به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۱۸:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۸۳۸۹۴

ده نکته برای مراقبت و ترمیم لب بعد از تزریق ژل (فیلر)

گروه کسب و کار: تزریق ژل امروزه به یک روش متداول برای زیبایی و هماهنگ‌سازی اجزای مختلف صورت به‌خصوص لب‌ها تبدیل شده است. دراین‌بین ژل‌های بر پایه هیالورونیک اسید همچون ژل نوکسیول ((Nuxiwell به دلیل کم تهاجمی بودن و عدم ایجاد عارضه، بیشتر از ژل‌های دیگر موردتوجه زیبا جویان و پزشکان زیبایی قرار گرفته است.
ده نکته برای مراقبت و ترمیم لب بعد از تزریق ژل (فیلر)
از مهم‌ترین ویژگی‌های فیلرهای نوکسیول ایمنی و بدون عارضه بودن آنهاست و همچنین نسبت به فیلرهای دیگر دوران ریکاوری و نقاهت بسیار کم‌تری دارند. از طرفی این نوع ژل جلوه‌ای کاملاً طبیعی و زیبا به‌صورت می‌دهد. به‌هرحال بعد از تزریق ژل لب شما باید نکات مهمی را برای ترمیم علائم ناشی از تزریق رعایت کنید تا در نهایت یک لب زیبا با جلوه‌ای طبیعی و جذاب داشته باشید. ما در این مقاله به‌صورت مفصل شما را برای درک بهترین تجربه از تزریق راهنمایی خواهیم کرد، پس با ما همراه بمانید.
 
۱۰ روش مراقبت لب بعد از تزریق فیلر
بعد از تزریق فیلر نوکسیول (Nuxiwell) لب ممکن است ۱۰ روز الی ۱۴ روز دچار کبودی یا تورم لب‌ها شوید. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که شدت تورم و کبودی در لب‌ها بستگی به نحوه تزریق پزشک شما، نوع واکنش بدن و همچنین نوع فیلر دارد. اما درهرصورت به‌احتمال زیاد بعد از تزریق فیلر شما این عوارض را حتی در حد کم نیز تجربه خواهید کرد. ما در این قسمت ۱۰ روش مراقبت لب بعد از تزریق فیلر را برای شما فهرست کرده‌ایم تا بتوانید با کمک این روش‌ها عوارض تزریق را به حداقل خود برسانید و دورهٔ ترمیم و بهبودی را تسریع کنید.
 
 ۱- استفاده از کمپرس سرد
اولین گزینه‌ای که پزشک قطعاً به شما پیشنهاد خواهد کرد استفاده از کمپرس سرد پس از تزریق است. پیشنهاد می‌شود در ۲۴ الی ۴۸ ساعت اولیه پس از تزریق حتماً از کمپرس سرد استفاده کنید تا شدت کبودی و تورم لب‌ها کاسته شود.

۲- رعایت نکات غذایی بعد از تزریق فیلر
متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند برای جلوگیری از احتباس آب و تورم بیشتر لب‌ها، از مصرف غذاهای شور و تند به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق لب پرهیز کنید. همچنین او معتقد است خوردن سبزی‌ها با برگ‌های تیره همچون کرفس به کاهش کبودی و تورم لب‌ها کمک می‌کند. کرفس سرشار از ویتامین k است و مصرف آن کمک زیادی به تسریع ریکاوری بعد از تزریق می‌کند.

۳- دوش آب گرم نگیرید
تا دو الی سه روز بعد از تزریق ژل لب دوش آب گرم نگیرید و بدن خود را در برابر بخار آب، سونا، و گرمای زیاد قرار ندهید؛ زیرا این مسئله باعث عفونت، تورم بیشتر و تشدید عوارض تزریق می‌شود.

۴- مصرف بروملین را جدی بگیرید
بروملین یک ماده طبیعی در ساقه آناناس است که خاصیت ضدالتهابی بسیار قوی دارد و باعث کاهش چشمگیر کبودی و تورم لب‌ها بعد از تزریق می‌شود؛ بنابراین مصرف کپسول بروملین پیناهیل را بعد از تزریق لب‌ها جدی بگیرید.جراحان و پزشکان زیبایی بر این اعتقاد هستند که مصرف این مکمل خوراکی ۲۴ ساعت بعد از تزریق لب باعث تسریع چشمگیر روند بهبودی می‌شود. توصیه می‌شود مصرف کپسول مکمل پیناهیل را تا بهبودی کامل ادامه دهید.

۵- از دست‌کاری‌کردن و تکان‌دادن لب‌ها خودداری کنید
بعد از تزریق ژل نوکسیول به‌هیچ‌عنوان لب‌های خود را دست‌کاری نکنید. شاید بعد از تزریق وسوسه شوید که مدام به آینه نگاه کنید و لب‌های خود را جلوی آینه برانداز کنید یا به آنها دست بزنید. اما بهتر است بدانید که تمام پزشکان زیبایی معتقدند که دست‌کاری لب‌ها و تکان‌دادن بیش از آن حد آنها بعد از تزریق باعث افزایش تورم لب‌ها می‌شود.

۶- آبرسانی لب‌ها را جدی بگیرید
هیدراته نگه‌داشتن و آبرسانی لب‌ها کمک زیادی به کاهش تورم و تسریع بهبودی پس از تزریق می‌کند؛ بنابراین بعد از تزریق حتماً آب فراوان بنوشید و مصرف سبزی‌ها را جدی بگیرید.

۷- عدم استفاده از محصولات آرایشی
تا یک هفته پس از تزریق از انواع رژ و محصولات آرایش لب‌ استفاده نکنید و محل تزریق را کاملاً تمیز و خشک نگه دارید. برای شستشوی صورت خود نیز از شوینده‌های ملایم استفاده کنید. البته پزشکان زیبایی بر این نظر هستند که استفاده از بالم لب درصورتی‌که پلمب باشد بلامانع است. البته به‌شرط اینکه بالم لب را روی لب‌های خود فشار ندهید و آن را به‌آرامی روی لب‌ها بکشید. دقت کنید که در صورت تمایل به استفاده از بالم لب به‌هیچ‌عنوان از بالم لب سابق خود استفاده نکنید. زیرا استفاده از محصول قدیمی ممکن است باعث ایجاد عفونت در لب‌ها شود؛ لذا حتماً بالم لب را به‌صورت پلمب شده تهیه کنید و پس از باز شدن پلمب آن به‌آرامی روی لب‌های خود بکشید.

۸- از مصرف الکل و سیگار پرهیز کنید
مصرف الکل و سیگار روز قبل از تزریق و روز بعد از تزریق اکیداً ممنوع است. مصرف الکل باعث افزایش التهاب در لب‌ها می‌شود. دقت کنید که سیگارکشیدن و یا حتی قرارگرفتن در معرض دود سیگار نیز برای شما مضر است و ممکن است باعث بروز عفونت در لب‌ها شود؛ لذا توصیه می‌شود برای داشتن لب‌هایی زیبا پس از تزریق ژل نوکسیول (Nuxiwell) تا بهبودی کامل از مصرف الکل و سیگار به‌صورت جدی پرهیز کنید.

۹- از انجام ورزش سنگین پرهیز کنید
بعد از تزریق ژل لب باید از انجام هرگونه فعالیت بدنی سنگین اجتناب کنید. شما می‌توانید بعد از انجام تزریق فیلر Nuxiwell فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهید؛ اما توصیه می‌شود تا ۷ روز بعد از تزریق فعالیت‌های ورزشی خود را تعطیل کنید. ولی در صورت ضرورت می‌توانید به‌صورت آرام پیاده‌روی کنید.

۱۰- سر خود را بالا نگه دارید 
بعد از تزریق، سر خود را بالا نگه دارید و هنگام خوابیدن از بالش بلند استفاده کنید. پزشکان زیبایی توصیه می‌کنند که بعد از تزریق فیلر حتماً هنگام خوابیدن بالش خود را عوض کنید و یک بالش بلند یا دو عدد بالش استفاده کنید. زیرا پایین نگه‌داشتن سر به هنگام خواب باعث تورم بیشتر لب‌ها می‌شود.
 
مراقبت‌های دارویی پس از تزریق ژل نوکسیول Nuxiwell
طبق نظر متخصصان زیبایی؛ به مدت دو هفته قبل از تزریق از مصرف تمام داروهای رقیق‌کننده خون همچون آسپرین و ایبوپروفن و مکمل‌ها و ویتامین‌ها جلوگیری کنید. مصرف این داروها خون را رقیق می‌کند و ممکن است باعث افزایش خونریزی و کبودی بعد از تزریق شود؛ بنابراین جلوگیری از مصرف این داروها به کاهش عارضه‌های بعد از تزریق کمک شایانی می‌کند.
نکته دیگر اینکه درصورتی‌که به دیابت مبتلا هستید یا سابقه تب‌خال دارید حتماً قبل از تزریق پزشک خود را در جریان قرار بدهید. در صورت وجود تب‌خال ممکن است پزشک توصیه کند که بعد از تزریق از داروهای ضدویروسی استفاده کنید. همچنین به‌خاطر داشته باشید که از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها نیز جلوگیری کنید.
 
سخن آخر
بعد از تزریق ژل نوکسیول ممکن است شاهد تورم و کبودی خفیف در لب‌های خود باشید که باید تمام مراقبت‌های فوق را جدی بگیرید. درصورتی‌که مراقبت‌های پس از تزریق را رعایت نکنید، محل تزریق را ماساژ دهید و یا از لوازم آرایشی استفاده کنید ممکن است شاهد قرمزی شدید، حساسیت، درد زیاد، ایجاد عفونت و لکه‌های پوستی و یا جابه‌جایی ژل باشید.
بنابراین، حتماً مراقبت‌ها را جدی بگیرید. دراین‌بین مصرف مکمل پیناهیل می‌تواند به‌منظور تسریع بهبودی بسیار کمک‌کننده باشد؛ لذا به‌هیچ‌عنوان از مصرف این مکمل بعد از تزریق غافل نشوید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت آمیتیس نیک دارو مراجعه نمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها