به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۱۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۴۸۲۹۶۴

آغاز کارزار انتخاباتی کامالا هریس  

آغاز کارزار انتخاباتی کامالا هریس  
گروه بین الملل: کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود رقابت با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، را انتخاب میان «آزادی» و «هرج و مرج» توصیف کرد.
وی در سخنرانی ۱۷ دقیقه‌ای خود که در شهر میلواکی از ایالت ویسکانسین انجام شد، به شدت به دونالد ترامپ حمله کرد و سابقه خود به عنوان دادستان کل سابق ایالت کالفرنیا را با سابقه او به عنوان یک «مجرم محکوم» مقایسه کرد.
 هریس در این سخنرانی فهرستی از اولویت‌های کارزار خود را ارائه کرد و گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، برای گسترش دسترسی به سقط جنین اقدام می‌کند و پیوستن کارگران به اتحادیه‌ها و رسیدگی به خشونت‌های ناشی از اسلحه را آسان‌تر می‌کند، وعده‌هایی که تعارض شدیدی با برنامه‌ها و سیاست‌های دونالد ترامپ دارد.
او در میان جمعیتی چند هزار نفری که برای سخنرانی‌اش در دبیرستان «وست آلیس مرکزی» در حومه شهر میلواکی از ایالت ویسکانسین گردآمده بودند گفت: «دونالد ترامپ می‌خواهد کشور ما را به عقب برگرداند.»کامالا هریس افزود: «آیا ما می‌خواهیم در کشور آزادی، شفقت و حاکمیت قانون زندگی کنیم یا کشوری پر از هرج و مرج، ترس و نفرت؟»
این گردهمایی بزرگ و پر سر و صدا تضاد قابل توجهی با تجمع‌های کوچکتر و آرام‌تر داشت که جو بایدن برگزار می‌کرد، و به دمکرات‌ها این امید را داد که هریس ۵۹ ساله بتواند وظیفه‌ای را که بایدن ۸۱ ساله نمی‌توانست انجام بدهد، بر عهده بگیرد و به انجام برساند.
ساعاتی قبل از این گردهمایی، دو رهبر ارشد دموکرات‌ها در کنگره آمریکا به شکل رسمی حمایت خود از نامزدی کامالا هریس برای انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کردند و دونالد ترامپ هم گفت که با  هریس مناظره خواهد کرد.
چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا، و حکیم جفریز، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان، در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که از نامزدی هریس از طرف حزب دموکرات برای رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر حمایت می‌کنند.
پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که دست‌کم شش فرماندار ایالات آمریکا که از چهره‌های کلیدی دموکرات‌ها هستند نیز از نامزدی هریس حمایت کرده‌اند.
نظرسنجی انجام شده از سوی آسوشیتدپرس حاکی است دو هزار و ۵۰۰ تن از اعضای هیئت‌های نمایندگی حزب دموکرات آماده حمایت از نامزدی نهایی  هریس هستند و اگر این گروه نظر خود را تا مجمع ملی حزب دموکرات تغییر ندهند، هریس رسماً نامزد حزب برای انتخابات ۱۵ آبان امسال خواهد بود.
احراز نامزدی قطعی در حزب دموکرات نیازمند حمایت یک هزار و ۹۶۷ تن از اعضای هیئت‌های نمایندگی این حزب است.
جو بایدن شنبه این هفته پس از مدت‌ها فشار داخلی دموکرات‌های سرشناس و حامیان مالی که کناره‌گیری او را به نفع این حزب می‌دانستند، با انتشار بیانیه‌ای از رقابت‌های انتخاباتی خارج شد.
 هریس دوشنبه شب گفت حمایت گسترده حزب خود را به دست آورده و «مشتاقانه» منتظر است تا این نامزدی را به‌طور رسمی بپذیرد.
خبرگزاری رویترز می‌نویسد اکثریت نمایندگان حزب دموکرات  متعهد شدند که در رأی‌گیری مجمع ملی حزب که انتظار می‌رود اوایل ماه اوت برگزار شود، به  هریس رأی دهند.
معاون جو بایدن  در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود به ویسکانسین سفر کرد.در همین روز همچنین دونالد ترامپ گفت که با کامالا هریس به عنوان نامزد جدید حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مناظره خواهد کرد.او  اعلام کرد که «قطعاً» در مناظره با معاون جو بایدن شرکت خواهد کرد، چون فکر می‌کند که این کار «مهم» است.
نامزد جمهوری‌خواهان حتی ابراز علاقه کرد که بیش از یک مناظره با هریس داشته باشد.
در این میان خبرگزاری رویترز نتیجه نظرسنجی مشترکش با مؤسسه ایپسوس را منتشر کرده که نشان می‌دهد  هریس با اختلاف دو درصدی از دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است.این نظرسنجی که طی دو روز گذشته و بعد از تصمیم کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان برای قبول نامزدی ترامپ انجام شده، نشان می‌دهد  هریس با ۴۴ درصد در مقابل  ترامپ با ۴۲ درصد پیشتاز است.
در نظرسنجی قبلی که ۱۵ و ۱۶ ژوئیه، حدود یک هفته پیش انجام شده بود، هر دو نامزد انتخابات با ۴۴ درصد، مساوی بودند و در نظرسنجی ابتدای ماه ژوئیه دونالد ترامپ با یک درصد، ازهریس جلوتر بود.
این گزارش می‌افزاید آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۶ درصد از رأی‌دهندگان ثبت نام شده با این جمله موافق بودند که هریس، ۵۹ ساله، از نظر ذهنی تیزتر و قادر به مقابله با چالش‌ها است، در حالی که ۴۹ درصد در مورد ترامپ، ۷۸ ساله، چنین نظری دارند.
عملکرد ضعیف جو بایدن ۸۱ ساله در اولین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ انتقادات زیادی را دامن زد و او نهایتاً به تلاش خود برای انتخاب مجدد برای ریاست‌جمهوری کشور پایان داد.
 
برچسب ها: كامالا هریس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها