به طولانی بودن و استفاده از کلمات پیچیده و عجیب ندارد.

صمیمیت شما حفظ می‌شود
وقتی پیام‌های شما صمیمی باشد، دیگر نیازی نیست از جملات طولانی و عجیب برای ارتباط‌گیری با مخاطب استفاده کنید. یک پیام صمیمی در عین کوتاه بودن، بسیار خاص و کامل است و این تمام چیزی است که شما از بازاریابی پیامکی خود می‌خواهید.

روش‌های بازاریابی پیامکی برای فروش بیشتر
این روزها بازاریابی پیامکی و پنل اس ام اس که ابزار اصلی این نوع بازاریابی است، تاثیر زیادی در فروش سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف داشته‌اند. زیرا این روش بازاریابی هم هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد و هم می‌تواند جایگزین خوبی برای سایر روش‌ها باشد.

ارسال پیامک از طریق بانک شماره‌ها
یکی از راه‌های اصلی که بازاریابی پیامکی برای ارسال تبلیغات هدفمند در اختیار شما قرار می‌دهد ارسال اس ام اس به بانک شماره‌های به‌روز است. این بانک شماره‌ها شامل اصناف، مشاغل، شهرها، مناطق، محله‌ها، گروه‌های سنی و جنسیت مختلف است. به کمک این بانک شماره می‌توانید کاملا هدفمند مخاطبان و گروه‌هایی که می‌خواهید پیامک بدهید را پیدا کنید. برای مثال ممکن است شما یک فروشگاه لباس زنانه در شهر اردبیل داشته باشید. به راحتی می‌توانید فقط برای بانوان این شهر اس ام اس تبلیغاتی ارسال کنید و آن‌ها را به خرید از فروشگاه خود دعوت کنید.

ارسال اس ام اس از روی نقشه
اگر می‌خواهید مخاطبان خود را راحت‌تر پیدا کنید، می‌توانید برای ارسال تبلیغات پیامکی خود از نقشه استفاده کنید. برای این کار باید به سراغ ماژول پیامپ بروید. در این بخش می‌توانید مناطق و محله‌های مختلف را از روی نقشه پیدا کنید. سپس تعداد شماره موبایل های ایرانسل و همراه اولی که در آن منطقه وجود دارد برای شما نمایش داده خواهد شد و به این ترتیب می‌توانید برای هر تعداد از آن‌ها که خواستید، پیامک تبلیغاتی بفرستید. به کمک ارسال از روی نقشه می‌توانید بازاریابی هدفمندی داشته باشید.

ارسال تخفیف‌های دوره‌ای
در تقویم ما مناسبت‌ها و زمان‌های مناسبی برای ارائه تخفیف به مشتری‌ها وجود دارد. روز زن، روز مرد، شب یلدا، سال نو و... برخی از مهم‌ترین این مناسبت‌ها است که می‌توانید مشتری‌های خود را در آن شگفت‌زده کنید. در این موقعیت‌ها می‌توانید یک متن پیامک زیبا و جذاب بنویسید و به مشتری‌های خود تخفیف‌های ویژه بدهید. با این کار هم آن‌ها را خوشحال کرده‌اید و هم فروش خود را چندین برابر کرده‌اید.

ارسال پیامک به کمک کد پستی
اگر شما چند رقم اول کدپستی یک منطقه را داشته باشید، می‌توانید برای شماره موبایل های ایرانسل و همراه اول آن اس ام اس تبلیغاتی بفرستید. برای مثال شاید بخواهید برای یک منطقه از شهر خود پیامک بفرستید کد اتفاقا کد پستی آن را نیز دارید. به راحتی کد پستی خود را در ماژول های کد پستی همراه اول و کدپستی ایرانسل وارد کنید تا تعداد شماره موبایل های موجود در آن منطقه برای شما نمایش داده شود. این نوع تبلیغ برای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بسیار مفید است. زیرا می‌توانند تخفیف‌های دوره خود را به سرعت به دست مردم برسانند.

ارسال اس ام اس زنده
حتما شما هم تجربه این را داشته‌اید هنگام ورود به حریم فرودگاه اس ام اسی روی گوشی موبایلتان آمده است. به این نوع پیامک‌ها، اس ام اس زنده گفته می‌شود. در این نوع تبلیغ شما می‌توانید تعیین کنید که افراد با ورود و یا حتی خروج از منطقه مورد نظر شما یک اس ام اس دریافت کنند. مثلا اگر یک هفته برای فروشگاه خود تخفیف گذاشته‌اید، می‌توانید این موضوع را به افرادی رهگذری که از منطقه شما در طول روز عبور می‌کنند اطلاع دهید. البته باید توجه داشته باشید با ارسال پیامک زنده یا LBS فقط می‌توانید برای شماره موبایل های همراه اول پیامک ارسال کنید.

ارسال لینک در متن اس ام اس
همانطور که در بخش نوشتن پیام‌های کوتاه اشاره کردیم، یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در بازاریابی پیامکی، ارسال لینک در متن اس ام اس است. در ضمن شما می‌توانید به کمک لینک ترکر کار را برای خود آسان‌تر کنید. لینک ترکر به شما کمک می‌کند تا ببینید چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، وارد چه صفحاتی شده‌اند و چه مسیری را در شبکه‌های شما دنبال کرده‌اند. به این ترتیب میزان اثربخشی بازاریابی پیامکی شما نیز کاملا مشهود خواهد بود.

ارسال نظرسنجی
تا به حال دقت کرده‌اید بعد از سفارش غذا از یک رستوران پیامکی تحت عنوان نظرسنجی درباره غذا برای شما ارسال می‌شود؟ همه کسب‌وکارهایی که به نحوی برای مشتریان خود کالا و یا خدماتی را ارائه می‌کنند می‌توانند از طریق نظرسنجی پیامکی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این کار به بهبود کیفیت کالا و خدمات شما نیز کمک می‌کند. زیرا می‌توانید ببینید واقعا نظر افرادی که از محصولات شما استفاده می‌کنند چیست و چه راه‌هایی برای بهتر شدن پیش روی شماست.



مسابقه پیامکی
یکی از راه‌های اصلی تعامل با مشتری، ارسال مسابقه پیامکی برای آن‌ها است. وقتی شما یک مسابقه طراحی می‌کنید و در انتها برای مخاطبان خود هدیه و یا تخفیف خرید از محصولات خود را در نظر می‌گیرید، انگیزه آن‌ها برای ارتباط و ارسال پیام به شما بیشتر خواهد شد و می‌توانید این تعامل را به سمت فروش بیشتر خود سوق دهید. توجه داشته باشید که شما برای ارسال اس ام اس های مسابقه، نیاز به یک خط اختصاصی دارید و نمی‌توانید از خطوط عمومی برای این نوع ارسال استفاده کنید. زیرا خط عمومی قابلیت دریافت پیامک مخاطب را ندارد و فقط ارسال کننده اس ام اس های شما است.

سخن پایانی
اگر می‌خواهید یک بازاریابی پیامکی حرفه‌ای داشته باشید تا مخاطب‌های شما در ضمن آشنایی با شما، حس خوبی هم از کسب‌وکار شما دریافت کنند، اولین و مهم‌ترین راه شما ارسال پیام کوتاه با متنی مختصر و جذاب است. اس ام اس های بلند بالا حوصله مخاطب شما را سر می‌برد و آن‌ها را از خواندن ادامه متن شما باز می‌دارد. با یک اس ام اس کوتاه، آن‌ها را به سمت کالا و محصولات خود جذب کنید و از هدر رفت منابع مالی خود دوری کنید. این کار به فروش هر چه بیشتر سازمانی شما نیز کمک می‌کند و می‌توانید با چهره بهتری در عرصه رقابت با سایر رقبای خود در بازار حاضر شوید. برای یک شروع خوب و حرفه‌ای باید یک پنل اس ام اس با امکانات ویژه و تعرفه‌های مناسب برای خود خریداری کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها