به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۸۹۸۳۸

بری لارسون در نقطه اوج بازیگری

بری لارسون در نقطه اوج بازیگری
گروه فرهنگی: بری لارسون برای بازی در مینی‌سریال «کلاس‌های درس شیمی» نامزد بهترین نقش اصلی زن برای کسب جایزه امی شده است، با همین پروژه در نقطه اوج بازیگری خود به سر می‌برد.
 به گزارش صبا، بری لارسون برای بازی در مینی‌سریال «کلاس‌های درس شیمی» نامزد بهترین نقش اصلی زن برای کسب جایزه امی شده است.

این بازیگر ۳۴ ساله در این مینی‌سریال ۸ اپیزودی برای نخستین بار در قالب شخصیت اصلی یک اثر تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.وی که در تئاتر هنرستان امریکا درس خوانده تاکنون در بیش از ۲۰ اثر سینمایی بازی کرده اما با ایفای نقش اصلی زن در فیلم «اتاق» برای مخاطبان شناخته شد.
او در سال ۲۰۱۵ با بازی در فیلم اتاق،در نقش یک دختر ربوده شده توسط یک مرد روانی و سال‌ها حبس در اتاقی کوچک توسط او، مورد تحسین و تمجید گسترده منتقدان قرار گرفت و تقریبا تمامی جوایز بازیگری یعنی اسکار،بفتا،گلدن کلوب و…را درو کرد.

این موفقیت باعث شد تا بری لارسون وارد جریان اصلی هالیوود شود.دو سال بعد خبر رسید که او وارد دنیای سینمای مارول شده است. بری لارسون تاکنون در دو فیلم مارول بازی کرده، هرچند که نقشش در این دو اثر نچسب بوده است.

لارسون در کارگردانی هم دستی دارد. او فیلم کمدی «فروشگاه تک مصنوعی شاخ» را ساخت و در آن نیز بازی کرد.در سال ۲۰۱۹ مجله تایم ،لارسون را یکی از ۱۰۰ فرد بانفوذ جهان در نامید.بری در سال ۲۰۲۳ با عنوان کاراکترِ الیزابت زات، در نقش اول مینی سریال موفق «کلاس‌های درس شیمی» خوش درخشید که علاوه بر بازیگر زن، خود مینی سریال هم از نامزدهای اصلی برای دریافت جایزه امی شده است.

لارسون در این مینی سریال با آرواره‌های محکم، تندخویی و عصبی مزاج بودن، گویی دوباره بعد از فیلم «اتاق» متولد شده است و این نقش، نقطه اوج کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شود. نقشی که به او اجازه داد تا از تک تک نقاط قوت خود به عنوان بازیگر بهره ببرد و او در این کار، کاراکتر یک زن سرکش و در عین حال آسیب‌پذیر را به خوبی ایفاء کرد، ضمن آن که سریال از جذابیت و بازی هنرمندانه بری لارسون نفع زیادی برد. زنی که می‌تواند توانایی‌های مختلف بازیگری خود را به نمایش بگذارد و در همین حال به آرامی می‌تواند از لایه‌های نقش الیزابت جدا شود.بری لارسون از طرفداران عدالت اجتماعی و برابری جنسیتی در دنیای هالیوود به شمار می‌رود.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها