به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۱۲:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۸۳۵۱۹
جمعیت اتباع در استان البرز به اندازه یک شهرستان شده

حضور اتباع در پرونده‌های کیفری و حقوقی روند افزایشی داشته

حضور اتباع در پرونده‌های کیفری و حقوقی روند افزایشی داشته
گروه جامعه: رئیس کل دادگستری استان البرز به همراه رئیس کل دادگاه‌ها و دادستان کرج، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستان‌های حوزه‌های قضایی فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ با حضور در اردوگاه مراقبتی اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز از نزدیک در جریان روند جمع آوری و طرد اتباع غیرمجاز قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در این بازدید که با همراهی سیروس دهقان شیری، مدیر‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز؛ سرهنگ نجم الدین رشیدی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز و سرهنگ عسگری، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان البرز انجام شد رئیس کل دادگستری استان البرز از بخش‌های مختلف این اردوگاه از جمله محل ملاقات مراجعین، محوطه انتظار، واحد اخذ بیومتریک و قرنطینه و محل کشفیات آلات و ادوات جرم بازدید و به گفتگو با پرسنل و تعدادی از اتباع پرداخت.
 
حسین فاضلی هریکندی در نشست پس از این بازدید با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز در مدت زمان تصدی وی در استان و تلاش استانداری البرز گفت که فعالیت‌های انجام شده در ساخت و تجهیز این اردوگاه در مدت زمان کم، بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی همچنین از تلاش‌های اداره کل امور اتباع، نیروی انتظامی و دادستان‌های حوزه قضایی استان در جمع آوری و طرد اتباع غیرمجاز تقدیر کرد.وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اتباع در حد ضرورت در همه کشور‌های جهان امری پذیرفته شده و مرسوم است گفت:، اما این به معنای حضور و تردد بدون ضابطه اتباع غیرمجاز نیست و باید بر اساس نیاز‌های هر جامعه، تعداد و کیفیت حضور اتباع با برنامه‌ریزی و بر اساس نقشه راه مدون، باشد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با برشمردن برخی تهدید‌های حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در استان البرز متذکر شد: بررسی آماری پرونده‌های قضایی استان البرز نشان می‌دهد که حضور اتباع به عنوان یکی از طرفین چه به عنوان شاکی یا متهم در پرونده‌های کیفری و یا خواهان و خوانده در پرونده‌های حقوقی روند افزایشی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به آمار غیررسمی که از حضور بیش از ۳۰۰ هزار اتباع و مهاجرین مجاز و غیرمجاز در استان البرز حکایت دارد به نگرانی شهروندان در این خصوص پرداخت و اضافه کرد: عدم برخورد به موقع و ضابطه‌مند نبودن حضور اتباع به خصوص اتباع غیرمجاز در استان مشکلاتی را در زمینه‌های متعدد از جمله مسائل قضایی، سرانه‌های آموزشی و بهداشتی و آسیب‌های اجتماعی و تحمیل هزینه‌های متعدد پیش بینی نشده در پی داشته است و در حدی که با حضور این تعداد اتباع، جمعیتی به اندازه یکی از شهرستان‌های استان به جمعیت استان البرز اضافه شده است.

وی با استناد به آمار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز که حکایت از این دارد که نزدیک به ۹۸ درصد متکدیان و کودکان کار جمع آوری شده در استان از اتباع بیگانه هستند اضافه کرد: حضور متکدیان و کودکان کار در معابر شهر‌های استان از نظر بصری ناخوشایند است و همچنین تاثیر منفی بر سلامت اجتماعی و روانی مردم دارد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با تاکید بر اینکه مقابله با روند ورود و حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در دو بخش ملی و استانی نیازمند اخذ تصمیمات و اتخاذ راهکار‌های منسجم است متذکر شد: در سطح ملی نیازمند سیاست‌گذاری‌های کلان هستیم، اما در سطح استان تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود با این پدیده مقابله شود که با توجه به اهمیت این موضوع، نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در سال جدید به موضوع ساماندهی اتباع بیگانه اختصاص داشت و مصوبات آن در حال پیگیری است.
 
اشاره فاضلی هریکندی به نشست ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بود که در آن مصوب شد دستگاه‌های متولی اقداماتی در زمینه شناسایی مسیر‌های اصلی و فرعی انتقال اتباع در داخل استان و قاچاق انسان؛ ممنوعیت هرگونه تنظیم اسناد خارج از ضوابط و قوانین؛ تشدید نظارت‌ها بر اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان؛ رسیدگی سریع و برخورد قاطع با کارفرمایان متخلف در به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز؛ به روزرسانی لیست اتباع خارجی مجرم؛ شناسایی، ساماندهی و تعیین تکلیف کودکان کار و متکدی تبعه خارجی در سطح استان؛ آگاهی بخشی قوانین حقوقی به بانوان ایرانی و خانواده‌های ایشان در خصوص ازدواج با اتباع غیرمجاز و معاینه سلامت اتباع پیش از به کارگیری از سوی کارفرمایان انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان البرز به همراهی دستگاه قضایی با اقدامات انجام شده برای شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز تاکید کرد و گفت: به کلیه دادستان‌های استان ابلاغ و تاکید شده است تا در زمینه اتباع غیرمجاز همکاری کامل را با دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل امور اتباع و نیروی انتظامی استان انجام دهند.
برچسب ها: اتباع افغانی

عباسعلی سعادت
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۷ ۲۲:۱۰
از سایت محترم بهار نیوز درخواست دارم یک کمپین قوی بر علیه اتباع بیگانه تشکیل دهند اتباع بیگانه مجاز و غیر مجاز ندارد. همه اتباع باید اخراج شوند. باید تاریخچه ای از روند ورود اتباع افغان و سیاست هایی که پشت پرده است تهیه شود. (440357)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۰۹:۳۷
سلام خداوکیلی این افاغانیها اخراج کنین چه مجاز چه غیر مجاز خواهشمندم (440359)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۱:۳۱
تا به خانواده ی خودتون اسیبی نرسه به فکر مردم عادی نیستین بابا خسته شدیم از دست افغانی ها مشهد خونه گیر نمیاد اگرم بیاد اجاره در توان مون نیست بیرونشون کنین تا بهشون یه کلمه بگی میگن مشهد از افغانه اومدیم بگیریم ازتون
متاسفم برا دولت مردای ایران (440360)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۱:۳۵
همه این افغانی‌ها رابیرون کنید نصف مشکلات مملکت حل میشه وجود 20 میلیون افغانی خطر امنیتی واقتصادی وفرهنگی دارد (440361)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۱:۵۵
تازه شروعش از این به بعدبدترم میشه اگه بیرونشون نکن آینده فلسطین در انتظارمونه (440362)
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۲:۰۷
خواستار خروج اتباع هستیم ما در شیراز و همچنین جم و شهرهای صنعتی هستیم آسایش از اتباع نداریم (440363)
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۲:۲۳
با سلام و احترام حقوق بشری که نقض کننده حقوق بشر ی شود و جامعه کارگری ایرانیان را به خاک وخون بکشد وامنیت شغلی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و فرصت های شغلی و شکاف طبقاتی وترکیب جمعیت ایرانیان وکیفیت تحصیل وباعث بیثباتی وتنش درمسکن واقتصادواشتغال وزاد وولد ورفاه ایرانیان وتورم وگرانی ومعضلات اجتماعی شود وتجاوز به حد مرز کارگران واقشار آسیب پذیر وفقرا وتنگ دستان جامعه کارگری ایران شود وحق آب و خاک هموطنان را بگیرد حق الناس ووطن فروشی وظلم وستم وتاراج کردن سفره ایرانیان است یک چهارم مردم اف (440364)
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۸:۱۰
افغان‌ها بیرون شود مشکل ایران حل می‌شود نخیر (440373)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۰:۱۰
مردم خودش وسلام (440377)
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۲:۳۶
هرروز میگین افغانی این کار کرد اون کار کرد بریزین بیروشون (440365)
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۲:۳۹
شمارو بخدا قسم مسوولین بفکر باشین این افغانیارو بیرون کنید آخه تاکی باید التماس شمارو بکنیم (440366)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۳:۴۵
وقتی درجه داران مرزی رشوه میگیرن ومیزارن افغانها وارایران بشن همین میشه من محل کارم نقطه صفرمرزی میلک سیتان است هرشب شاهد ورود افغانها به ایران هستم اونم باتوانی مرزبانی (440368)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۳
بجای بازگذاشتن مرزهای کشور و گسیل گله ای، اتباع بیگانه خارجی علی الخصوص افغانه به کشور، دولتمردان ایرانی، بجای بی توجهی به خواسته بحق، شهروندان ایرانی و پیشگیری از تبعات احتمالی و امنیتی، در نتیجه حضور اتباع، همانند، سایر کشورهای دنیا، نسبت به ایجاد اردوگاه در نقاط صفر مرزی، ضمن برخورداری از کمک‌های بین المللی، با پالایش، اتباع واجدشرایط را جذب و مابقی از کشور، ترد شوند. (440369)
عمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۱
افغانها باعث انواع نا امنی بیکاری و بیماری شدند شناسایی آنها سخت شده است خود را ایرانی جا میزنند، بر اساس آمار نودوپنج درصد زندانیان کشور ایران افغانها هستند مسولین باید برخورد قاطع و جدی کنند مجازات اعدام و سنگین بگذارید ایران شده افغانستان (440370)
۱۴۰۳/۰۵/۰۹ ۰۰:۴۱
خداوکیلی افغانی هارا جمع کنید تمام خونه ها راگرفتن یه ایرانی ازکجا بیاره کرایه خونه بده زندگی تبدیل شده به طلاق (440389)
سجاد مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۶:۳۰
لطفا افغانی هارا بیرون کنید از ایران (440371)
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۸:۲۹
قابل توجه آقای فریبرز عرب نیا که دلشون به حال افغانها سوخته وازشون عذر خواهی کردن یه سری به خبری که از تویسرکان پخش شده بزنن (یک کارگر افغان ۵ عضو یک خانواده را کشت) کاش یه کم دلتون به حال کودکان سیستان بلوچستان هم میسوخت افغان حاضره آب هدر بره ولی حقابه ایران رو نده از وضعیت تاسف بار هم وطن خودتون اطلاعی دارین؟ مسئولینمون هم وقتی به خودشون میان که کشورمون شده فلسطین دوم اون وقت دیگه اگه تونستین ازمملکتمون رو از چنگ افغان در بیارین (440375)
زری علیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۰:۴۳
با سلام تعداد افغانیا روز به روز بیشتر میشه چرا اخراج نمیکنید هرسال برنامه اینه چند ماه ی بحث اخراجشونه ولی بازم هیچی به هیچی وعده های توخالی بابا مثل دولت پاکستان تکلیف خودتون مردم روشن کنید ۸۰ درصد مردم مخالف افعانیا مهاجم هستن پس بیش از این صبر جایز نیست. اخراج کنید مجاز غیر مجاز بیگانه هیچ وقت مجاز نخواهد بود. با تشکر. (440378)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۰:۵۶
ما مردم ایران خواستار بیرون کردن هرچی زودتر افغانها از تمامیه شهرهای ایران هستیم چه مجاز چه غیر مجاز (440379)
ملا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۱:۴۴
تازه کاری از دستتون بر نمیاد ما باید تو ایران نماینده هم داشته باشیم چون جمعیت ما ۱۵ ملیون نفره و این حق ماست (440380)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۱:۴۶
همین وتو این مملکت کم داشتیم که جور شد... لطفا هزینه برای نگهبانی از مرزها نکنید خودمون شر را وارد میکنیم (440381)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۱:۵۶
سلام به خدا به دین به امام به پیغمبر من خودم یک جانباز هستم 15 سال تو مخابرات کار کردم معمور 17 خرابی تلفن بودم دستش بشکنه پیمانکاری را گذاشت بعداز 15 سال منو با 59 نفر دیکه انداختند بیرون شکایت کردیم کفتن طبق فرار داد 1سال یک سال بوده بی کارم الان نزدیک 12سال بی کارم دست فروشم دوتا پسر بزرگ دارم آنوقت هر جا میری افقانیه داره کار میکنه بیشتر مغازه ها یک افقانیه گذاشته پشت دخل (440382)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۲:۱۰
شما را به خدا خیابان نظام آباد تهران را هم دریابید.صبحها که سر کار میریم جز افغانی کسی را نمیبینیم.صبحها هیچ خانمی جرعت نداره به نانوایی بره چون صفها پر از افغانی است و بچه ها که صبح زود به مدرسه میرن چقدر در خطرند و .... (440383)
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۲:۲۳
خدا خیرتون بده کرمان شده کابل چرا حرف مردم براتون اهمیت نداره (440384)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۲:۳۳
آقاهرچی دادبزنیم مسئولین گوش نمیدن چون ایران کارگرمیخوادکارفرمایان میگویندکارگرایرانی طوری که مان میخواهیم کارانجام نمیدن کلی کارایران راکارگرافغانی انجام داده مافقط کارگرافغانی میخواهیم خوب حرفی اونهامقیته چون ۲برابرایرانی کارانجام میدن (440385)
رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۲:۴۲
در همه جای دنیا دادگستری بعد از چند جلسه دادگاه حکم و نوع اقامت را به آواره میدهند مثل کشورهای اروپایی ولی در ایران وزیر کشور خودسرانه و بدون اجازه مجلس و دیگر ارگانها هر امتیازاتی را که بضرر مردم فقیر و به نفع کارفرمایان و باعث مشکلات لاینحل زیادی برای کشور و مردم و معضلات زیادی در آینده خواهد شد را به مهاجرین میدهد و این امر باعث شده مهاجرین ایران را برای اقامت انتخاب کنند (440386)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۲۲:۴۷
تا کی باید شاهد تجاوز به حقوق ایرانیا از طرف افغانی‌ها باشیم، الان دیگه دارند علنی ایرانیا رو تهدید میکنن به اینکه یک روز میشه ما دوباره ایران رو به تسخیر خودمون در میاریم.چرا اخراجشون نمیکنید. (440387)
۱۴۰۳/۰۵/۰۹ ۰۰:۰۳
وقتی مثل علف هرز رشد کنند وهیچ چیزی جلوداررشد بی‌رویه انها رانگیرد مسلما پرونده‌های قضایی وکیفری اتباع خارجی افزایش پیدامیکند (440388)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۹ ۰۰:۴۵
افغانی هاراجمع کنید اصفهان خونه نیست دیگه چقدر عذاب بکشیم چقدر مستاجری درتوانمون نیست زندگی‌ها داره نابود میشه به طلاق افغانی چی میخاد دراصفهان (440390)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۰۹ ۰۱:۲۳
چون بیشترین ضربه رو قشر ضعیف میبینن کاری انجام نمیشه در دولتی که حق نیست و نا حقه صدای ضعیف جایی نمیرسه .مسلمان نماهای دزد (440391)
۱۴۰۳/۰۵/۰۹ ۰۱:۲۵
شما یک روز اگر تشریف ببرید بازار تهران مولوی شوش متوجه می‌شود کاری برای کارگر ایرانی باقی نمانده از فروشندگی بگیر تا ست فروشی تابابری متاسفم برا کسانی که مسول ورود بی حساب اینها هستن (440392)
۱۴۰۳/۰۵/۰۹ ۱۶:۲۹
خودنیروی انتظامی داره پول میگیره بین لاروبندرعباس یک ایست بازرسی هست میگن ایست بازرسی یگان بخداروزانه شایدبالای ۵۰۰نفرازپشت پاسگاه ردمیکنن به مامورگفتیم افغانی داره ردمیشه گفت به شماربطی نداره وقتی ماموردولت داره خیانت میکنه چکارکنیم شدن خیانت کاربه خاک وطن کسی نیس به دادمون برسه (440393)
مهرداد
Netherlands
۱۴۰۳/۰۵/۱۱ ۲۰:۵۷
سلام من از انتخابات با پایگاه خیریتون آشنا شدم ولی یه سوال دارم چرا پنج شنبه ها این مدلیه من روزای دیگه تا ساعت ۱۲ ظهر یه سری به بهار میزنم تمام خبرا و فیلمای روز میبینم ولی پنج شنبه ها خیلی بد خبر آپلود می کنید واصلا خبرا و فیلمای روز نیست (440404)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ۱۴:۵۸
این همه غم و غصه تو مملکت مون خوردیم نمیدانم گناه ماچی بودخدایا غم وغصه بی پولی وبیکاری رابخوریم یا اتباع .میخان باسراییل هم بجنگن موشک بخورهروسرهرچی آدم بیگناه.بخداایران هم وارد جنگ بشه تمام افغانی هافرارمیکنن توکشورخودشون. فقط ضجر ش برای مابدبخت ها.یکروز خوش ندیدیم بخدا.راستی دیگه خسته نشدین؟۴سال برای یه شرکت همه کارهاش آنجام دادم بخاربیمه بیرونم کرد ن ویه افغانی جایگزین م کردن واقعا انصافا این حق من جوان ایرانی بود (440412)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها