به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۰۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۴۸۳۵۰۱

حمله  آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها

حمله  آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها
گروه بین الملل: "المسیره" شبکه تلویزیونی حوثی‌های یمن  گزارش داد نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به شهر بندری حدیده که تحت کنترل آنهاست، حمله کرده‌اند.
در این گزارش آمده است که هدف حملات مشترک آمریکا و بریتانیا فرودگاه بین‌المللی حدیده بوده است. آمریکا و بریتانیا ساعاتی پیش از آن نیز حمله هوایی به جزیره کامرن یمن در دریای سرخ انجام دادند. در مورد تلفات یا خسارات احتمالی اطلاعاتی داده نشده است. 
ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا "سنتکام" در شبکه اکس (توییتر سابق) خبر داد در ۲۴ ساعت گذشته با موفقیت شش پهپاد حوثی  را در منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کردند.در گزارش سنتکام همچنین آمده است که سه شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) حوثی‌ها را که در سواحل یمن فعالیت می‌کردند، مورد حمله قرار دادند و منهدم کردند.
طبق داده‌های سنتکام این سلاح‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع برای ایالات متحده، نیروهای ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه است. سنتکام گفته است که این اقدامات برای حفاظت از آزادی کشتیرانی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی انجام شده است.حوثی‌ها ماه‌هاست در حمایت از گروه حماس در جنگ غزه به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن با راکت و پهپاد حمله می‌کنند.

 
برچسب ها: حوثي‌ها
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها