به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۸۲۹۵۸

برخورد زباله‌ها به ساختمان ریاست‌جمهوری کره 

برخورد زباله‌ها به ساختمان ریاست‌جمهوری کره 
گروه بین الملل: مقامات امنیتی سئول به خبرگزاری‌ها گفتند که بالن‌های حاوی زباله که توسط کره شمالی فرستاده شده بود،  به ساختمان ریاست جمهوری کره جنوبی برخورد کرد و سئول را بر آن داشت تا تیم‌های واکنش شیمیایی را در این ساختمان و اطراف آن مستقر کند.
دفتر رهبر کره جنوبی در مرکز شهر سئول توسط ده‌ها سرباز و یک منطقه پرواز ممنوع محافظت می‌شود و این اولین بار است که یکی از بالن‌های ارسالی کره شمالی مستقیماً به این ساختمان برخورد می‌کند.پیونگ یانگ از ماه مه هزاران بالن حاوی زباله و مدفوع به سوی آسمان کره شمالی فرستاده است.
سازمان امنیت ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که «تیم واکنش شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی بالن‌های زباله را به طور ایمن جمع‌آوری کرده است.»
پس از بررسی این زباله‌ها، نتایج تأیید کرده‌اند که هیچ خطری یا آلودگی در این محموله‌ها وجود ندارد.
این دهمین باری است که کره شمالی در سال جاری این‌گونه بالن‌ها را از مرز عبور می‌دهد.
کره شمالی که نسبت به هر نوع تلاش خارجی برای «تضعیف» حکومت به رهبری کیم جونگ اون بسیار حساس است، در ماه‌های گذشته صدها بالن زباله، شامل کود، ته سیگار، باتری‌های ضایعاتی و خرده‌شیشه را راهی آسمان کره جنوبی کرده است. برخی بالن‌ها ظاهراً حاوی مدفوع نیز بود.
کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی که ارزیابی می‌شود قدرت زیادی در حاکمیت این کشور دارد، ارسال بالن‌های زباله را «تلافی» نسبت به تحرکات پیشین علیه کشورش نامیده و نسبت به ادامه آن هشدار داده است.در واکنش به موج بالن‌ها، کره جنوبی پخش تبلیغات «تمام‌عیار» را از بلندگوهای مرزی به سمت شمال از سر گرفته است.
دو کره از نظر فنی هنوز در حالت جنگی به‌سر می‌برند زیرا جنگ ۱۹۵۰–۱۹۵۳ کره با آتش‌بس پایان یافت، نه یک معاهده صلح.
اقدامات تبلیغاتی-تاکتیکی در سوی مرز به این درگیری سه ساله بازمی‌گردد و پیونگ یانگ پیشتر واحدهای بلندگوی سئول را تهدید به حمله توپخانه‌ای کرده بود.

 
برچسب ها: کره جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها